hvordan havde du det de første tre mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

SaNiNa

Tja hvordan jeg har det.

Jamen jeg var senge liggende i 3 uger ryger ind og und af svangerklinikken for at få væske og akunpuntur (staves) tabte mig 10 kg på 14 dag men endelig har fået fået nogle piller som gør jeg ikke kaster op mere, men har stadig rigtig rigtig meget kvalme og kan ikke være igang ret lang tid ad gangen inden jeg skal ligge ned igen.

Samtidig har jeg fået så ondt i min haleben, hoft og skamben at det kunne skrige hvis jeg sidder for længe ned står for længe op så ja jeg tager lige en dejlig graviditet som sidste.

Håber du også for det bedre med tiden, de siger jo kvalmen aftager omkring uge 16

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

MajseMaja

Sanne og Nicklas skriver:

Tja hvordan jeg har det.

Jamen jeg var senge liggende i 3 uger ryger ind og und af svangerklinikken for at få væske og akunpuntur (staves) tabte mig 10 kg på 14 dag men endelig har fået fået nogle piller som gør jeg ikke kaster op mere, men har stadig rigtig rigtig meget kvalme og kan ikke være igang ret lang tid ad gangen inden jeg skal ligge ned igen.

Samtidig har jeg fået så ondt i min haleben, hoft og skamben at det kunne skrige hvis jeg sidder for længe ned står for længe op så ja jeg tager lige en dejlig graviditet som sidste.

Håber du også for det bedre med tiden, de siger jo kvalmen aftager omkring uge 16

Puuh 9 uger er bare lang tid. Håber det slutter snart. Prøver ihvertfald at følge de råd der gives, og håber jeg har det bedre i morgen og kan komme afsted..

Anmeld

24. februar 2011

Mira0911

Jeg har det rigtig elendigt... Jeg kaster op fra om morgen af og frem til aftenstid - Så stopper det, hvor jeg kan få lov til at spise i fred og ro... Næste dag starter det på samme måde... har døgnkvalme og det er ret slemt..  Det er det rene helved... 

Jeg kan knap nok slæbe mig afsted til læge, undersøgelser osv..

Om aften er jeg sådan okey, stadig kvalme - Kan i det mindste putte med vores datter og kæreste...

Kæresten går også siger hele tiden, at det er noget pjat, og det kan da heller ikke være så slemt..

Jeg har prøvet piller, som ikke virkede, seaband som heller ikke gav nogen effekt... Nu kæmper jeg så med at få akupunkturen til give noget virkning.. Håber, håber og håber...

Lægen sagde til mig, at der var en risiko for at det vil fortsætte til jeg føder, da jeg har prøvet det en gang før... Puha siger jeg bare...

Håber virkelig... 

Anmeld

24. februar 2011

SaNiNa

MajseMaja skriver:

Puuh 9 uger er bare lang tid. Håber det slutter snart. Prøver ihvertfald at følge de råd der gives, og håber jeg har det bedre i morgen og kan komme afsted..

spis ofte og små måltider. jeg spiser velomkring 10-12  gange i løbet af dagen men tit er det bare et stykke knækbrød lidt vindruer.

I flere dage fik jeg intet at spise eller drikke da jeg bare kastede op og katede op og blev bare ved indtil der slet ikke var mere at komme efter. det var det rene blodbad.

Det er jo ikke sikkert du bliver mere plaget af det end du er nu. lad os håbe det.

Anmeld

24. februar 2011

JustMe

mamiolvi skriver:

hvordan havde i det de første tre mdr af graviditeten... Jeg har kvalme, madlede, hjertebanken, træt, utilpas og har ingen engergi...
Hvordan havde i det???
Min mand mener ikke det kan passe at jeg har det så dårligt, for det har han ikke hørt om af andre.. ( han har spurgt to af hans kammiere og deres koner havde det fint.. så det burde jeg også have)

For det første kan din mand ikke bruge andres graviditetsforløb til en hujende fis. For det andet havde jeg det fint den første måned (0+0 til 4+0)...de næste 3 måneder var jeg som en levende død.  Havde det fuldstændigt ligesom dig og sov i en periode 20 timer i døgnet kun afbrudt af 2 gange 2 timers vågen tilstand.

Din mand og du skal tage udgangspunkt i, hvordan DU har det; ikke hvordan alle andre, i kender, har haft det!

Anmeld

24. februar 2011

Sabina

mamiolvi skriver:

hvordan havde i det de første tre mdr af graviditeten... Jeg har kvalme, madlede, hjertebanken, træt, utilpas og har ingen engergi...
Hvordan havde i det???
Min mand mener ikke det kan passe at jeg har det så dårligt, for det har han ikke hørt om af andre.. ( han har spurgt to af hans kammiere og deres koner havde det fint.. så det burde jeg også have)

Jeg lå i sengen i tre måneder. Hver gang jeg reste mig op, skulle jeg kaste op. Kunne ikke holde noget mad i mig i længere end en halv time ad gangen. Jeg var så træt af det, at jeg var ved at fortryde jeg var gravid. hjertebanken er først kommet nu hos mig. Men nu er jeg også snart i uge 22. så min puls er jo også steget en del. :-)

I slutningen af de tre månder med sygdom og slem kvalme, og svimmelhed. tilbød min læge at give mig akupunktur, og det hjælp. skulle have det to gange om ugen.. :-)

og ja så er jeg meget træt, og synes kun det bliver værre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.