Secrets skriver:
Selvom jeg godt kan følge dig og respekterer din holdning, så synes jeg alt for tit at faderen glemmes i de her sammenhænge, og at folk får det til at lyde som om, at han er et svin, fordi han ikke ønsker barnet. Jeg tror man glemmer, at manden bare intet kan sige i sådan en situation her. For hvis moderen vil beholde barnet, jamen så er hans liv ændret for evigt, selvom han tydeligt har gjort det klart, at han ikke var klar, og han var i den gode tro, at moderen havde taget alle p-pillerne.
Jeg synes faktisk det er synd for ham, for han har jo ikke sagt, at han aldrig vil have børn. Han er nærmere ret fornuftig og vil have mere styr på livet først. Han siger jo også, at han godt forstår hende, men bare ikke ønsker det barn, og jeg må sige jeg respekterer ham.
Synes folk skal prøve at vende den om, og prøve at se objektivt på det. Forestille sig, at man var manden. Man har planlagt et liv med kvinden man elsker. Man vil have styr på hus, bil og økonomi før man sætter børn i verden, og man tror at kvinden har beskyttet sig tilstrækkeligt, for det siger hun. Man har mange ting i livet man endnu vil nå, flere år man vil nyde med kvinden, før der sættes børn i verden, og alt dette ved hun. Pludselig er hun alligevel gravid, og så er man bare fucked, for beslutter hun sig for at beholde barnet, så kan man intet gøre.
Mændene glemmes alt for tit i disse situationer, hvor graviditeten ikke er selvforskyldt.
Jeg synes IKKE at manden er et svin....jeg kan sagtens forstå ham...helt afgjort. Men jeg kender desværre flere, der har fået abort fordi manden stillede et ultimatum, og i alle tilfælde endte forholdet kort efter, fordi forholdet bare ikke kunne holde til, at hun havde fået foretaget noget, som hun egentlig ikke havde lyst til. Så der er bare så stor risiko for at forholdet ender ligegyldigt hvad man gør.
Jeg synes så ikke man som mand skal give et ultimatum, men sætte sig ned og snakke om det som voksne mennesker. Ultimatum´er (eller hvordan det nu bøjes/staves
) hader jeg bare. Det er som om at man tror at det eneste der virker, det er at "true" med at smutte.
Jeg ved ikke....jeg synes bare ikke det er smart at stille sådan et ultimatum. Jeg synes man skal være voksen, opføre sig voksent, og snakke om det på en rolig måde.
Jeg kan sagtens følge dig i alt det du skriver. Men jeg har så desværre også erfarret, hvordan det kan gå, hvis man imod sit ønske, får foretaget en abort.
Den er svær....ja