Endelig fik jeg lavet min første fondantkage. :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Mette.

ulleby skriver:

Sikke en fin kage - syntes bestemt den er flot

Jeg havde ikke kunne gøre det bedre - ville vildt gerne lære det - men er vist ikke mentakt klar til den opgave endnu hi hi er bange for at tempramentet ville løbe af med mig

Tusind tak.  Ih, jeg synes også godt mit temperament kunne mærkes da der gik hul i overtræks fondanten og min datter stod og hev mig i benet og absolut ikke synes mor skulle lave kage.

Men, øvelse gør mester. Kast dig ud i det, det var ikke så slemt som jeg havde troet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Snefnug1984

Sikke da en sød elefant - super fin af en første kage at være

Anmeld

17. februar 2011

Mette.

Snefnug26 skriver:

Sikke da en sød elefant - super fin af en første kage at være

Tusind tak.

Anmeld

17. februar 2011

Ansemusen

Mette. skriver:

Det er hvertfald ikke så svært som det ser ud. FAktisk brugte jeg kun meget meget lidt til at rulle ud med, fordi vi næsten ikke have mere maizena.

Men Dot D herinde fra fortalte mig man kunne tage 2 af sådan nogle skumklude, putte maizena deri og binde en elastik i toppen også "duppe" det ud på bordet så det blev jævnt og ikke for meget. Jeg fik det dog ikke afprøvet, da jeg ikke havde nok maizena.  - Jeg tror også det var derfor der gik lidt kuks i min fondant og der kom nogle små huller.

Jeg ved ikke om flormelis er ligeså godt eller bedre, måske man må prøve sig frem. MEn umiddelbart synes jeg maizena virker super godt. 

De snakkede noget om at maizena fik en dårlig smag frem i fondanten mens sukker smagte bedre!

Altså skal man lægger to klude ovenpå hinanden og så komme flormelis, eller hvad man nu bruger, i?

Anmeld

17. februar 2011

Mette.

Ansemusen skriver:

De snakkede noget om at maizena fik en dårlig smag frem i fondanten mens sukker smagte bedre!

Altså skal man lægger to klude ovenpå hinanden og så komme flormelis, eller hvad man nu bruger, i?

Ja, det var hvertfald sådan jeg fik det forklaret, men jeg har jo som sagt ikke selv fået det testet, men det lyder meget logisk det skulle kunne give et fint tyndt lag, så det lige passer til at kunne rulle ud.

Men tak for tippet om flormelis - det tror jeg, jeg forsøger mig med næste gang i stedet for.

Anmeld

17. februar 2011

Manakauapo

Hvor er den flot!

Anmeld

18. februar 2011

Mi

Hvor er den elefant bare sød Super flot kage

www.stjerneleg.dk

Anmeld

18. februar 2011

Pige2009

Jeg synes den er rigtig flot af et første forsøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.