Abort eller barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.161 visninger
29 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

marsch

Jeg er 24 år gammel og har været sammen med min nuværende kæreste i snart 4 år, inden da var han min bedste ved og havde været det nogle år han er 1 år ældre end jeg.

Jeg har fra starten af vores forhold sagt at hvis jeg blev gravid ville jeg ikke få en abort, da jeg havde fået 3 tidligere med min ekskæreste, og ikke ønskede at gøre dette igen da jeg er bange for at det enten vil komme komplikationer eller at jeg ville gå ned af det.

Dette har han været forstående overfor indtil jeg for 3 uger siden fandt ud af at jeg er gravid, jeg ved at han på nuværende tidspunkt ikke ønsker børn da han gerne vil have en mere stabil situation (være færdiguddannet og have villa, volvo og vovse) og efter mit hoved ville jeg da også have ønsket at dette først var sket om et års tid eller to, men nu er det sket. 

Det skal lige siges at jeg har været på p-piller og har hvis jeg har glemt nogle piller bedt ham om at bruge kondom (som han har nægtet da det ikke er det samme) Men denne gang hvor jeg er blevet gravid HAR jeg spist hver enkelt lille pille.

Nå men da jeg fortalte ham det vidste jeg godt hvad hans mening ville være, men havde ikke regnet med at han ville være så skråsikker mht sin holdning om ikke at få børn nu. Han ønsker det ikke på nogen som helst måde, og hvis jeg vælger at beholde barnet mister jeg ham helt, han kan godt forstå det er et svært valg for mig men han prøver (nok underbevidst) at tvinge mig til at få en abort. Og han kan ikke forstå hvordan jeg har kunne få 3 aborter tidligere med min eks nu når jeg ikke kan få en med ham.

Jeg ønsker at beholde barnet med har også konstant siddende i tankerne at jeg tvinger ham til noget han ikke ønsker. (hvis jeg beholder barnet går vi fra hinanden) men jeg kan bare ikke se hvorfor JEG skal ændre min holdning når dette er noget jeg gerne vil, og gøre som han ønsker...

ARGH det er virkelig svært at skrive mine tanker ned i forhold til dette her... men er virkelig i vildrede og har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker IKKE abort men kan jeg gøre det imod ham så han får et bare imod hans vilje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Tvillingemor80

Hvis du har mod på at være alene mor så synes jeg du skal få barnet .. det jo heller ikke sikkert han ikke skifter mening ..

Anmeld

16. februar 2011

B&J

hvad føler du inde i dit hjerte vil du beholde eller have en abort... det er ikke altid man er klar til af blive far eller mor når man finder ud af man er gravid eller sin kæreste er  nogle gange skal man lige tænke og sluge den for et barn er en stor ting og hele ens vil ændre sig ....

men min mening er helt klart have et barn jeg ville aldrig kunne få en abort

Anmeld

16. februar 2011

CamillaValby

Altså jeg syntes den er svær, for det er normalt en beslutning man skal være to om. MEN igen hvis du er blevet gravid ved at i ikke har brugt beskttelse, jamen så ville jeg da klart sige at hvis han stiller det ultimatum op jamen så er han da ikke helt klog i mine øjne. Så har han vidst at der var en risiko.

Er du blevet gravid med beskyttelse jamen så er sagen en helt anden.

Jeg ville nok forsøge at tage en snak med ham.
Jeg fik engang en abort med en ex og jeg fortryder det så meget den dag i dag, og han stillede mig nemlig i lige præcis samme situation.

Så jeg syntes klart at du lige skal tænke og føle efter.Beslutter i jer for aborten, (og i ikke har brugt beskyttelse) ville jeg da klart lige overveje at begynde at bruge noget.

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

marsch skriver:

Jeg er 24 år gammel og har været sammen med min nuværende kæreste i snart 4 år, inden da var han min bedste ved og havde været det nogle år han er 1 år ældre end jeg.

Jeg har fra starten af vores forhold sagt at hvis jeg blev gravid ville jeg ikke få en abort, da jeg havde fået 3 tidligere med min ekskæreste, og ikke ønskede at gøre dette igen da jeg er bange for at det enten vil komme komplikationer eller at jeg ville gå ned af det.

Dette har han været forstående overfor indtil jeg for 3 uger siden fandt ud af at jeg er gravid, jeg ved at han på nuværende tidspunkt ikke ønsker børn da han gerne vil have en mere stabil situation (være færdiguddannet og have villa, volvo og vovse) og efter mit hoved ville jeg da også have ønsket at dette først var sket om et års tid eller to, men nu er det sket. 

Det skal lige siges at jeg har været på p-piller og har hvis jeg har glemt nogle piller bedt ham om at bruge kondom (som han har nægtet da det ikke er det samme) Men denne gang hvor jeg er blevet gravid HAR jeg spist hver enkelt lille pille.

Nå men da jeg fortalte ham det vidste jeg godt hvad hans mening ville være, men havde ikke regnet med at han ville være så skråsikker mht sin holdning om ikke at få børn nu. Han ønsker det ikke på nogen som helst måde, og hvis jeg vælger at beholde barnet mister jeg ham helt, han kan godt forstå det er et svært valg for mig men han prøver (nok underbevidst) at tvinge mig til at få en abort. Og han kan ikke forstå hvordan jeg har kunne få 3 aborter tidligere med min eks nu når jeg ikke kan få en med ham.

Jeg ønsker at beholde barnet med har også konstant siddende i tankerne at jeg tvinger ham til noget han ikke ønsker. (hvis jeg beholder barnet går vi fra hinanden) men jeg kan bare ikke se hvorfor JEG skal ændre min holdning når dette er noget jeg gerne vil, og gøre som han ønsker...

ARGH det er virkelig svært at skrive mine tanker ned i forhold til dette her... men er virkelig i vildrede og har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker IKKE abort men kan jeg gøre det imod ham så han får et bare imod hans vilje?

Ja, det er en svær situation..men valget er dit, det er din krop og jeg kan ved Gud godt forstå at du ikke vil igennem endnu en abort.
Det er da også skrækkeligt, at du kan være så uheldig.
SÅ...hvis jeg var dig, så ville jeg til hver en tid vælge barnet frem for kæresten, og så kan han iøvrigt hyle og pive lige så meget som han vil.
Du skal nok klare dig alligevel, selvom du så mister ham og bliver alene med barnet.
Jeg synes da at det er synd for ham, men mere synd for dig.
Villa, volvo og vovse kan man altid få, men børn kan man ikke altid, og det synes jeg at du skal sige til ham.
Han enormt dårlige argument med at når du har kunnet få 3 aborter før skal du bare blæse på, du kan jo sige til ham, at netop af den grund vil du ikke en 4. gang, da de andre næsten har ødelagt dig rent samvittighedsmæssigt, så det står ikke til diskussion.

Jeg ønsker dig alt det bedste..og håber da at høre hvad du bestemmer dig for.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

Frøken J.

marsch skriver:

Jeg synes den er svær.. For jeg er ikke i mod abort, men jeg forstår godt, at det er hårdt, når du allerede har fået 3. Jeg tænker dog også på, hvorfor du er kommet ud fra at skulle have 3 aborter før? Glipper det lidt for ofte med præventionen, eller? Det er ikke ondt ment, men det er trods alt rimelig mange. Hvis det er fordi p-piller bare generelt ikke virker på dig, ville jeg nok finde en anden form for prævention.

Men selvom jeg godt forstår dig, forstår jeg også din kæreste. Han ved jo, at du har taget alle dine piller, og pludselig står han alligevel i en situation, hvor han ikke har noget at sige. Og hold kæft hvor må det være hårdt at være fyr, og ikke kunne gøre og sige noget, men være tvunget til at få et barn man ikke ønsker, når man ellers var i den tro, at der var brugt tilstrækkelig beskyttelse. Du siger jo du har taget alle piller.

Jeg er lidt ambivalent, og holder nok med jer begge. Jeg synes du skal overveje det! For mig havde det set anderledes ud, hvis det var fordi han ikke havde gidet beskytte sig (men du har jo taget alle piller), fordi han så havde et medansvar, men her var han jo i sin gode tro, at du var beskyttet. Og sådan som jeg forstår det, siger man at p-piller ikke er 100% sikre af den årsage, at man kan glemme at tage en pille eller tage den på det forkerte tidspunkt..

Hmm.. I grunden holder jeg nok meget med din kæreste her, selvom jeg godt ved jeg nok blive haglet ned af folk, der er i mod abort nu. Han har intet at sige, han troede du var beskyttet, og nu skal han pludselig tvinges til, at hans liv skal ændre for evigt, når han har gjort det klart for dig, at han ikke er klar...

Anmeld

16. februar 2011

Frøken J.

CamillaValby skriver:

Altså jeg syntes den er svær, for det er normalt en beslutning man skal være to om. MEN igen hvis du er blevet gravid ved at i ikke har brugt beskttelse, jamen så ville jeg da klart sige at hvis han stiller det ultimatum op jamen så er han da ikke helt klog i mine øjne. Så har han vidst at der var en risiko.

Er du blevet gravid med beskyttelse jamen så er sagen en helt anden.

Jeg ville nok forsøge at tage en snak med ham.
Jeg fik engang en abort med en ex og jeg fortryder det så meget den dag i dag, og han stillede mig nemlig i lige præcis samme situation.

Så jeg syntes klart at du lige skal tænke og føle efter.Beslutter i jer for aborten, (og i ikke har brugt beskyttelse) ville jeg da klart lige overveje at begynde at bruge noget.

Hun skriver jo, at hun denne gang har taget alle piller og derfor har været beskyttet.. Derfor mener jeg jo, at det er hårdt for kæresten, fordi han har været i den tro, at der var tilstrækkelig beskyttelse, og så er hun gravid alligevel

Anmeld

16. februar 2011

Carina1977

Jeg synes du skal få barnet. jeg er sikker på du vil fortryde det resten af dit liv ellers. Men det er helt og holdent dit valg. et eller andet sted tror jeg at du vil miste meget for din kæreste, hvis du får den abort, for et eller andet sted ville du så gøre noget du ikke kunne stå inde for. jeg tror seriøst jeres forhold ville ændre sig, hvis du fik den abort.

Men det er min egen personlige mening.....i sidste ende er det jo dig, der skal afgøre det  

Anmeld

16. februar 2011

CamillaValby

Secrets skriver:

Hun skriver jo, at hun denne gang har taget alle piller og derfor har været beskyttet.. Derfor mener jeg jo, at det er hårdt for kæresten, fordi han har været i den tro, at der var tilstrækkelig beskyttelse, og så er hun gravid alligevel

Ahh det havde jeg så ikke lige læst

Men derfor kan hun jo godt være længere henne, fx hvor hun evt. har glemt at tage sine piller.

Anmeld

16. februar 2011

Kb

marsch skriver:

Det er noget rod at blive gravid, når man som par ikke er enige om det... Det er jo ikke på den måde det skal være, en graviditet skal jo være en glæde og noget man er fælles om.

Af samme grund er det nok ikke særligt sjovt som mand, at få smidt en positiv graviditetstest i hovedet, når han ikke er forberedt på det og som i dit tilfælde ikke ønsker et barn.

Jeg kan ikke sige om du skal få en abort eller ej. Tror du skal sætte dig ned sammen med din kæreste - om nogle dage, når "stormen" har lagt sig - og tage en alvorlig og lang snak med ham. Du skal prøve at vise ham du forstår ham og hans følelser, ligeledes skal du give udtryk for dine...

Du skal vene den her med veninder og andre som vil lytte, at tale om det kan være en måde at finde svar på - gå ikke med det for dig selv.

Tilsidst, du skriver at du har været gravid 3 gange før, måske det er på tide med et præventionsskift

Held og lykke med det hele. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.