marsch skriver:
Jeg er 24 år gammel og har været sammen med min nuværende kæreste i snart 4 år, inden da var han min bedste ved og havde været det nogle år han er 1 år ældre end jeg.
Jeg har fra starten af vores forhold sagt at hvis jeg blev gravid ville jeg ikke få en abort, da jeg havde fået 3 tidligere med min ekskæreste, og ikke ønskede at gøre dette igen da jeg er bange for at det enten vil komme komplikationer eller at jeg ville gå ned af det.
Dette har han været forstående overfor indtil jeg for 3 uger siden fandt ud af at jeg er gravid, jeg ved at han på nuværende tidspunkt ikke ønsker børn da han gerne vil have en mere stabil situation (være færdiguddannet og have villa, volvo og vovse) og efter mit hoved ville jeg da også have ønsket at dette først var sket om et års tid eller to, men nu er det sket.
Det skal lige siges at jeg har været på p-piller og har hvis jeg har glemt nogle piller bedt ham om at bruge kondom (som han har nægtet da det ikke er det samme) Men denne gang hvor jeg er blevet gravid HAR jeg spist hver enkelt lille pille.
Nå men da jeg fortalte ham det vidste jeg godt hvad hans mening ville være, men havde ikke regnet med at han ville være så skråsikker mht sin holdning om ikke at få børn nu. Han ønsker det ikke på nogen som helst måde, og hvis jeg vælger at beholde barnet mister jeg ham helt, han kan godt forstå det er et svært valg for mig men han prøver (nok underbevidst) at tvinge mig til at få en abort. Og han kan ikke forstå hvordan jeg har kunne få 3 aborter tidligere med min eks nu når jeg ikke kan få en med ham.
Jeg ønsker at beholde barnet med har også konstant siddende i tankerne at jeg tvinger ham til noget han ikke ønsker. (hvis jeg beholder barnet går vi fra hinanden) men jeg kan bare ikke se hvorfor JEG skal ændre min holdning når dette er noget jeg gerne vil, og gøre som han ønsker...
ARGH det er virkelig svært at skrive mine tanker ned i forhold til dette her... men er virkelig i vildrede og har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker IKKE abort men kan jeg gøre det imod ham så han får et bare imod hans vilje?
Stakkels stakkels dig!
Sikke et ultimatum han byder dig! Jeg kunne godt tænke mig at høre hans reaktion på dette du skriver. Om han mon kan se hvor forfærdelig han lyder!
Jeg kan slet ikke forholde mig til at den mand du elsker så forfærdeligt meget, tvinger dig til dette valg.
Desværre må du jo nok , hvis du vælger at få barnet, opfostre det uden din "kæreste".
Hvis du så IKKE vælger at få barnet, synes jeg du skulle gå fra ham alligevel.! Og det siger jeg fordi, at jeg tænker, at hvis han virkelig ville have dig i medgang og modgang, jamen så ville han også sætte sine egne ønsker og behov lidt til side for at for det til at fungere! I hvertfald tror jeg ikke at du kan holde ham ud efter du har fået en abort! At skulle kigge på andre gravide kvinder, hvor du kommer til at tænke hver dag på hvor hård din kæreste har været mod dig.
Jeg ved ikke hvad der er bedst for dig abort eller barn, det er kun dig der ved hvad der er bedst for dig selv.
Jeg håber bare at I kan få snakket det igennem, og er han ikke til at rokke skal du også begynde at være hård overfor ham og selv sætte nogle standarter, krav og grænser!
Og må jeg sige sikke en kujon han er at give dig sådan nogle "valg".