hvordan havde du det de første tre mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

SussieThyssen

mamiolvi skriver:

hvordan havde i det de første tre mdr af graviditeten... Jeg har kvalme, madlede, hjertebanken, træt, utilpas og har ingen engergi...
Hvordan havde i det???
Min mand mener ikke det kan passe at jeg har det så dårligt, for det har han ikke hørt om af andre.. ( han har spurgt to af hans kammiere og deres koner havde det fint.. så det burde jeg også have)

Lad ham læse hvad jeg skriver her!!!

Hej TS mand/kæreste!

At dine kollegers/venners koner har haft det fint, er da dejligt for dem...men de fleste kvinder har større eller mindre gener i de første 3-4 måneder og nogle endda HELE graviditeten igennem.
Kvalme, træthed, utilpashed, for blot at nævne nogle af dem.
Og så er der lige de andre mere alvorlige ting så som bækkenløsning, blødninger, blodmangel, hjertebanken og svangerskabsforgiftning.
Du er ikke kvinde og det er ikke din krop, der bliver udsat for voldsomme hormonale påvirkninger og en stor belastning fra et lille nyt liv, som du har været med til at lave.
Derfor er det din pligt som mand og som far, at se til, at du hjælper og støtter kvinden der bærer DIT barn gennem hele besværet.
Vel er det ikke en sygdom at være gravid, men det er heller ikke en normal krop en kvinde har, mens hun er gravid.
Så vær god ved din kone/kæreste..bær over med hende og først og fremmest støt hende!!

Kærligst
Sussie
(Som nu er 52 år..har 3 børn og har været hønesyg under alle 3 graviditeter, har kronisk bækkenløsning og en smadret lever efter svangerskabsforgiftning)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Frk.S

Din mand kan da ikke vurdere det ud fra to kvinders erfaringer - for det er meget individuelt. Og det er meget normalt at have det rigtig skidt i de første måneder.

Selv er jeg sluppet ret billigt. Jeg har haft lidt kvalme, men ikke noget der ikke var til at holde ud, og jeg har ikke kastet op. Jeg havde madlede og ikke rigtig lyst til meget andet end brød og frugt. Men så længe jeg holdt mig fra de ting jeg bare ikke kunne klare tanken om, så gik det nogenlunde.
Derudover har jeg været MONSTER træt, og har i perioder følt jeg kunne sove hele tiden.

Jeg har en veninde der er ca. lige så langt henne som mig, og hun har været meget plaget af kvalme og opkast.

HUSK at fotælle din mand, at du rent faktisk er i gang med at danne et helt nyt menneske!! Så det er måske ikke så underligt, at kroppen reagerer på det! Bed ham om at støtte dig, i stedet for at betvivle om du rent faktisk har det så skidt som du giver udtryk for!

Anmeld

22. februar 2011

Sitrani

Jeg havde det præcis som dig..... Kvalme, opkast, ufattelig træthed osv. Havde det rigtig dårligt, men da jeg kom ind i andet trimester fik jeg det meget meget bedre, og nu kan jeg intet mærke længere, endet end de dejlige spark fra den lille Men det er meget normalt at man har det dårligt i starten...

Har en mor, som INGEN symptomer havde på graviditet, da hun var gravid.... både med min bror og med mig... Hun har lidt svært ved at sætte sig i mit sted nogle gange - hun siger også den kendte sætning "Det er ingen sygdom, at være gravid"... Og det giver jeg hende også ret i, men derfor kan man godt have det af helvedes til alligevel! Ingen kan sætte sig ind i hvor dårligt man har det, med mindre de selv har prøvet det....

Men som trøst vil jeg da sige, at det nok skal gå over på et tidspunkt..... Held og lykke med det hele!

Anmeld

22. februar 2011

Frøken J.

mamiolvi skriver:

hvordan havde i det de første tre mdr af graviditeten... Jeg har kvalme, madlede, hjertebanken, træt, utilpas og har ingen engergi...
Hvordan havde i det???
Min mand mener ikke det kan passe at jeg har det så dårligt, for det har han ikke hørt om af andre.. ( han har spurgt to af hans kammiere og deres koner havde det fint.. så det burde jeg også have)

Op i røven med din mand! Det er individuelt, og det kan han SLET ikke udtale sig om.

jeg har det selv ret dårligt. Det går op og ned. Har haft en længere periode med ekstrem kvalme, madlede og ubehag. Så havde jeg nogle dage sidste uge hvor jeg kun kastede op om morgenen men ellers havde det fint, men nu har jeg det dårligt igen. Synes alt lugter dårligt, skal hele tiden kaste op, og jeg er SÅ træt!

Anmeld

22. februar 2011

ønskeprinsesse2011

mamiolvi skriver:

Hvordan havde i det???

jeg har haft det lige som du.... kvalme, træthed, uoplagt. så det er bestemt ikke alle der har det godt..

Anmeld

23. februar 2011

Rebecca55

mamiolvi skriver:

Hvordan havde i det???

Jeg havde det virkeligt dårligt, kunne næsten ikke hænge sammen. Jeg havde mega kvalme og havde meget svært ved at spise, men kastede ikke op (selvom jeg nogen gange ønskede jeg kunne, så jeg kunne få det væk). Jeg sov op imod 12 timer om dagen det første stykke tid, for var simpelthen så træt hele tiden. Så din kæreste har bare at støtte dig, for den er go nok. Det er ved de fleste også de 3 første mdr. man har det værst og så kan det komme igen sidst i graviditeten. Nogen er så heldige de ikke får det dårligt og andre er dårlige under hele graviditeten.

Min læge trøstede mig med at jo mere kvalme jeg havde jo bedre havde børnene det i maven, så håber det også kan trøste dig lidt. For det er en rigtig hård tid. Varme tanker her fra.

Anmeld

23. februar 2011

Rosa

mamiolvi skriver:

Hvordan havde i det???

Jeg havde det som om jeg var søsyg fra morgen til aften  Jeg kunne vitterlig næsten ikke hænge sammen, jeg var TRÆT TRÆT TRÆT og havde bare den grummeste kvalme.

Men fra de 3 måneder gik det over som ved et trylleslag, og jeg havde en pragtfuld graviditet resten af tiden (selvfølgelig var jeg ekstra træt om aftenen) 

Anmeld

23. februar 2011

Baby2010/2013

mamiolvi skriver:

Hvordan havde i det???

Ked af at hører at du har det så skidt, håber din kæreste snart viser lidt forståelse for dig

Nu er det jo meget forskelligt fra person til person. Men jeg havde det fantastisk gennem hele graviditeten, det var først den sidste måned der var lidt træls, du ved bækkenløsning og følelsen af at man BARE IKKE GIDER og være gravid mere

Held og lykke og håber du snart får det bedre!

Anmeld

24. februar 2011

MajseMaja

Nu er jeg selv gravid i 7+0 og er begyndt at få kvalme, madlede, opkast og svimmelhed.

Kunne i andre godt gå på arbejde? Eller var i sygemeldt? Hvordan fik i det til at fungere?

Anmeld

24. februar 2011

Frøken J.

MajseMaja skriver:

Nu er jeg selv gravid i 7+0 og er begyndt at få kvalme, madlede, opkast og svimmelhed.

Kunne i andre godt gå på arbejde? Eller var i sygemeldt? Hvordan fik i det til at fungere?

De fleste kan jo godt fungere almindeligt, så der er vidst stor forskel. Personligt er jeg ret heldigt stillet, for jeg studerer og har meget selvstudie. Har kun undervisning mandag 12-14 og onsdag 9-12. Har desværre lidt problemer med den om onsdagen, fordi den ligger om morgenen hvor jeg gerne har det enormt dårligt, så nu har jeg investeret i en diktafon for at få optaget forelæsningerne de gange hvor jeg har det skidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.