Når barnets far er død!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

Får du egentlig børnepenge fra kommunen nu faderen er død eller?

Ja det tænkte jeg osse på, for det ser da ud til, at man kan søge om det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Hmm..tror jeg vil spørge vores familieadvokat...han må vel kunne undersøge det til bunds.
Det kan da ikke passe at hvis der kun er en forældre, at det så skal gå ud over barnet.
Nu er det vist blevet en principsag for mig..ikke fordi jeg VIL have noget, men fordi det ikke kan være rimeligt, rent generelt.

Nææ jeg måtte bare punge ud ,,,    Og det var dyrt ...

Anmeld

19. februar 2011

Lady Marion <3

bondepigen skriver:

Ja det tænkte jeg osse på, for det ser da ud til, at man kan søge om det...

Jeg får fra kommunen og det sker helt automatisk

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Får du egentlig børnepenge fra kommunen nu faderen er død eller?

Ja og nej...jeg får ekstraforhøjet børnetilskud som et særtillæg fra staten, pga faderens død..det er derfor det undrer mig lidt det andet..så jeg tror, at man måske skal søge tilskud via statsamtet og ikke kommunen...men vil undersøge det nærmere på mandag.
Jeg har også læst et sted, at man via overformynderiet, hvis der står kapital der, kan søge tilskud. og det gør der som regel, fordi langt de fleste har en eller anden form for forsikring eller pension, som kommer til udbetaling til børnene, efter den afdøde, når barnet bliver 18.
Min søn fx bliver en ret holden ung mand, når pengene efter hans far kommer til udbetaling...og det synes jeg jo er en dejlig ting fra ham. Han er der jo ikke mere, men kan så på denne måde hjælpe sit barn lidt i vej i livet.

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

bondepigen skriver:

Jeg tror altså godt du kan få noget...man kan da søge alm. Børnebidrag hos kommunen så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan man vel for pokker osse søge om konfirmations/ beklædningsbidrag hos kommunen...

der står på kommunens hjemmeside, at hvis den ene forældre er død, så kan man ikke

Anmeld

19. februar 2011

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Ja og nej...jeg får ekstraforhøjet børnetilskud som et særtillæg fra staten, pga faderens død..det er derfor det undrer mig lidt det andet..så jeg tror, at man måske skal søge tilskud via statsamtet og ikke kommunen...men vil undersøge det nærmere på mandag.
Jeg har også læst et sted, at man via overformynderiet, hvis der står kapital der, kan søge tilskud. og det gør der som regel, fordi langt de fleste har en eller anden form for forsikring eller pension, som kommer til udbetaling til børnene, efter den afdøde, når barnet bliver 18.
Min søn fx bliver en ret holden ung mand, når pengene efter hans far kommer til udbetaling...og det synes jeg jo er en dejlig ting fra ham. Han er der jo ikke mere, men kan så på denne måde hjælpe sit barn lidt i vej i livet.

Du skal søge statsforvaltningen om du kan få et tilskud af barnets arv til konfirmation ,,, Hvis du ikke er urimelig kan det sagtens være de godkender det .. Det er det eneste tilskud man kan få ,,

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Muffi<3 skriver:

Du skal søge statsforvaltningen om du kan få et tilskud af barnets arv til konfirmation ,,, Hvis du ikke er urimelig kan det sagtens være de godkender det .. Det er det eneste tilskud man kan få ,,

Ja mente nok der var sådan noget...Tak!!
Jeg syntes nemlig nok jeg havde læst det et sted.

Nej urimelig vil jeg ikke være.
Bare 5000 kr vil være en god hjælp.
Festen skal ikke være noget stort.
Vi holder det herhjemme..laver selv maden...inviterer så vi bliver knapt 20 og så ellers har en dejlig dag

Anmeld

19. februar 2011

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Vi holder det herhjemme..laver selv maden...inviterer så vi bliver knapt 20 og så ellers har en dejlig dag

Ville da helt bestemt prøve  

Anmeld

19. februar 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Bare 5000kr!! ja, det ville jeg dælme også gerne have...3000kr får man fra faderen...weeee...stoooooor fest...

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Bare 5000kr!! ja, det ville jeg dælme også gerne have...3000kr får man fra faderen...weeee...stoooooor fest...

Så er han da godt nok fedtet synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.