Jeg har haft nogle ritualer som fx at mit håndklæde skulle hænge helt lige, fjernbetjeningerne skulle ligge helt korrekt og lign. Hvis tingene ikke var iorden, ville der ske mig noget i løbet af dagen, højst sandsynligt ville jeg køre galt....
Det værste har været tanker og billeder inde i hovedet. I perioder har jeg ringet til min mor om natten fordi jeg skulle tjekke, om hun nu havde slukket komfuret, stearinlys osv. fordi jeg så for mig, at hun brændte ihjel
nærmest som en indre film. Har også haft tanker om, at der sker noget med Celina eller at jeg selv kom til at skade hende. Helt forfærdeligt! Hvis jeg ikke er sammen med hende og hører en ambulance, ser jeg fx for mig, at hun brænder ihjel mens hun skriger i smerte. Det er ret voldsomt. Heldigvis er jeg ofte ret god til at stoppe "filmen". Jeg må have et eller andet for ild, for det har altid været en KÆMPE frygt at jeg selv eller nogle tæt på mig skulle brænde inde. Også da jeg var helt lille. Var så bange, at jeg blev fysisk dårlig... (havde en veninde der brændte ihjel mens forældrene kunne høre hende skrige, da jeg var 17år, men frygten var der også inden) puh det vækker grimme minder det her, så nu slutter jeg.
Knus til jer der kæmper mod ocd hver dag!
Anmeld