er det bare mig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Anonym trådstarter

Århhh er i vildrede!!!!!!!!

prøver at gøre det kort

Nå. men min mand og jeg har været sammen i 10 år vi har hus bil fælles kontoer osv og 2 piger sammen vi går begge på arb, han tjener dog ca. 3500 udbetalt mere end jeg hver mdr. vi har købt for 4 år siden en ny bil sammen og den mener han så NU er hans ja han sagde faktisk i banken at det var hans, vi har lige langt på arb. begge jeg cykler han har bilen hvis der er snestorm cykler jeg bilen er hjemme i går skulle mig og pigerne 0 år 2 år til noget i hallen med dp mor vi gik 2 km til bussen 2 km til hallen og det samme da vi skulle hjem igen i snestorm...  MENNN regningerne på rep. på bilen mener han så er vores og diesel regning også han betaler ca. 3500 mere til bugdet h. mdr. og vi lever og betaler så regninger køber tøj sparer op osv. for mine rester opsparingen har så betalt 25000kr på at rep. bilen............

kan i følge mig eller blev det alt for rodet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

sarahb

Synes det virker dybt plat at diskutere penge når i har været sammen i 10 år og har fælles økonomi... Og der er ikke noget det er mit og dit, det hedder vores...

Anmeld

18. februar 2011

tinasmor

Lidt rodet for mig Forstår det ikke helt.

Altså I har en bil. Men hvem bruger den i hverdagen. Er det ham der bruger den mandag til fredag?

Og de 3500 kr. han betaler mere om måneden, er vel ikke kun til bilen, det er vel til alt (mad, vuggestue, bil osv)?

Betaler han benzin og forsikring?

Er spørgsmålen fra dig, om vi synes I skal dele bilen i hverdagen?

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Synes det virker dybt plat at diskutere penge når i har været sammen i 10 år og har fælles økonomi... Og der er ikke noget det er mit og dit, det hedder vores...

JA det mener jeg jo også nu føler jeg bare jeg står med 2 børn altid alene i ferier UDEN bil og et arb. jeg er super ked af men ikke har råd til at finde noget andet fordi han ØNSKE job krævede han gik 3000kr ned i løn..

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Lidt rodet for mig Forstår det ikke helt.

Altså I har en bil. Men hvem bruger den i hverdagen. Er det ham der bruger den mandag til fredag?

Og de 3500 kr. han betaler mere om måneden, er vel ikke kun til bilen, det er vel til alt (mad, vuggestue, bil osv)?

Betaler han benzin og forsikring?

Er spørgsmålen fra dig, om vi synes I skal dele bilen i hverdagen?

ved det godt undskyld når man er vred ryger det hele lidt dumt ud han har bilen altid også weekend når han ikke bruger den står den jeg har jo cyklen de 3500kr er jo bare til bugdet så man kan ikke sige det går lige præcis til noget forsikringer diesel er vi fælles om diesel regning går fra hans konto (udaf de 3500kr) mad bleer tøj alt andet går fra min konto

jeg spørg vel bare jer efter jeres mening om i synes ddet er fair af ham........

Anmeld

18. februar 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Århhh er i vildrede!!!!!!!!

prøver at gøre det kort

Nå. men min mand og jeg har været sammen i 10 år vi har hus bil fælles kontoer osv og 2 piger sammen vi går begge på arb, han tjener dog ca. 3500 udbetalt mere end jeg hver mdr. vi har købt for 4 år siden en ny bil sammen og den mener han så NU er hans ja han sagde faktisk i banken at det var hans, vi har lige langt på arb. begge jeg cykler han har bilen hvis der er snestorm cykler jeg bilen er hjemme i går skulle mig og pigerne 0 år 2 år til noget i hallen med dp mor vi gik 2 km til bussen 2 km til hallen og det samme da vi skulle hjem igen i snestorm...  MENNN regningerne på rep. på bilen mener han så er vores og diesel regning også han betaler ca. 3500 mere til bugdet h. mdr. og vi lever og betaler så regninger køber tøj sparer op osv. for mine rester opsparingen har så betalt 25000kr på at rep. bilen............

kan i følge mig eller blev det alt for rodet??

der mangler vist nogen punktummer  lidt forvirrende at læse...

er det noget nyt i er begyndt på eller har det altid været sådan??

jeg har et vennepar der har delt deres økonomi op selvom de har været sammen i 15 år. men så er alt også delt op... de deler fællesudgifterne til hus, mad og børn, resten er lommepenge.

han har valgt at have bil og står selv for alle udgifter til den. hun får da også lov til at låne den engang imellem

-- jeg mener at når man deler tingene op på den måde bliver man også nød til at være 100 % enige

Anmeld

18. februar 2011

tinasmor

Men de dage hvor han ikke bruger den, hvorfor kan du så ikke bruge den (selv om du har en cykel) ? Er det fordi han ikke tillader det?

I såfald er det jo HANS bil og så synes jeg da helt sikkert ikke du skal være med til at betale for reperation osv.

Jeg synes også det kommer an på hvad I aftalte fra starten (inden i købte bilen) På et tidspunkt havde vi også en bil. Det var kæresten der betalte benzin og udgifterne på den (forsikring, afgifter osv) han betalte også hvis den skulle til reperation. Det var atså hans bil. I weekenderne brugte vi den jo så sammen hvis vi skulle besøge venner, eller jeg brugte den til at besøge familie osv. MEN jeg havde jo heller ikke betalt noget til bilen.

Da I købte bilen, har du så været med til at betale den? Måske er det også mere sort/hvid hos os, fordi vi har hver vores økonomi og så har vi kun fælles til mad, ferie, vs osv. Ellers kører vi helt vores egen økonomi. Men har man alt fælles er det jo selvfølgelig lidt anderledes. Så jeg tror det kommer an på hvad I fra starten aftalte.

Anmeld

18. februar 2011

Kildebakken

Anonym skriver:

JA det mener jeg jo også nu føler jeg bare jeg står med 2 børn altid alene i ferier UDEN bil og et arb. jeg er super ked af men ikke har råd til at finde noget andet fordi han ØNSKE job krævede han gik 3000kr ned i løn..

Var det med bilen en fortalelse i banken eller har i diskuteret det?  Det lader til at du føler du har givet mere end du har fået igen, at det nu går over dine grænser og du har brug for at vende båden.

Jeg synes det er helt ok at fortælle manden at du i denne periode føler sig "taget for givet" og du har brug for at "noget" sker på dine præmisser. Måske har du brug for støtte til at søge nyt job eller en og tale med om jobbet? Det kan være I skal gøre noget ekstra ud af din fødselsdag i år eller din frisør skal opgraderes. 

Det er vigtigt at der er balance i tingene og i er to på vippen. Hvis han ikke lige hører dig i første omgang, så tal til ham i procenter, det kan mange mænd bedre forstå:-) ( just kidding)

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

kiwilouise skriver:

der mangler vist nogen punktummer  lidt forvirrende at læse...

er det noget nyt i er begyndt på eller har det altid været sådan??

jeg har et vennepar der har delt deres økonomi op selvom de har været sammen i 15 år. men så er alt også delt op... de deler fællesudgifterne til hus, mad og børn, resten er lommepenge.

han har valgt at have bil og står selv for alle udgifter til den. hun får da også lov til at låne den engang imellem

-- jeg mener at når man deler tingene op på den måde bliver man også nød til at være 100 % enige

jamen vi har IKKE delt tingene op vi har købt hus og BIL sammen og det skulle være VORES på lige fod

Anmeld

18. februar 2011

sanne O

Altså jeg ville ALDRIG finde mig i at skulle tage bussen med børnene hvis bilen alligevel stod hjemme, det kan jeg godt sige dig.

Når man har været sammen så mange år synes jeg ikke man kan gøre tingene op i kroner/øre, man er da en familie så.

Jeg er selv på SU og min mand tjener en alm. løn, men det giver da ikke ham ret til at bestemme hvad vi skal bruge pengene på alene.

Du må se at finde din "skrappe" side frem:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.