Nogle med ocd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Aves.

Laulund87 skriver:

Ja desværre alt for meget, som jeg gerne ville bruge på min datter Forhåbentlig får jeg pensionen så jeg kan slappe af de timer hun er i vuggestue

Det håber jeg også for dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Det håber jeg også for dig...

Tak

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Jeg har mange tvangshandlinger i forbindelse med død og sygdom eller at der sker noget med den nærmeste familie og at det så er min skyld hvis jeg ikk udfører handlingerne...

Bl.a. bryder jeg mig ikk om kors fordi jeg forbinder dem med død... Derfor gør det  det meget svært for mig at gå en tur i skoven, grundet at jeg skal sparke alle grene væk fra hinanden der ligger over kors det samme har jeg med bestik og lign.... Eller hår på badeværelset...

Jeg gør ting 4 eller 5 gange men kan på gode dage ta' nr 3 da jeg kan bilde mig ind at ordsproget : 3. gang er lykkens gang dog i nogle tilfælde må tale sandt

Jeg skal stå på et bestemt bræt på vores parketgulv om aftenen når jeg ta'r tøjet af og IKK røre samlingerne på gulvet!!

Jamen jeg kunne blive ved og ved og ved... Det gode er jo at ingen kan se det på en udover min søn... Han opfanger alt den flab og si'r ofte... Hmm hvorfor rører du den ting så mange gange Mor??  Man kan sgu da heller ikk skjule noget for de børn altså

Haha og se bare.... 5 smiley'er

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Desuden kan jeg være en halv time om at ta' mit tøj af om aftenen fordi det skal gøres på en bestemt måde og i en bestemt rækkefølge...

Og tandbørstning... Jamen det er jo ´nærmest til at blive idiot af!!

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

Pyyh..det må altså være forfærdeligt for jer.
har læst en del om det og har også igennem årene kendt/kender et par stykker, der led af det.

Min gamle nabo fx.
Hendes brød ud, da hun fik en voldsom fødselspsykose.
Der var an ligefrem bange for at hun skulle finde på at koge barnet, fordi hun frygtede bakterier og gik totalt i rengøringsvanvid.
For hende var det også, at ting skulle vaskes af på en bestemt måde og et bestemt antal gange.
Skraldeposer skulle indpakkes i x antal poser med x antal knuder og så skulle hun så vaske hænder efter et bestemt ritual og antal bagefter.
Det er heldigvis mange år siden nu, men alligevel gjorde det et dybt intryk på mig. Hun lever i dag et næsten normalt liv, her var det som om at overgangsalderen var gavnlig for hende.
Hun siger selv, at stress forværrede situationen for hende.
I får lige et stort knus med, for det har I fortjent.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. februar 2011

Mathilde

Jeg har haft nogle ritualer som fx at mit håndklæde skulle hænge helt lige, fjernbetjeningerne skulle ligge helt korrekt og lign. Hvis tingene ikke var iorden, ville der ske mig noget i løbet af dagen, højst sandsynligt ville jeg køre galt....

Det værste har været tanker og billeder inde i hovedet. I perioder har jeg ringet til min mor om natten fordi jeg skulle tjekke, om hun nu havde slukket komfuret, stearinlys osv. fordi jeg så for mig, at hun brændte ihjel nærmest som en indre film. Har også haft tanker om, at der sker noget med Celina eller at jeg selv kom til at skade hende. Helt forfærdeligt! Hvis jeg ikke er sammen med hende og hører en ambulance, ser jeg fx for mig, at hun brænder ihjel mens hun skriger i smerte. Det er ret voldsomt. Heldigvis er jeg ofte ret god til at stoppe "filmen". Jeg må have et eller andet for ild, for det har altid været en KÆMPE frygt at jeg selv eller nogle tæt på mig skulle brænde inde. Også da jeg var helt lille. Var så bange, at jeg blev fysisk dårlig... (havde en veninde der brændte ihjel mens forældrene kunne høre hende skrige, da jeg var 17år, men frygten var der også inden) puh det vækker grimme minder det her, så nu slutter jeg.

Knus til jer der kæmper mod ocd hver dag!

Anmeld

21. februar 2011

TbCp

Jeg har ikke OCD, men derimod Tourettes som jo minder meget om det... så kan godt følge og nikke genkendene til alle jeres ritualer

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

TbCp skriver:

Jeg har ikke OCD, men derimod Tourettes som jo minder meget om det... så kan godt følge og nikke genkendene til alle jeres ritualer

Det tror jeg slet ikk jeg ved hvad er??

Hvordan sætter du det der på nederst i dine svar?? Hvor der står hvor langt amn er nået i sin graviditet osv...

Anmeld

21. februar 2011

132319

Jeg tror ikke det decideret er OCD, men måske en mild udgave af det.

Jeg skal i hvert fald ALTID bakke ud igen og rette op når jeg parkerer en bil -Også selvom den stod helt lige første gang 

-Og så retter jeg altid indlæg herinde igen, hvis jeg har en stave/slåfejl. Jeg kan simpelthen ikke have hvis jeg kan se at der er fejl. 

Jeg vil ikke kalde det OCD som det du har men det er nok lidt derhen af?

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

Pyyh..det må altså være forfærdeligt for jer.
har læst en del om det og har også igennem årene kendt/kender et par stykker, der led af det.

Min gamle nabo fx.
Hendes brød ud, da hun fik en voldsom fødselspsykose.
Der var an ligefrem bange for at hun skulle finde på at koge barnet, fordi hun frygtede bakterier og gik totalt i rengøringsvanvid.
For hende var det også, at ting skulle vaskes af på en bestemt måde og et bestemt antal gange.
Skraldeposer skulle indpakkes i x antal poser med x antal knuder og så skulle hun så vaske hænder efter et bestemt ritual og antal bagefter.
Det er heldigvis mange år siden nu, men alligevel gjorde det et dybt intryk på mig. Hun lever i dag et næsten normalt liv, her var det som om at overgangsalderen var gavnlig for hende.
Hun siger selv, at stress forværrede situationen for hende.
I får lige et stort knus med, for det har I fortjent.

Kærligst
Sussie

Under et forløb om OCD i psykologi så vi en video med en der var skræk for bakterier - hendes hænder og et par cm op ad hendes håndled var pigmentet i huden ødelagt. De var helt hvide hendes hænder. Det så absurd ud! Det var helt forfærdeligt. Hun kunne intet med hænderne: åbnede døre, skabe, skuffer m.m. med fødderne! Helt vildt var det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.