Skal baby sove i sengen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.617 visninger
31 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

NinaE

Mit spørgsmål er... skal baby sove i sengen..... når faren ligger meget uroligt

Jeg mener som udgangspunkt, at barnet har godt af at sove sammen med sine forældre i de første par måneder. Men min kæreste er meget bange for, at han kommer til at ligge sig oven på den, eller på anden måde gøre den skade.

Og selvom jeg siger, at man ubevidst ved barnet er der, selvom man sover, så synes han stadig det er en dårlig idé. Han begrunder det med, at han også kommer til at give mig albuer i hovedet.... og det er faktisk rigtig nok. Så sent som i nat fik jeg både en hånd og en albue i ansigtet

Hvor har jeres børn sovet i den første tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

maria_wlt

NinaE skriver:

Jeg mener som udgangspunkt, at barnet har godt af at sove sammen med sine forældre i de første par måneder. Men min kæreste er meget bange for, at han kommer til at ligge sig oven på den, eller på anden måde gøre den skade.

Og selvom jeg siger, at man ubevidst ved barnet er der, selvom man sover, så synes han stadig det er en dårlig idé. Han begrunder det med, at han også kommer til at give mig albuer i hovedet.... og det er faktisk rigtig nok. Så sent som i nat fik jeg både en hånd og en albue i ansigtet

Tristan har altid sovet i sin egen seng medmindre der var noget galt med ham.. Jeg ligger nemlig uroligt og da Tris begyndte at rulle osv så var han slet ikke til at styre i sengen..

Så her i huset er det aldrig brugt...Så alle kunne få en ordentlig søvn

Anmeld

19. februar 2011

ChatH

vores sover også altid i deres egen seng med mindre de er syge eller noget i den dur og gerne vil sove i vores.

jeg syntes ingen får en god søvn hvis man ligger og passer på og de er altså mega små når de kommer ud

Anmeld

19. februar 2011

morethanperfect

NinaE skriver:

Min kæreste var bange for han kom til at ligge sig ovenpå vores søn , de få gange han har sovet i vores seng , men det gør man ikke

Men nej , min søn sover ikke i vores seng .. Han skal sove i sin egen , og det er kun i meget sjældne tilfælde han sover hos os

Anmeld

19. februar 2011

Aves.

Kan I ikek bare sætte en tremmeseng helt op af jeres seng og tage siden af så du bare kan lægge hånden over til barnet når det er uroligt...det har jeg altid gjort. Mine børn har ikke sovet i min seng da de var så små....og da de blev større og vi sov i samme rum, der havde de stadig hver deres madras ellers sover jeg bare ikke særlig godt...

Anmeld

19. februar 2011

Nettemor

vi havde en babybay til vores dreng og den var jeg utrolig glad for. du kan se hvordan den ser ud her:

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=2267

og ellers kan man jo få en 'seng-i-seng' indsats:

http://www.babybusiness.dk/carina-anbefaler-seng-i-seng-til-baby.html

Anmeld

19. februar 2011

Happiness

Synes da barnet har ligesågodt af at ligge i sin egen seng. Hvis ikke bedre, så h*n ikke vender sig til at sove i fars og mors seng

Alternativet kunne være at købe sådan en baby seng der sættes på jeres seng. Så er det ligesom at sove hos jer, h*n har bare sin egen seng.

Anmeld

19. februar 2011

Maja88

hvis du gerne vil have babyen skal sove ved jer. kan du så ikke ligge den på den side af dig hvor din kæreste ikke sover.

Anmeld

19. februar 2011

Aves.

MaybeMe skriver:

Synes da barnet har ligesågodt af at ligge i sin egen seng. Hvis ikke bedre, så h*n ikke vender sig til at sove i fars og mors seng

Alternativet kunne være at købe sådan en baby seng der sættes på jeres seng. Så er det ligesom at sove hos jer, h*n har bare sin egen seng.

Det handler vel ikek om at tilvænne, men om at barnet har brug for den nærhed og tryghed der er i at have sin mor helt tæt på,....det skaber en ro og tryghed i barnet spom denne har brug for som bette lille...der er en tid til hver sin ting...så den der med at lave dårlige vaner den forstår jeg simpelthen ikke og har aldrig gjort.

Anmeld

19. februar 2011

Fru'Rugaard

Vores datter sov imellem os de første 14 dage, og det gør jeg aldrig igen! Hold op, hvor man bare sover rigtig dårligt, og alle de SP'er jeg har snakket med, anbefaler ikke at spædbørn sover imellem mor og far, da det simpelthen er for farligt. Min kæreste lagde også nogle gange hans arm ovenpå hende imens hun sov, og sådan en mandearm er altså ret tungt, får sådan et lille væsen- så hellere køb en voksipose, drømmepose eller noget i den stil, og lig baby deri, eller sæt liften imellem jer

Rikke - Mor til Maja på snart 11 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.