vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Blyb

Hej

Jeg er 14+2 i dag og har taget 3,5 kg på. Er normalvægtig, så jeg tager det stille og roligt. Tænker over hvad jeg spiser, men spiser alligevel det jeg har lyst til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

dunja

Spændene at se hvor forskelligt det er fra person til person

Anmeld

16. februar 2011

Janni.

tinasmor skriver:

Jeg har taget ca 6 kilo (måske mere) det er et par uger siden jeg vejede mig. Jeg er 20 +3. I sidste graviditet var det vist det samme. jeg endte med ca 15 kilo.

Jeg synes der er gået meget sport i her inde på baby.dk hvor lidt man tager på.

Altså selvfølgelig når folk spørger (som dig) er det jo helt fint at folk svare, men nogle gange afslutter folk et helt andet indlæg med og så har jeg kun taget 4 kilo på (hvis de er langt henne) som om det er et kriterier som i sig selv at man tager så lidt på så muligt. Det "normale" er jo som normal vægtig at tage mellem 10-15 kilo på. Så længe baby er sund og rask så er det jo det vigtigste, ikke om man tager 4 kilo på eller 12 kilo på.

Det er selvfølgelig dejligt hvis man spiser helt normalt at man så kun ender med 4 eller 5 kilo, for så er der selvfølgelig mindre at tabe, men mellem 10-15 kilo synes jeg altså er helt normalt.

Er enig med dig - men jeg skrev altså ikke mine kilo under denne tråd for at hæve mig over andre.

Jeg er da bare glad for at jeg ikke har taget mere på, netop fordi jeg er en "stor" pige i forvejen. 

Føler blot du lige skulle tvære i det med at vi er nogen der kun tager få kilo på under vores graviditet. Det er jo langt hen af vejen altså ikke noget vi selv vælger 

Anmeld

16. februar 2011

merichs

Jeg tog 31 kg på under min graviditet. Jeg spiste som jeg plejer (og nogle gang lidt mere ) Spiste ikke vildt sundt men heller ikke vildt usundt.

Anmeld

16. februar 2011

tinasmor

Buito skriver:

Er enig med dig - men jeg skrev altså ikke mine kilo under denne tråd for at hæve mig over andre.

Jeg er da bare glad for at jeg ikke har taget mere på, netop fordi jeg er en "stor" pige i forvejen. 

Føler blot du lige skulle tvære i det med at vi er nogen der kun tager få kilo på under vores graviditet. Det er jo langt hen af vejen altså ikke noget vi selv vælger 

Ved jeg udemærket godt (at det ikke var for at hævde dig) og det var slet ikke det jeg mente. Jeg ved udemærket godt, at der er massere af kvinder der bare tager lidt på (ikke fordi de er på slankekur eller er fantatiske eller noget) men bare fordi kroppen helt og adeles ikke tager mere på, eller fordi man måske har kvalme. Så jeg tror du misforstod. Det var mere ment som at der er nogle kvinder der har oprettet tråde hvor der f.eks stod til sidst: Og det bedste er, at jeg kun har taget 4 kilo på (f.eks 6 uger før termin) så tænker jeg: Nej det bedste er vel, at baby er sund og rask. Om man tager 5 eller 13 kilo på, så taber de fleste det jo heldigvis relativt hurtigt.

Så det var nu slet ikke ment som om, at tage mindre eller mere på er bedre. Så længe man spiser relativt sundt og baby er rask så er det jo det vigtigste

Anmeld

16. februar 2011

Noneother

Jeg gik fra 56 til 71 kg. -Så 15kg. og jeg spiste ok sundt, men kastede mig godt nok over de fede jordbærkager til sidst. mmmmm

Jeg er nu tilbage på 53 og ligner mig selv 100%. minus lidt halvløst maveskind, jeg er sikker på forsvinder når jeg får tid til at træne igen.

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

patricia skriver:

hej piger.

jeg er i uge 23 og har taget 5 kilo på allerede

hvor meget tog i på under jeres graviditet ? og levede i meget sundt ?

knus herfra

5 kg er overhovedet ikke spor for meget. Det er nærmest forbløffende at du ikke har taget mere på.
Rigtigt mange tager 5 kg på inden for de første få uger, fordi man ophober en del væske bl.a. i livmoderen og andre steder.

Blot du spiser, frugt, grønt, brød og kød....så får du alt det du skal have af vigtigt næringstoffer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

dunja

SussieThyssen skriver:

5 kg er overhovedet ikke spor for meget. Det er nærmest forbløffende at du ikke har taget mere på.
Rigtigt mange tager 5 kg på inden for de første få uger, fordi man ophober en del væske bl.a. i livmoderen og andre steder.

Blot du spiser, frugt, grønt, brød og kød....så får du alt det du skal have af vigtigt næringstoffer.

Kærligst
Sussie

ja, jeg spiser også sundt men det er lidt svært nogen gange hehe

men det er slet ikk fordi jeg sulter tværtimod  håber bare ikk jeg tager meget mere på end det nødvendige men nu må vi se

Anmeld

17. februar 2011

Kief31

Jeg er i dag 11+6 og har tabt 5,3 kg. Kan simpelthen ikke tåle lugten af mad

Anmeld

17. februar 2011

Mus84

Hej jeg er idag 30+0 og i de 3 første måneder tog jeg ikk et gram på, men siden har det dog vist sig at rasle op i kiloene. Jeg vejede før 48kg (er en lille pige) og er nu oppe på 60,5 kg altså 12,5 kg!!  og har 10 uger igen!

Men folk siger til mig man ikke kan se og hvor sidder de henne heheh.. Selvom jeg og min kæreste kan da godt se hvor henne men når man skjuler det godt under lækkert mamatøj kan man ikke se det

Men ang spisning spiser jeg som jeg plejer dog større portion aftensmad og flere mellemmåltider. Jeg er rigtig glad for frugt (æbler og råkost specielt) men elsker slik helt vildt. Så jeg tænker faktisk ikke over det så meget da jeg blander tingene ret godt.  Og så er det godt at købe nogle kiks, riskager eller knækbrød som kan tage den slikkende sult engang imellem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.