Endelig fik jeg lavet min første fondantkage. :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.253 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

Mette.

.. Og jeg er ikke helt tilfreds - der gik hul i den hvide fondant under nogle af puzzlespils brikkerne og det blev også lidt skævt og bølgende i kanten, derfor blev jeg nød til at putte den grønne kant rundt i bunden, for bare at skjule det lidt, selvom det egentligt ikke var meningen den skulle på. Men alt i alt gik det egentligt okay.

Kagen er chokoladekage, med et lad skildepaddecreme og et lag med vaniljecreme blandet med friske jordbær og bananstykker. .

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

h_bernie

synes den er super fin. Jeg har købt ind til at skal prøve at lave sådan en slags kage, men tør da efterhånden ikke lægge billeder herind, når jeg engang har prøvet. Synes alle de kager der bliver lavet er så fine og detaljerede.

Anmeld

16. februar 2011

K&S

Jeg synes, den er SUPER fin af en 1. kage

Den kan du godt være stolt af

Anmeld

16. februar 2011

Sofia

Jeg synes det er rigtig godt klaret Den er fin!

Anmeld

16. februar 2011

FamilienSørensen

Mette. skriver:

.. Og jeg er ikke helt tilfreds - der gik hul i den hvide fondant under nogle af puzzlespils brikkerne og det blev også lidt skævt og bølgende i kanten, derfor blev jeg nød til at putte den grønne kant rundt i bunden, for bare at skjule det lidt, selvom det egentligt ikke var meningen den skulle på. Men alt i alt gik det egentligt okay.

Kagen er chokoladekage, med et lad skildepaddecreme og et lag med vaniljecreme blandet med friske jordbær og bananstykker. .

Arg du skal ikke være så hård ved dig selv! Og det regner jeg med at du var den eneste der var. For det der er så meeega flot!

Kender godt selv følelsen af at man er ekstra hård ved sig selv fordi det ikke lige gik som forventet. Men jeg siger dig! Du måtte dælme godt lave sådan noget til min fest

Må jeg spørge om noget?

Jeg synes jeg ser så mange søde og sjove figurer lavet af fondant. Har du brugt MMF til din figur samt overtræk.

Og selve figuren: Kan man spise den eller bliver den hård?

Kram Kusuma 20+1

Anmeld

16. februar 2011

Mette.

h_bernie skriver:

synes den er super fin. Jeg har købt ind til at skal prøve at lave sådan en slags kage, men tør da efterhånden ikke lægge billeder herind, når jeg engang har prøvet. Synes alle de kager der bliver lavet er så fine og detaljerede.

Tusind tak.  Jeg blev faktisk overrasket over det ikke vare sværere, selvom det drillede havde jeg forventet det var blevet værre end det er. Så, jeg ser frem til at se en kage fra dig snart også.

Anmeld

16. februar 2011

Mette.

K&S skriver:

Jeg synes, den er SUPER fin af en 1. kage

Den kan du godt være stolt af

Tusind tak. 

Anmeld

16. februar 2011

Mette.

Sofia skriver:

Jeg synes det er rigtig godt klaret Den er fin!

Tusind tak.  Ih, skal vi ikke også snart se billeder af din fine baby-bolig igen?

Anmeld

16. februar 2011

Mette.

Jacob&Kusuma skriver:

Arg du skal ikke være så hård ved dig selv! Og det regner jeg med at du var den eneste der var. For det der er så meeega flot!

Kender godt selv følelsen af at man er ekstra hård ved sig selv fordi det ikke lige gik som forventet. Men jeg siger dig! Du måtte dælme godt lave sådan noget til min fest

Må jeg spørge om noget?

Jeg synes jeg ser så mange søde og sjove figurer lavet af fondant. Har du brugt MMF til din figur samt overtræk.

Og selve figuren: Kan man spise den eller bliver den hård?

Kram Kusuma 20+1

Ja, man er nok altid hård ved sig selv. Ej, jeg er også okay tilfreds, bortset fra de små huller som er på siden af kagen.. Men, det bliver nok bedre jo mere man øver sig.

Jeg har ikke selv lavet MMF, men købt færdiglavet fondant hos kagebutikken.dk - de har både en overtræks udgave og en udgave til modellering. Jeg har lavet figuren i ren modellerings fondant, det var meget nemt at arbejde med, når det var æltet lidt varmt. Det stivner efter nogle timer og figuren er rimelig hård nu. I princippet kan man vel spise den, men jeg tror nu ikke det er så god en oplevelse. De er vidst mest til pynt.

Anmeld

16. februar 2011

FamilienSørensen

Mette. skriver:

Ja, man er nok altid hård ved sig selv. Ej, jeg er også okay tilfreds, bortset fra de små huller som er på siden af kagen.. Men, det bliver nok bedre jo mere man øver sig.

Jeg har ikke selv lavet MMF, men købt færdiglavet fondant hos kagebutikken.dk - de har både en overtræks udgave og en udgave til modellering. Jeg har lavet figuren i ren modellerings fondant, det var meget nemt at arbejde med, når det var æltet lidt varmt. Det stivner efter nogle timer og figuren er rimelig hård nu. I princippet kan man vel spise den, men jeg tror nu ikke det er så god en oplevelse. De er vidst mest til pynt.

Mange tak for svaret!

Synes bare det ser utrolig anvanceret ud sådan noget.

Det må prøves en gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.