marsch skriver:
Jeg er 24 år gammel og har været sammen med min nuværende kæreste i snart 4 år, inden da var han min bedste ved og havde været det nogle år han er 1 år ældre end jeg.
Jeg har fra starten af vores forhold sagt at hvis jeg blev gravid ville jeg ikke få en abort, da jeg havde fået 3 tidligere med min ekskæreste, og ikke ønskede at gøre dette igen da jeg er bange for at det enten vil komme komplikationer eller at jeg ville gå ned af det.
Dette har han været forstående overfor indtil jeg for 3 uger siden fandt ud af at jeg er gravid, jeg ved at han på nuværende tidspunkt ikke ønsker børn da han gerne vil have en mere stabil situation (være færdiguddannet og have villa, volvo og vovse) og efter mit hoved ville jeg da også have ønsket at dette først var sket om et års tid eller to, men nu er det sket.
Det skal lige siges at jeg har været på p-piller og har hvis jeg har glemt nogle piller bedt ham om at bruge kondom (som han har nægtet da det ikke er det samme) Men denne gang hvor jeg er blevet gravid HAR jeg spist hver enkelt lille pille.
Nå men da jeg fortalte ham det vidste jeg godt hvad hans mening ville være, men havde ikke regnet med at han ville være så skråsikker mht sin holdning om ikke at få børn nu. Han ønsker det ikke på nogen som helst måde, og hvis jeg vælger at beholde barnet mister jeg ham helt, han kan godt forstå det er et svært valg for mig men han prøver (nok underbevidst) at tvinge mig til at få en abort. Og han kan ikke forstå hvordan jeg har kunne få 3 aborter tidligere med min eks nu når jeg ikke kan få en med ham.
Jeg ønsker at beholde barnet med har også konstant siddende i tankerne at jeg tvinger ham til noget han ikke ønsker. (hvis jeg beholder barnet går vi fra hinanden) men jeg kan bare ikke se hvorfor JEG skal ændre min holdning når dette er noget jeg gerne vil, og gøre som han ønsker...
ARGH det er virkelig svært at skrive mine tanker ned i forhold til dette her... men er virkelig i vildrede og har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker IKKE abort men kan jeg gøre det imod ham så han får et bare imod hans vilje?
Jeg synes den er svær.. For jeg er ikke i mod abort, men jeg forstår godt, at det er hårdt, når du allerede har fået 3. Jeg tænker dog også på, hvorfor du er kommet ud fra at skulle have 3 aborter før? Glipper det lidt for ofte med præventionen, eller? Det er ikke ondt ment, men det er trods alt rimelig mange. Hvis det er fordi p-piller bare generelt ikke virker på dig, ville jeg nok finde en anden form for prævention.
Men selvom jeg godt forstår dig, forstår jeg også din kæreste. Han ved jo, at du har taget alle dine piller, og pludselig står han alligevel i en situation, hvor han ikke har noget at sige. Og hold kæft hvor må det være hårdt at være fyr, og ikke kunne gøre og sige noget, men være tvunget til at få et barn man ikke ønsker, når man ellers var i den tro, at der var brugt tilstrækkelig beskyttelse. Du siger jo du har taget alle piller.
Jeg er lidt ambivalent, og holder nok med jer begge. Jeg synes du skal overveje det! For mig havde det set anderledes ud, hvis det var fordi han ikke havde gidet beskytte sig (men du har jo taget alle piller), fordi han så havde et medansvar, men her var han jo i sin gode tro, at du var beskyttet. Og sådan som jeg forstår det, siger man at p-piller ikke er 100% sikre af den årsage, at man kan glemme at tage en pille eller tage den på det forkerte tidspunkt..
Hmm.. I grunden holder jeg nok meget med din kæreste her, selvom jeg godt ved jeg nok blive haglet ned af folk, der er i mod abort nu. Han har intet at sige, han troede du var beskyttet, og nu skal han pludselig tvinges til, at hans liv skal ændre for evigt, når han har gjort det klart for dig, at han ikke er klar...