Othellolagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Ploffer

AnneBJ skriver:

Arh sorry, det indlæg var for længst glemt, fordi jeg blev forvirret over, om jeg skulle bruge 2 eller 3 bunde Men du mener 3? Det vil jeg umiddelbart også hælde til, for ellers er det godt nok meget creme... 

Det eneste er, at jeg VED fødselsdagsbarnet forventer marcipan rundt i kanten - men det kan jeg vel rulle på, når ringen fra springformen er taget af, efter det har sat sig?

Du skal bruge 3 bunde, ellers bliver det alt for meget creme + at kagen vil ikke kunne holde faconen ordentlig 

Når kagen har sat sig ( f. eks. natten over ) så løsner du sprigformen en lille smule.....ikke helt af..... og så spreder du glasuren på topen af kagen...lad den stå i køleskabet i ca. 10 min. og derefter fjerner du springformen helt og lægger en marcipankant 

Sprøjt små flødeskumsklatter rundt på toppen for at dække evt. steder glasuren ikke dækker 

SÅDAN får du en rigtig Othello kage fra en rigtig bager 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

AnneBJ

Ploffer skriver:

Du skal bruge 3 bunde, ellers bliver det alt for meget creme + at kagen vil ikke kunne holde faconen ordentlig 

Når kagen har sat sig ( f. eks. natten over ) så løsner du sprigformen en lille smule.....ikke helt af..... og så spreder du glasuren på topen af kagen...lad den stå i køleskabet i ca. 10 min. og derefter fjerner du springformen helt og lægger en marcipankant 

Sprøjt små flødeskumsklatter rundt på toppen for at dække evt. steder glasuren ikke dækker 

SÅDAN får du en rigtig Othello kage fra en rigtig bager 

TUSIND TAK!  

Anmeld

16. februar 2011

Ploffer

AnneBJ skriver:

TUSIND TAK!  

Det var så lidt 

Ihhh nu fik jeg den vildeste trang til othello, og jeg er på streng kur 

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

Ploffer skriver:

Det var så lidt 

Ihhh nu fik jeg den vildeste trang til othello, og jeg er på streng kur 

Haha ej det er ikke helt fair kan jeg godt se  

Anmeld

16. februar 2011

Disa

Hvordan laver jeg sådan en? 

Det skal ikke være med frisk frugt (ene og alene af den grund, at jeg helst skal ramme "bagerens" udgave ret godt)

Jeg ved ikke om jeg er "vandt" til almindelig bunde eller mandelbunde, det er en evighed siden jeg har fået othello fra bageren, men har lovet at lave det til kærestens fødselsdag...

Undskyld hvis jeg "blander" mig. 

Men jeg er udlært konditor og har lavet langt over 100 stk.

Der skal 2 stk bunde til, ikke 3, hvis den skal være original som bagerens.
Man blander ½ kagecreme og ½ pisket fløde (skal pisket stift så kagen ikke falder sammen) En lille smule flourmelis i fløden gør den sødere.

Bund, marmelade, flødecremen, top, chokoladeglasur, marcipan omkring og fløde dutter rundt i kanten. 

Det er bagerens opskrift. 

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

Disa skriver:

Undskyld hvis jeg "blander" mig. 

Men jeg er udlært konditor og har lavet langt over 100 stk.

Der skal 2 stk bunde til, ikke 3, hvis den skal være original som bagerens.
Man blander ½ kagecreme og ½ pisket fløde (skal pisket stift så kagen ikke falder sammen) En lille smule flourmelis i fløden gør den sødere.

Bund, marmelade, flødecremen, top, chokoladeglasur, marcipan omkring og fløde dutter rundt i kanten. 

Det er bagerens opskrift. 

Du skal ikke undskylde noget som helst JEg har jo bedt om "indblanding"

Jeg tror jeg vil se hvad der fungerer når jeg skal lægge den sammen, og hvor mange bunde jeg har til min rådighed (altså hvis jeg køber, er der jo 3 i pakken )

Tak for tippet om flormelis, det vil jeg helt sikkert huske!

Anmeld

16. februar 2011

Troldemommi

uha hvem der lige havde en othellolagkage ude i køleskabet, så tror jeg nok lige jeg skulle smage, bliver jo totalt lækkersulten :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.