Fik lige et mindre chok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Skouboe

bondepigen skriver:

Uha, godt du fandt ud af det! Hvor mange D3 vitaminpiller skal du så tage om dagen, eller skal du have det sprøjtet ind?

Ove og jeg fik det undersøgt et par år siden, da jeg selv krævede det. Jeg faldt simpelthen i søvn ved computerbordet konstant... Mit lå på 30 og Oves på 16, og det var vel at mærke lige efter en sommerferie, hvor vi burde være ladet op... og det skulle helst ligge i nærheden af de 80... Ove mærkede intet til at han manglede selv om hans var lavest.

Så vi skulle begge til kontrol en gang om måneden, og vi fik begge 2 piller hver om dagen...det kom langsomt opad... Men fremover SKAL vi tage det hver vinter fra sep. Til maj.

Men rigtig godt du har fundet ud af det, for du kan jo få flere smerter, blive træt, deprimeret og jeg ved ikke hvad, af. At mangle det skidt...

Jeg er også glad for at de fangede det.

Jeg skal til at starte på tage 3x25 mikrogram dagligt (selvom jeg vælger at tage 2x35mikrogram og så en almindelig vitaminpille med 5 mikrogram, fordi det er hvad jeg har i huset.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Skouboe

idamaria83 skriver:

Godt du går til kontroller!!! Så håber jeg, at vitaminer kan hjælpe lidt på overskuddet!

Det håber jeg også - så er det milliard blodprøver det altid tager da godt for noget...

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

JustAnotherName skriver:

Åååhh, det er jo vanvittigt. Hvordan har du overhovedet kunne stå oprejst?

Er du LIGE startet på det D3-tilskud? Du må da komme til at mærke en verden til forskel. Det håber jeg, at du får det bedre og får mere overskud igen. For det må da have været såååå hårdt!

Godt de opdagede det. Det er da positivt, at de tjekker og rent faktisk opdager ændringer, så der kan blive gjort noget ved det ....Især når man, som dig, bare tænker, at "sådan er det nok bare", og fortsætter så godt som man nu evner. Det er jo tæt på vanvid, søde Pernille ...tsk tsk  

Ja, det undrer også mig... jeg troede egentligt at min træthed "bare" stammede fra Silja og hendes manglende søvn, men jeg kan jo så konstatere at det måske er lidt mere end det... nu håber jeg at tilskuddet hjælper.

Jeg har lgie fået brevet i dag, så jeg ved ikke hvilken effekt det får, men det finder vi ud af.

Jeg kan kun benytte lejligheden til at få det målt hos lægen... 

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

TbCp skriver:

Godt det er blevet tjekket så der kan blive gjort noget ved det!

Mærker du hurtigt en bedring når du så får det ekstra du har behov for?

Det finder jeg ud af... jeg har først fået brevet i dag, og jeg havde tilfældigvis nogle piller i huset fordi jeg havde overvejet at tage ekstra, men var blevet lidt kylling igen, fordi jeg synes de virkede meget stærke.. Det gjorde de så ikke, så nu spiser jeg dem, sammen med en vitaminpille, så jeg ikke kommer til at mangle et eller andet andet.

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

Rosa skriver:

Fy for pokker en forskrækkelse, men hvor godt at du kan gøre noget ved det så du kan få energien tilbage!!!

Og god bedring med pomfritten 

Ja, det er da ihvertfald et skridt på vejen for at få energien tilbage. Det hjælper jo så heller ikke på søvnen at Silja nu igen har infektion i begge ører, så nu fik vi vagtlægen til at udskrive det samme stærke antibiotika som hun fik sidst, og så håber vi at vi kan forhindre at drænene stopper helt til denne gang.

Hvordan går det med Jonte's ører?

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

Tjuhl skriver:

scheize mand! men vel egentlig meget rart at der er en GRUND, ikk? altså så længe man kan gøre noget ved grunden, selvfølgelig!!

Stakkels Silja, det holder godt nok hårdt hjemme ved jer, lydet det som om God bedring!

Du mener bortset fra Silja's aversion mod sammenhængende søvn?

Ja, det er lidt rart at føle at man selv kan gøre noget aktivt. Spis disse piller og alt bliver godt - eller noget 

I det mindste er det et forsøg værd. Jeg er i gang med en større omlægning herhjemme - jeg har fået nok af at være offer og føle at verden kører rundt med mig og at jeg ikke er herre over noget som helst. Hvis jeg ikke kan ændre andet, kan jeg ændre min opfattelse af tingene!

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

Rose <3 skriver:

Puha Pernille, sørme godt det blev opdaget, så du kan fået taget noget tilskud. Så duforhåbenligt kan få om end bare en lille bitte smule overskud. -Og så håber jeg smukke Siljas øre snart bliver helt gode igen. Har hun fået dræn?

Men det med D-Vitamin det er der jo 7 ud af 10 danskere der er i underskud af, men der er selvfølelig ekstra vigtigt at du ikke kommer i underskud af det med MS.

Rigtig god bedring til Silja.

Silja fik dræn da hun lige var blevet 5 måneder, så det er 1½ måned siden. Betændelsen vælter nu desværre ud af begge ører igen, men i det mindste fik vi vagtlægen til at udskrive de samme stærke antibiotika øredråber, som hun fik sidste gang, så vi forhåbentligt kan forhindre at drænene stopper helt til denne gang.

Så må vi ringe til ørelægen på mandag og få endnu en tid...

Anmeld

19. februar 2011

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Silja fik dræn da hun lige var blevet 5 måneder, så det er 1½ måned siden. Betændelsen vælter nu desværre ud af begge ører igen, men i det mindste fik vi vagtlægen til at udskrive de samme stærke antibiotika øredråber, som hun fik sidste gang, så vi forhåbentligt kan forhindre at drænene stopper helt til denne gang.

Så må vi ringe til ørelægen på mandag og få endnu en tid...

Guuud ja det er da rigtigt... Undskyld jeg lige havde glemt det.

Men det positive er da det komme ud

Anmeld

19. februar 2011

AnneBJ

Skouboe skriver:

Vitamin D3 er helt almindeligt D vitamin. Det samme som man giver spædbørn fra de er 14 dage gamle

Arh okay! Dejligt de fandt ud af det, jeg håber du hurtigt får gavn af den øgede mængde!! 

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

Rose <3 skriver:

Guuud ja det er da rigtigt... Undskyld jeg lige havde glemt det.

Men det positive er da det komme ud

Du har også haft nok andet om ørene den sidste tid, så det skal du ikke være ked af

Det er rart at det komer ud, så vi fangede det inden det stoppede drænene. Problemet er at betændelsen er rigtigt tyk, og jeg kan godt være bange for at drænene allerede er delvist stoppede.

Nu håber vi at øredråberne hjælper, selvom hun ikke er skide begejstret for at blive dryppet med dem - jeg er sikker på at de svier.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.