Hjælp - ansøgning til børnehave skrevet af en nybegynder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.667 visninger
30 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Dinna88

Okay, sagen er den at jeg her til sommer håber på at få arbejde i en børnehave - der er jeg færdig med gym og selvfølgelig ikke uddannet til det, men  for at jeg får et job alligevel.

Sagen er den at jeg ALDRIG i mit liv har skrevet en ansøgning - det arbejde jeg har haft har jeg fået gennem venner og bekendte. Så jeg er på spanden... 

Så jeg tænker... Hvis du er en af dem der læser ansøgninger i en børnehave/vuggestue/noget i den dur, hvad søger DU så? Jeg vil så inderligt gerne have et job og jeg har virkelig brug for det, men uden en god ansøgning så kommer jeg jo ingen vegne. Jeg har googlet og fundet noget materiale, men kunne godt tænke mig at høre det fra jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Lone Jakobsen

nu er jeg ikke den helt rette til at svare dig. men vil alligevel gerne give den viden videre som jeg fik da jeg søgte:

gør noget kreativt ud af den, sørg for at den skiller sig ud fra mængden. farver, størrelser og faconer, kan gøre at lige netop din bliver husket.

jeg lavede en A3 som jeg klippede og klistrede til en form for colage, med selve ansøgningen inde i midten. den fik meget ros, men gav dog ingen samtale. (søgte mest uopfordret)

Anmeld

18. februar 2011

sarahb

lavd et som en flaskepost, kreativt og super hyggeligt...
Det er vigtigt at du skiller dig ud og viser du er kreativ

Anmeld

18. februar 2011

Snefnug1984

Jeg er pædagog i en integreret, så jeg vil da gerne kigge på din kommende ansøgning og komme med tilføjelser / gode råd. Det er nemmere at gøre det på den måde, fremfor at skrive det JEG kigger efter.

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

nutche skriver:

nu er jeg ikke den helt rette til at svare dig. men vil alligevel gerne give den viden videre som jeg fik da jeg søgte:

gør noget kreativt ud af den, sørg for at den skiller sig ud fra mængden. farver, størrelser og faconer, kan gøre at lige netop din bliver husket.

jeg lavede en A3 som jeg klippede og klistrede til en form for colage, med selve ansøgningen inde i midten. den fik meget ros, men gav dog ingen samtale. (søgte mest uopfordret)

Jeg har besluttet mig for at lave en lille "overskrift" der fanger og så er teksten blå! Jeg prøver med alternative vendinger og ikke bare "jeg er en glad og smilende pige" men på samme tid skal den jo bare være seriøs, hvilket jeg synes er svært! Jeg er nemlig kun 19 til den tid, så skal jo helst kunne vise at jeg er seriøs omkring det!

men tak!

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

sarahb skriver:

lavd et som en flaskepost, kreativt og super hyggeligt...
Det er vigtigt at du skiller dig ud og viser du er kreativ

Jeg er bare SÅ bange for at virke useriøs!? 

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

Snefnug26 skriver:

Jeg er pædagog i en integreret, så jeg vil da gerne kigge på din kommende ansøgning og komme med tilføjelser / gode råd. Det er nemmere at gøre det på den måde, fremfor at skrive det JEG kigger efter.

Ej, tusinde tak! Jeg har nok et udkast klar om maks en halv time, kan du læse den der?

Anmeld

18. februar 2011

Snefnug1984

Dinna88 skriver:

Ej, tusinde tak! Jeg har nok et udkast klar om maks en halv time, kan du læse den der?

Ja det kan jeg sagtens. Skriv en PB til mig, så sender jeg min mail

Anmeld

18. februar 2011

sarahb

Dinna88 skriver:

Jeg er bare SÅ bange for at virke useriøs!? 

nej slet ikke... Det kan da gøres super voksent og kreativt...

Anmeld

18. februar 2011

Lone Jakobsen

Dinna88 skriver:

Jeg har besluttet mig for at lave en lille "overskrift" der fanger og så er teksten blå! Jeg prøver med alternative vendinger og ikke bare "jeg er en glad og smilende pige" men på samme tid skal den jo bare være seriøs, hvilket jeg synes er svært! Jeg er nemlig kun 19 til den tid, så skal jo helst kunne vise at jeg er seriøs omkring det!

men tak!

tror du det er nok?

husk at personligt fremmøde skulle være bedre end bare at sende den med posten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.