Secrets skriver:
Jeg ved, at mange af jer skriver, at i har mistet jeres venner efter i fik børn. Men hvad med under jeres graviditet? Jeg har nemlig spottet en tendens, som i den grad forarger mig.
Der er mange, som lige pludselig vil være venner med mig på facebook, efter jeg er blevet gravid og ordet har spredt sig. De skriver, at de har tænkt på at skrive til mig længe, og at det kunne være dejligt hvis vi kunne følge hinandens liv i fremtiden. Rar tanke ikke? Bortset fra, at 99% af alle de her personer, som eksempelvis:
- "Kender" mig fra gymnasiet, men aldrig nogensinde har vekslet et ord med mig. De har ikke gidet, jeg var ikke spændende nok dengang.
- Jeg har været uvenner med i årevis! Hvor vedkommende IKKE har vist interesse for at slutte fred og få kontakt igen
- Kender én, som kender én, som kender mig..
Jeg synes det er så forkasteligt! For det er TYDELIGT, at den eneste årsag til, at de pludselig vil være "Venner" er, at de er nysgerrige. De fleste på min alder er ikke et sted i livet, hvor de vil have børn, og af den årsag er det meeega spændende når én man ved hvem er, vil have børn, og SÅ skal man da lige være venner.
Jeg synes virkelig det er ulækkert, at de lader som om, at de liiige pludselig vil være venner med mig, når de aldrig har vist interessen før. Bare fordi jeg er gravid. Jeg har afvist dem stort set allesammen. Fordi jeg ved det er 100% fake. Jeg har en blog, den kan de læse, hvis de er nysgerrige. Det er dårlig stil at lade som om, at man vil være venner ud af det blå.
Har i oplevet noget lignende?
Altså jeg har nærmest oplevet det modsatte og kan nogle gange godt føle mig lidt ensom
Det er måske fordi vi tit gik i byen og såen meen altså jeg er jo ikke død, bare gravid. Snakkede med min gravide veninde om det igår, hun har oplevet lidt det samme.
Det er ligesom de ikkegravide veninder er bange ellers såen, lidt svært at forklare syntes måske bare de skal komme lidt over det da vi stort set alle, nærmer os en alder der siger 25+ og så er det vel meget naturligt at ville have børn.