Er det ikk synd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Benjamins'mor

Vi har ikke hund, men vi vil gerne have en på et tidspunkt. Men nej, fandme nej om hunden kom i første række. Den kan ligge i sin hundekurv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Faith

Der er da noget helt galt der. Det lyder helt grotesk i mine ører. Mennesker først, så hunde.... Det samme når de spiser: Menneskerne først, hunden bagefter. Det er osse sådan rangordenen er i naturen, og hunden bliver ikke "ked af det". Herren (alfahannen) spiser først, derefter får de andre hunde.

Vores hunde kan dog sagtens styre at få mad først. De er ikke dominerende af den grund. De kender deres plads, og både jeg og min mand er over dem i hierakiet.

I mine øjne bør en hund have sin faste plads, dvs en kurv eller et tæppe som er dens egen og ingen andres. Når hunden ligger der er det off limits. Det samme gælder sofaen: Det er menneskets og hunden bør kun have adgang til sofaen hvis den bliver inviteret.

Bare min mening. Der er sikkert mange som er uenige.

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

smillaluna skriver:

Der er da noget helt galt der. Det lyder helt grotesk i mine ører. Mennesker først, så hunde.... Det samme når de spiser: Menneskerne først, hunden bagefter. Det er osse sådan rangordenen er i naturen, og hunden bliver ikke "ked af det". Herren (alfahannen) spiser først, derefter får de andre hunde.

Vores hunde kan dog sagtens styre at få mad først. De er ikke dominerende af den grund. De kender deres plads, og både jeg og min mand er over dem i hierakiet.

I mine øjne bør en hund have sin faste plads, dvs en kurv eller et tæppe som er dens egen og ingen andres. Når hunden ligger der er det off limits. Det samme gælder sofaen: Det er menneskets og hunden bør kun have adgang til sofaen hvis den bliver inviteret.

Bare min mening. Der er sikkert mange som er uenige.

Jeg vil give dig helt rat (:

Anmeld

17. februar 2011

Brams

Anonym skriver:

Hej alle i skønne tøser (:

Min kæreste og jeg har et hold venner, som har to hunde og de har så et barn, som er hendes fra et andet forhold, men det er hvad det er..

Men i dag vi var der ude, sad vi alle sammen ned undtagen deres datter, fordi der var ikk plads fordi at hundene skulle ligge oppe i sofaen og når datteren prøvede at komme op i sofaen til os andre, så blev hun sat på gulvet og fik af vide at hun ikke måtte komme op fordi hundene skulle ligge der.. Jeg sagde så til hundene at den kunne gå ned istedet for at datten blev smidt ned, men så sagde de til mig at jeg ikke skulle smide hundene ned, fordi at den lå der først..

Nej hvor jeg synes det er synd at deres datter bliver behandlet sådan..

Hvad synes i ?

Aldrig aldrig aldrig kunne jeg finde på at sætte et dyr før min datter - hun får da ar på sjælen, hvis de bliver ved med at behandle hende sådan at hun tror at hundene er mere værd end hende

Anmeld

17. februar 2011

aarhusmor

Det bekymrer mig faktisk en del at høre. Det kan være farligt hvis man ikke lader hundene kende deres plads som nederst i hierakiet. Jeg tror jeg ville se fløjten på venskabet i sig selv og fortælle det direkte til dette par, at det ikke er ok børneopdragelse og ej heller sikkert.

Jeg synes virkelig ikke det er ok og jeg synes at det viser at de ikke skal være forældre. Men jeg ville vente med at gøre yderligere før jeg havde talt med parret og fortalt dem at hunden senere ikke vil give sin plads fra sig, og derfor kan blive sur. Det er jo en hund!

Anmeld

17. februar 2011

foto på lærred

Jeg har ikke selv dyr, men synes engang jeg så et hunde program med en ekspert som sagde, det slet ikke er i dyrets tarv at blive behandlet på ligefor som et menneske. Han sagde, at dyret skulle kende sin "plads" altså at dens ejere (her også inkluderet børn) ikke var dens ligeværdige. Da det ellers var at gøre hunden en bjørnetjeneste og det på længere sigt kunne give problemer fordi hunden så tror det er den der bestemmer kunne på at knurre mv overfor børnene fordi de i hunden faktisk tror at det er den der bestemmer.

Anmeld

17. februar 2011

oerbaek

Sådanne noget forstår jeg slet ikke... jeg har hund og han får bestemt ikke lov til at komme i vores møbler, han hører til på gulvet/ hans hundekurv. børnene har første prioritete her hjemme jeg var godt nok blevet hetl paf hvis jeg havde set sådanne en episode stakkels pige

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

Ej det er da ikke i orden..  

Vores hund var i sofaen altid.. men da jeg var 13 uger henne begyndte vi at lære hende at hun ikke måtte.. selvom hun har været det i hendes 5 årige lange liv  Men jeg vil kunne have min datter liggende i sofa'en uden der kommer en 25 kg stor hun hoppende op og tror hun ejer det hele.. Synes det mærkelig de prioritere sådan.. Selvfølgelig skal man ikke glemme/droppe hunden fordi der kommer en lille.. men altså hun burde da have første prioritet..

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

StineW skriver:

Say whaaaat .

Hold da op, så er der styr på rangordenen hva!!! Jo for pokker er det synd for pigen.

Det kan da give kæmpe problemer med hende og hundene senere, når hun begynder at vil give dem komandoer. Nu har de jo fået bekræftet at hun er allernederst i hierakiet, så hvorfor søren lave om på det.

Inden længe skal hun vel også spise fra gulvet...

Ikke om jeg kunne have holdt min mund.

Hilsen Stine ( som har arbejdet på hundepension i 5 år )

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Vi har prøvet at snakke med dem om det.. Det ligesom om a det ikk rigtig hjælper..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.