Endelig fik jeg lavet min første fondantkage. :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Anne G

Den er godt nok rigtig flot.. Og skidt pyt med at der kom lidt huller hist og her.. Det ser man jo ikke.. Jeg syns virkelig at den er flot.. 
Og jeg er helt vildt med din elefant, den er VIRKELIG sød  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Sofia

Mette. skriver:

Tusind tak.  Ih, skal vi ikke også snart se billeder af din fine baby-bolig igen?

Jo jeg må snart få mig taget sammen.. det står lidt sløjt til med at fotografere for tiden!

Anmeld

17. februar 2011

Ansemusen

Mette. skriver:

.. Og jeg er ikke helt tilfreds - der gik hul i den hvide fondant under nogle af puzzlespils brikkerne og det blev også lidt skævt og bølgende i kanten, derfor blev jeg nød til at putte den grønne kant rundt i bunden, for bare at skjule det lidt, selvom det egentligt ikke var meningen den skulle på. Men alt i alt gik det egentligt okay.

Kagen er chokoladekage, med et lad skildepaddecreme og et lag med vaniljecreme blandet med friske jordbær og bananstykker. .

Ih hvor er den bare fin  Hvor får man de der udstikkere til puslespilsbrikkerne? Har nemlig tænkt mig at forsøge mig med en kage og forestillede mig netop at lave noget med de puslespilsbrikker i forskellige blå farver.

Anmeld

17. februar 2011

Mette.

Ansemusen skriver:

Ih hvor er den bare fin  Hvor får man de der udstikkere til puslespilsbrikkerne? Har nemlig tænkt mig at forsøge mig med en kage og forestillede mig netop at lave noget med de puslespilsbrikker i forskellige blå farver.

Tusind tak. jeg købte fondant + udstikkere på kagebutikken.dk - og jeg er yderst tilfreds med begge dele, så det kan klart anbefales.

Anmeld

17. februar 2011

Ansemusen

Mette. skriver:

Tusind tak. jeg købte fondant + udstikkere på kagebutikken.dk - og jeg er yderst tilfreds med begge dele, så det kan klart anbefales.

Hvad måtte du give for at købe fondant og remedier til den kage?

Kan det gøres for 500 kr. med fondant, udstikkere, ruller osv?

Anmeld

17. februar 2011

Mette.

Ansemusen skriver:

Hvad måtte du give for at købe fondant og remedier til den kage?

Kan det gøres for 500 kr. med fondant, udstikkere, ruller osv?

Jeg brugte en almindelig kagerulle i træ til udrulning - intet problem her, når du bare ruller ud med lidt maizena.

Og ja, 500 kr., er rigeligt! Jeg gav 30 kr. for den fondant som er over kagen - en pakke på 500 gram passer cirka til sådan en størrelse kage som den jeg lavede. Derudover gav jeg 30 kr., for fondant til modellering af figurer og brikkerne - der er stadig over halvdelen af det tilbage. Så er der Wilson pastafarve, det havde jeg, men jeg mener det koster omkring 30 kr., pr. farve - men der er jo til vildt mange gange. Man kan også købe nogle sæt med flere farver i en pakke, hvor de så er lidt billigere.

Udstikkeren gav jeg også 30 kr., for - men der er jo også vildt mange forskellige - jeg har en del fra specialkoebmanden.dk også, de har så mange fine. Men udover det tror jeg ikke du skal bruge noget. Selvfølgelig selve kagen, men det er jo en anden snak.

Anmeld

17. februar 2011

Ansemusen

Mette. skriver:

Jeg brugte en almindelig kagerulle i træ til udrulning - intet problem her, når du bare ruller ud med lidt maizena.

Og ja, 500 kr., er rigeligt! Jeg gav 30 kr. for den fondant som er over kagen - en pakke på 500 gram passer cirka til sådan en størrelse kage som den jeg lavede. Derudover gav jeg 30 kr., for fondant til modellering af figurer og brikkerne - der er stadig over halvdelen af det tilbage. Så er der Wilson pastafarve, det havde jeg, men jeg mener det koster omkring 30 kr., pr. farve - men der er jo til vildt mange gange. Man kan også købe nogle sæt med flere farver i en pakke, hvor de så er lidt billigere.

Udstikkeren gav jeg også 30 kr., for - men der er jo også vildt mange forskellige - jeg har en del fra specialkoebmanden.dk også, de har så mange fine. Men udover det tror jeg ikke du skal bruge noget. Selvfølgelig selve kagen, men det er jo en anden snak.

Tak for info! Så er der da ingen tvivl om, at jeg skal prøve  Må nok lige øve lidt inden! Jeg har set en video om at lave fondantkager, hvor de anbefaler at man bruger flormelis frem for majsmel eller anden mel. Så det tror jeg jeg vil forsøge mig med.

Brugte du sådan en dryssepose (ved ikke hvad de hedder) til at fordele maizenaen med?

Anmeld

17. februar 2011

ulleby

Sikke en fin kage - syntes bestemt den er flot

Jeg havde ikke kunne gøre det bedre - ville vildt gerne lære det - men er vist ikke mentakt klar til den opgave endnu hi hi er bange for at tempramentet ville løbe af med mig

Anmeld

17. februar 2011

ulleby

Sikke en fin kage - syntes bestemt den er flot

Jeg havde ikke kunne gøre det bedre - ville vildt gerne lære det - men er vist ikke mentakt klar til den opgave endnu hi hi er bange for at tempramentet ville løbe af med mig

Anmeld

17. februar 2011

Mette.

Ansemusen skriver:

Tak for info! Så er der da ingen tvivl om, at jeg skal prøve  Må nok lige øve lidt inden! Jeg har set en video om at lave fondantkager, hvor de anbefaler at man bruger flormelis frem for majsmel eller anden mel. Så det tror jeg jeg vil forsøge mig med.

Brugte du sådan en dryssepose (ved ikke hvad de hedder) til at fordele maizenaen med?

Det er hvertfald ikke så svært som det ser ud. FAktisk brugte jeg kun meget meget lidt til at rulle ud med, fordi vi næsten ikke have mere maizena.

Men Dot D herinde fra fortalte mig man kunne tage 2 af sådan nogle skumklude, putte maizena deri og binde en elastik i toppen også "duppe" det ud på bordet så det blev jævnt og ikke for meget. Jeg fik det dog ikke afprøvet, da jeg ikke havde nok maizena.  - Jeg tror også det var derfor der gik lidt kuks i min fondant og der kom nogle små huller.

Jeg ved ikke om flormelis er ligeså godt eller bedre, måske man må prøve sig frem. MEn umiddelbart synes jeg maizena virker super godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.