er det bare mig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

jamen vi har IKKE delt tingene op vi har købt hus og BIL sammen og det skulle være VORES på lige fod

så skal han bare lukke numsen og dele den bil!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Var det med bilen en fortalelse i banken eller har i diskuteret det?  Det lader til at du føler du har givet mere end du har fået igen, at det nu går over dine grænser og du har brug for at vende båden.

Jeg synes det er helt ok at fortælle manden at du i denne periode føler sig "taget for givet" og du har brug for at "noget" sker på dine præmisser. Måske har du brug for støtte til at søge nyt job eller en og tale med om jobbet? Det kan være I skal gøre noget ekstra ud af din fødselsdag i år eller din frisør skal opgraderes. 

Det er vigtigt at der er balance i tingene og i er to på vippen. Hvis han ikke lige hører dig i første omgang, så tal til ham i procenter, det kan mange mænd bedre forstå:-) ( just kidding)

nu har jeg selv læst det hele igen, kan godt forstå i bliver lidt forvirret, hold da op en gang rod. Det er bare så svært at skrive når man er så gal og frustreret....

Det hele startede egentligt for 4 uger siden hvor vi skulle ligge nyt bugdet i banken, her siger han pludselig bilen er hans da jeg intet betaler?????????????? øhhh hvorfor bruger du så mit kort til mad tænkte jeg bare??? I søndags søger jeg så MIN drømme stilling, jeg vil ikke som ham gå ned i løn men op.... Han er støttende ved godt hvor SUR!!!!!! jeg er er kørt i mit job og siger jeg skal søge den... Jeg blir så ringet op og kaldt til samtale udaf 200 ansøgere men må takke nej da han pludselig han bestemt sig for i tirsdags at det er hans bil, skal lige siges at han sover når jeg er på arb så han har stadigvæk bil på arb osv jeg bruger den ikke om dagen....... MEN gud hvor er jeg sur og indebrændt nu!!!!!!!!!!!

Anmeld

18. februar 2011

tinasmor

Men i princippet er det jo fuldstændig ligemeget hvad vi mener herinde. Man kan høre at du er godt træt af situationen der hjemme. Så må du tage en snak med ham, og så må I få det hele ud af verden. Jeg har læst et sted af nr 1 som folk skændes om og går fra hinanden er ikke utroskab eller sex. Nej det er penge. Det kan være meget svært at have en fælles økonomi hvis det ikke kører som det skal. Den ene kan føle af den anden bruger alt for mange penge på f.eks frithidsinteresser, shopping osv. I jeres tilfælde er det bilen. Så Enten så må I dele det hele over (undtagen de faste udgifter) ellers må I da deles om tingene. Virker også mærkeligt, at han er så egosistik at han ikke vil give dig bilen når du skal noget vigtigt, eller du skal noget med ungerne.

Anmeld

18. februar 2011

Lilac

sarahb skriver:

Synes det virker dybt plat at diskutere penge når i har været sammen i 10 år og har fælles økonomi... Og der er ikke noget det er mit og dit, det hedder vores...

Fuldstændig enig! Jeg er på su, min mand arbejder og tjener selvfølgelig flere penge end jeg - men her er alt altså fælles eje!

Anmeld

18. februar 2011

XXSS

Anonym skriver:

Århhh er i vildrede!!!!!!!!

prøver at gøre det kort

Nå. men min mand og jeg har været sammen i 10 år vi har hus bil fælles kontoer osv og 2 piger sammen vi går begge på arb, han tjener dog ca. 3500 udbetalt mere end jeg hver mdr. vi har købt for 4 år siden en ny bil sammen og den mener han så NU er hans ja han sagde faktisk i banken at det var hans, vi har lige langt på arb. begge jeg cykler han har bilen hvis der er snestorm cykler jeg bilen er hjemme i går skulle mig og pigerne 0 år 2 år til noget i hallen med dp mor vi gik 2 km til bussen 2 km til hallen og det samme da vi skulle hjem igen i snestorm...  MENNN regningerne på rep. på bilen mener han så er vores og diesel regning også han betaler ca. 3500 mere til bugdet h. mdr. og vi lever og betaler så regninger køber tøj sparer op osv. for mine rester opsparingen har så betalt 25000kr på at rep. bilen............

kan i følge mig eller blev det alt for rodet??

Undskyld mig, men det virker helt i skoven! Enten er man fælles om det hele eller så skal de deles op til mindste deltalje - det er min holdning.

Og herhjemme er det bare så vigtigt, at vi begge har lyst og tid til at snakke om økonomi, vi elsker det, så det fungerer bare så godt. i og med at min mand tjener væsentligt mere end mig, så ville jeg da blive rigtig ked af det, hvis han "gjorde forskel" på os, herhjemme passer jeg jo pt. ungerne på barsel mens han arbejder. Vi får de samme lommepenge, har en fælles madkonto, budgetkonto, lønkonto ALT er fælles og det falder ham lige så naturligt som det falder mig. Så det er ret fedt - men jeg ved også hvor rodet økonomi mange har og jeg kunne´bare ikke holde det ud, hvis det var mig.

så min holdning er Enten deler vi det hele lige op ellers Deler vi det ud så det stemmer overenes med det vi tjener og det er generelt bare noget bøvl, hvis man både har bil, hus, børn osv.

en person fra min mødregruppe (valgte at gå fra næste ved begyndelsen af mødregruppen) - hende og hendes mand havde delt alting op selvom de har to unger, hus osv. Hun fik børnepengene da det primært var hende der købte tøj, huslige indkøb blev delt ud med kvitteringer og det hele - Det lyder meget rodet i mine ører og må kræve enormt mange ressourcer at holde øje med "hvem der skylder hvad" OMG!

Anmeld

18. februar 2011

Frk. Himmelblå

sanne O skriver:

Altså jeg ville ALDRIG finde mig i at skulle tage bussen med børnene hvis bilen alligevel stod hjemme, det kan jeg godt sige dig.

Når man har været sammen så mange år synes jeg ikke man kan gøre tingene op i kroner/øre, man er da en familie så.

Jeg er selv på SU og min mand tjener en alm. løn, men det giver da ikke ham ret til at bestemme hvad vi skal bruge pengene på alene.

Du må se at finde din "skrappe" side frem:-)

Anmeld

18. februar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Ej, kan du så få sat ham på plads... han opføre sig som en forkælet møgunge.. og jeg kan godt forstå at det pisser dig af.. Hvis det skal være sådan, så må alt deles op.. alle udgifter... og han må helt alene betale ALT til bilen.. disel, forsikringer og reparationer... Jeg ville nægte at betale en krone...

MEN mest af alt så skal du tage dig en alvorlig samtale med ham om hans opførsel.. den hører ikke hjemme i et ligeværdigt forhold.. Håber på en lille opdate, når du har fået taget en snak med ham..

Knus

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

tak for svar piger og fordi i gad svare på mit "galde rod indlæg" tænker det samme som jer og føler mig så "LILLE" i vores forhold pt, jeg ville jo gerne tjene så meget som ham men da det er mig der passer børn ferier sygdom og fridage og gør rent føler jeg ikke overskuddet er der.. og specielt ikke til at tage bussen 40km på nyt job........... ØVVVV ER TRÆT AF DET!!!!!!!!!!!

Anmeld

18. februar 2011

JulieE

sanne O skriver:

Altså jeg ville ALDRIG finde mig i at skulle tage bussen med børnene hvis bilen alligevel stod hjemme, det kan jeg godt sige dig.

Når man har været sammen så mange år synes jeg ikke man kan gøre tingene op i kroner/øre, man er da en familie så.

Jeg er selv på SU og min mand tjener en alm. løn, men det giver da ikke ham ret til at bestemme hvad vi skal bruge pengene på alene.

Du må se at finde din "skrappe" side frem:-)

Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Jeg er på deltid og derfro tjener min mand også mere end mig, men det gør altså ingen forskel

Anmeld

18. februar 2011

Nemesis

Hvis i har købt bilen sammen..og sammen har skrevet under så har du jo ligeså meget ret til bilen som han har!!!

Men ellers så søg da dit drømme job..og går du op i løn så se om du ikke går så meget op at du kan købe en lille konebil. (det kan gøres for 2000 om måneden ca)

Hvis du SLET ikke får lov til at bruge bilen så må du enden slå hårdt i bordet og fortælle ham at sådan er virkeligheden altså ikke..eller også stoppe AL betaling til HANS bil.

Som jeg ser det, så prøver han at gøre dig afhængig og fastholde dig i din nuværende situation.-..er han bare for du forlader ham hvis du får mere frihed??

Personligt ville jeg bede ham rende og hoppe og så tage bilen når han ikke selv havde taget den!

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.