Nogle med ocd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Er der andre end mig der har ocd?? Jeg er ved at blive gak af mit af og til... Man bli'r helt kuldret af det engang imellem!! Igår aftes efter aftensmaden og jeg skulle rydde op, stod jeg f..... og rodede med en affaldspose for at rette den helt korrekt ud i næsten et kvarter fordi jeg havde en ide om at det skulle jeg bare for ellers ville der nok ske noget med en i min familie!!!

Aaarrgg!! Det er da til at blive idiot af... hvorfor kan man dog ikk slippe af med det møgl...

Andre der ikk har prøvet det¨må jo tro at man er en freak men det er man ikk... man lider desværre bare af en anerkendt sygdom der gør at man bilder sig selv ind at der kan ske noget hvis man ikk udfører en bestemt handling og det endda nogle gange optil flere gange!! Eller bestemte ritualer stort set hver dag!! Iiihh hvor er det altså bare irriterende... nogle gange kan tingene  jo ta' næsten dobbelt så lang tid altså!!

Tør I være ærlige?? For jeg tør  godt indrømme det for jeg ved at man ikk selv kan gøre for det og at man ikk er skør selvom det måske godt kan lyde sådan for andre nogle gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Laulund87

Jep det har jeg.

Hvis der er farveforskellige i fortovet, må jeg kun røre én farve.

Jeg gentager nummerplader inde i hovedet til jeg nærmest får hovedpine.

Tingene SKAL stå på en bestemt måde herhjemme, lysestager osv, ellers bliver jeg skør. Det er også derfor det er mig der støver af herhjemme

Jeg danner nye ord af en sætning. Det er bestemte bogstaver jeg bruger og ordene giver ikke mening.

Hvis ikke jeg gør de her ting, sker der noget forfærdeligt med min familie forestiller jeg mig..

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Laulund87 skriver:

Jep det har jeg.

Hvis der er farveforskellige i fortovet, må jeg kun røre én farve.

Jeg gentager nummerplader inde i hovedet til jeg nærmest får hovedpine.

Tingene SKAL stå på en bestemt måde herhjemme, lysestager osv, ellers bliver jeg skør. Det er også derfor det er mig der støver af herhjemme

Jeg danner nye ord af en sætning. Det er bestemte bogstaver jeg bruger og ordene giver ikke mening.

Hvis ikke jeg gør de her ting, sker der noget forfærdeligt med min familie forestiller jeg mig..

DU HAR DET PRÆCIS SOM MIG!!

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

Anjamichell skriver:

Er der andre end mig der har ocd?? Jeg er ved at blive gak af mit af og til... Man bli'r helt kuldret af det engang imellem!! Igår aftes efter aftensmaden og jeg skulle rydde op, stod jeg f..... og rodede med en affaldspose for at rette den helt korrekt ud i næsten et kvarter fordi jeg havde en ide om at det skulle jeg bare for ellers ville der nok ske noget med en i min familie!!!

Aaarrgg!! Det er da til at blive idiot af... hvorfor kan man dog ikk slippe af med det møgl...

Andre der ikk har prøvet det¨må jo tro at man er en freak men det er man ikk... man lider desværre bare af en anerkendt sygdom der gør at man bilder sig selv ind at der kan ske noget hvis man ikk udfører en bestemt handling og det endda nogle gange optil flere gange!! Eller bestemte ritualer stort set hver dag!! Iiihh hvor er det altså bare irriterende... nogle gange kan tingene  jo ta' næsten dobbelt så lang tid altså!!

Tør I være ærlige?? For jeg tør  godt indrømme det for jeg ved at man ikk selv kan gøre for det og at man ikk er skør selvom det måske godt kan lyde sådan for andre nogle gange

Hm, jeg har ikke fået det konstateret, men jeg har nogle sære ting jeg skal gøre.

Jeg har noget med tallet 4, så stort set alt hvad jeg gør, gør jeg 4 gange. Jeg sluger mit mundvand 4 gange (så jeg bliver HELT tør i munden), når jeg leger med mine piercings i/ved munden gør jeg alle tingene 4 gange - jeg bider f.eks. i mine læbestav, hvilket jeg så gør 4 gange. Når jeg tager en indånding gør jeg det 4 gange, altså, suger luften ind i "4 hak" - hvilket giver en suveræn hovedpine! Når jeg sidder og leger med mine ringe gør jeg alle tingene 4 gange - drejer jeg ringen rundt, kan jeg ikke nøjes med 1 gang. Når jeg bliver skal jeg gøre det 4 gange. Rammer jeg en stribe mellem to fliser, så skal jeg gøre det ved de næste tre fliser også, med den samme fod. Oplevede det igår, meget sært: jeg gik på en p-plads, og ramte en streg. Så skulle jeg altså ramme de tre næste streger igen med venstre fod, hvilket var ret svært da der var lang afstand mellem dem!

Hm.. Jeg gør stort set alt i mit lvi 4 gange. Klør jeg mit i håret, så kradser jeg 4 gange. Og det er det samme hvis jeg skal kløe min næse f.eks. Når jeg rømmer mig gør jeg det 4 gange. 

Jeg kunne virkelig blive ved.... Jeg gør altid et-eller-andet 4 gange. Og det resulterer ofte i hovedpine, ondt i tænderne fordi jeg bider i mine piercings osv. Jeg har også noget med mønste - jeg tegner med mine fingre på bordene, bevæger mine ringe i bestemte mønste, bevæger mine piercings i bestemte mønstre. Og alle mønstrene laver jeg 4 gange.

Det skal dog lige siges at dette ikke er KONSTANT! Selvfølgelig kan jeg trække vejret normalt og blinke normalt, men jeg gør altid et-eller-andet. 

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Det er altså alligevel vildt nok at der er 69 der har læst indlægget men kun 2 der har svaret...

Er ddet fordi at det er sådan et stort tabuemne at snakke om?? Tør man bare ikk indrømme??

For der må jo være en grund til at man klikker ind på det når man i overskriften kan læse at det omhandler ocd??

Hmm...

Anmeld

21. februar 2011

Sees

Jeg har læst indlæggende et par gange.
Jeg lider ikke selv at OCD, men jeg læser psykologi, og er meget interesseret i emnet, derfor læser jeg med

Jeg synes ikke det er et tabu, og jeg ser det som at værrende rigtig stærk, når man kan stå frem og indrømme sådanne ting!

Anmeld

21. februar 2011

Laulund87

Anjamichell skriver:

Det er altså alligevel vildt nok at der er 69 der har læst indlægget men kun 2 der har svaret...

Er ddet fordi at det er sådan et stort tabuemne at snakke om?? Tør man bare ikk indrømme??

For der må jo være en grund til at man klikker ind på det når man i overskriften kan læse at det omhandler ocd??

Hmm...

Tror det er fordi folk er nysgerrige

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

Anjamichell skriver:

Hmm...

Det kan også være svært for nogle at snakke om jo  

Jeg vidste ikke om jeg skulle svare fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal forklare det. Jeg har læst mit eget indlæg tre gange og synes stadig ikke det passer på det jeg oplever. Det dominerer meget mere min hverdag end det lyder til, synes jeg selv.

Anmeld

21. februar 2011

Aves.

Jeg har også læst med fordi det er et område jeg kan risikere at få kontakt til gennem mit (kommenende) fag, men jeg har absolut ingen praksis erfaring eller viden om området, så derfor synes jeg det er interessant at få lidt viden og indsigt og det kan jo netop bryde nogle tabuer.. så godt det tages op..

Ved man hvor mange procent der lever med denne diagnose og hvordan eller hvorfor den opstår?

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

Jeg har også læst med fordi det er et område jeg kan risikere at få kontakt til gennem mit (kommenende) fag, men jeg har absolut ingen praksis erfaring eller viden om området, så derfor synes jeg det er interessant at få lidt viden og indsigt og det kan jo netop bryde nogle tabuer.. så godt det tages op..

Ved man hvor mange procent der lever med denne diagnose og hvordan eller hvorfor den opstår?

Jeg mener ikke at der nogensinde er fundet en klar årsag til det, der er flere muligheder. Der står lidt om det på wiki, mener jeg at jeg husker. 

Den ene er grund er et stof man mangler, som kan blive erstattet ved lykkepiller. Og så er der noget med at det kan være grundet ens opvækst eller noget der er sket!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.