Fik lige et mindre chok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.456 visninger
31 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

Skouboe

Som I sikkert allesammen ved har jeg MS (sclerose) og jeg render derfor til en masse prøver og behandlinger osv i tide og utide.

Jeg får hver 2-3 måned taget et helt batteri blodprøver og skal i forbindelse med min månedlige behandling svare på et række spørgsmål vedr. hukommelse, kognitive evner osv, osv..

Jeg fik så taget (endnu) en række blodprøver i januar, og normalt hører jeg sjældent svaret, og ofte interesserer det mig heller ikke synderligt. Jeg interesserer mig primært for at antistof prøven er negativ, hvilket betyder at jeg kan fortsætte med min medicin uden problemer. Ellers får jeg besked ved mine neurolog samtaler, hvis der er noget der skiller sig ud.

Nu har jeg så lige fået brev fra min neurolog om at de i Januar har målt mit vitamin D3 indhold i blodet og det var 17 nmol/l, hvor det hos sclerosepatienter skal ligge mellem 50 og 100 og helst nær 100!

Ordren lyder derfor på at tage 75 mikrogram D3 vitamin dagligt de næste 3 måneder, og så skal det måles igen hos egen læge.

Så tror da pokker at jeg er ved at vælte af træthed...

(når man lige fraregner at Silja nu har betændelse i begge ører igen og igen nu sover 45 minutter ad gangen om natten, og manden er på vej til Roskilde efter endnu en omgang antibiotika øredråber til hende... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

AnneBJ

Jeg ved ikke hvad D3 vitamin er, men der skal ikke meget fornuft til at regne ud, at din krop helt bestemt må mangle noget - der er jo kæmpe forskel på 17 og 50-100! 

Håber det hjælper når du får det øgede tilskud, samt at øredråberne hjælper på lille Siljas ører!

Anmeld

19. februar 2011

Bondepigen

Skouboe skriver:

Som I sikkert allesammen ved har jeg MS (sclerose) og jeg render derfor til en masse prøver og behandlinger osv i tide og utide.

Jeg får hver 2-3 måned taget et helt batteri blodprøver og skal i forbindelse med min månedlige behandling svare på et række spørgsmål vedr. hukommelse, kognitive evner osv, osv..

Jeg fik så taget (endnu) en række blodprøver i januar, og normalt hører jeg sjældent svaret, og ofte interesserer det mig heller ikke synderligt. Jeg interesserer mig primært for at antistof prøven er negativ, hvilket betyder at jeg kan fortsætte med min medicin uden problemer. Ellers får jeg besked ved mine neurolog samtaler, hvis der er noget der skiller sig ud.

Nu har jeg så lige fået brev fra min neurolog om at de i Januar har målt mit vitamin D3 indhold i blodet og det var 17 nmol/l, hvor det hos sclerosepatienter skal ligge mellem 50 og 100 og helst nær 100!

Ordren lyder derfor på at tage 75 mikrogram D3 vitamin dagligt de næste 3 måneder, og så skal det måles igen hos egen læge.

(når man lige fraregner at Silja nu har betændelse i begge ører igen og igen nu sover 45 minutter ad gangen om natten, og manden er på vej til Roskilde efter endnu en omgang antibiotika øredråber til hende... 

Uha, godt du fandt ud af det! Hvor mange D3 vitaminpiller skal du så tage om dagen, eller skal du have det sprøjtet ind?

Ove og jeg fik det undersøgt et par år siden, da jeg selv krævede det. Jeg faldt simpelthen i søvn ved computerbordet konstant... Mit lå på 30 og Oves på 16, og det var vel at mærke lige efter en sommerferie, hvor vi burde være ladet op... og det skulle helst ligge i nærheden af de 80... Ove mærkede intet til at han manglede selv om hans var lavest.

Så vi skulle begge til kontrol en gang om måneden, og vi fik begge 2 piller hver om dagen...det kom langsomt opad... Men fremover SKAL vi tage det hver vinter fra sep. Til maj.

Men rigtig godt du har fundet ud af det, for du kan jo få flere smerter, blive træt, deprimeret og jeg ved ikke hvad, af. At mangle det skidt...

Anmeld

19. februar 2011

Ida.

Godt du går til kontroller!!! Så håber jeg, at vitaminer kan hjælpe lidt på overskuddet!

Anmeld

19. februar 2011

JustAnotherName

Åååhh, det er jo vanvittigt. Hvordan har du overhovedet kunne stå oprejst?

Er du LIGE startet på det D3-tilskud? Du må da komme til at mærke en verden til forskel. Det håber jeg, at du får det bedre og får mere overskud igen. For det må da have været såååå hårdt!

Godt de opdagede det. Det er da positivt, at de tjekker og rent faktisk opdager ændringer, så der kan blive gjort noget ved det ....Især når man, som dig, bare tænker, at "sådan er det nok bare", og fortsætter så godt som man nu evner. Det er jo tæt på vanvid, søde Pernille ...tsk tsk  

Anmeld

19. februar 2011

TbCp

Godt det er blevet tjekket så der kan blive gjort noget ved det!

Mærker du hurtigt en bedring når du så får det ekstra du har behov for?

Anmeld

19. februar 2011

Rosa

Fy for pokker en forskrækkelse, men hvor godt at du kan gøre noget ved det så du kan få energien tilbage!!!

Og god bedring med pomfritten 

Anmeld

19. februar 2011

oo

scheize mand! men vel egentlig meget rart at der er en GRUND, ikk? altså så længe man kan gøre noget ved grunden, selvfølgelig!!

Stakkels Silja, det holder godt nok hårdt hjemme ved jer, lydet det som om God bedring!

Anmeld

19. februar 2011

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

.

Puha Pernille, sørme godt det blev opdaget, så du kan fået taget noget tilskud. Så duforhåbenligt kan få om end bare en lille bitte smule overskud. -Og så håber jeg smukke Siljas øre snart bliver helt gode igen. Har hun fået dræn?

Men det med D-Vitamin det er der jo 7 ud af 10 danskere der er i underskud af, men der er selvfølelig ekstra vigtigt at du ikke kommer i underskud af det med MS.

Rigtig god bedring til Silja.

Anmeld

19. februar 2011

Skouboe

AnneBJ skriver:

Jeg ved ikke hvad D3 vitamin er, men der skal ikke meget fornuft til at regne ud, at din krop helt bestemt må mangle noget - der er jo kæmpe forskel på 17 og 50-100! 

Håber det hjælper når du får det øgede tilskud, samt at øredråberne hjælper på lille Siljas ører!

Vitamin D3 er helt almindeligt D vitamin. Det samme som man giver spædbørn fra de er 14 dage gamle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.