Anonym skriver:
Århhh er i vildrede!!!!!!!!
prøver at gøre det kort
Nå. men min mand og jeg har været sammen i 10 år vi har hus bil fælles kontoer osv og 2 piger sammen vi går begge på arb, han tjener dog ca. 3500 udbetalt mere end jeg hver mdr. vi har købt for 4 år siden en ny bil sammen og den mener han så NU er hans ja han sagde faktisk i banken at det var hans, vi har lige langt på arb. begge jeg cykler han har bilen hvis der er snestorm cykler jeg bilen er hjemme i går skulle mig og pigerne 0 år 2 år til noget i hallen med dp mor vi gik 2 km til bussen 2 km til hallen og det samme da vi skulle hjem igen i snestorm... MENNN regningerne på rep. på bilen mener han så er vores og diesel regning også han betaler ca. 3500 mere til bugdet h. mdr. og vi lever og betaler så regninger køber tøj sparer op osv. for mine rester opsparingen har så betalt 25000kr på at rep. bilen............
kan i følge mig eller blev det alt for rodet??
Undskyld mig, men det virker helt i skoven! Enten er man fælles om det hele eller så skal de deles op til mindste deltalje - det er min holdning.
Og herhjemme er det bare så vigtigt, at vi begge har lyst og tid til at snakke om økonomi, vi elsker det, så det fungerer bare så godt. i og med at min mand tjener væsentligt mere end mig, så ville jeg da blive rigtig ked af det, hvis han "gjorde forskel" på os, herhjemme passer jeg jo pt. ungerne på barsel mens han arbejder. Vi får de samme lommepenge, har en fælles madkonto, budgetkonto, lønkonto ALT er fælles og det falder ham lige så naturligt som det falder mig. Så det er ret fedt - men jeg ved også hvor rodet økonomi mange har og jeg kunne´bare ikke holde det ud, hvis det var mig.
så min holdning er Enten deler vi det hele lige op ellers Deler vi det ud så det stemmer overenes med det vi tjener og det er generelt bare noget bøvl, hvis man både har bil, hus, børn osv.
en person fra min mødregruppe (valgte at gå fra næste ved begyndelsen af mødregruppen) - hende og hendes mand havde delt alting op selvom de har to unger, hus osv. Hun fik børnepengene da det primært var hende der købte tøj, huslige indkøb blev delt ud med kvitteringer og det hele - Det lyder meget rodet i mine ører og må kræve enormt mange ressourcer at holde øje med "hvem der skylder hvad" OMG!
Anmeld