Erfaring med Clearblue ugeindikator?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

Filippa & Liva

Rockertand skriver:

Du bestiller bare en tid på en privatklinik - kan se, at du bor i Odense, så f.eks. jordemoder.dk.

Prisen ligger på ca. 500-700 kr alt efter, hvor du bestiller.

Det er vigtigt, at du får taget blodprøver på rette tidspunkt, og man kan kun få en korrekt risikoudregning, hvis man er til nakkefoldsskanning fra 11+0 - 13+6.

OK.. Tak for hjælpen.

jeg vil virkelig også gerne vide hvor langt jeg mon er henne og så er 14 dage rigtig lang tid at skulle vente..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Frøken J.

Rockertand skriver:

Ugeindikatoren viser med 92% præcision hvornår befrugtningen fandt sted når testen udføres med den første morgenurin. Vurderingen er baseret på hCG-niveauet i din urin. HCG-niveauet varierer fra kvinde til kvinde, og det er derfor muligt at ugeindikatoren ind imellen kan vise unøjagtige resultater.

Hvis du tester mere end 6 uger efter befrugtning kan ugeindikatoren give uventede resultater. Dette beror på at hCG-niveauet i urinen er for højt til at kunne give et præcist resultat for den tid der er gået siden befrugtning.

......jeg ville nok spare de 100 kr og betale for en tidlig skanning i stedet, så får du 100% vished og kan se det første glimt af den lille.

100% vished ved jeg nu ikke Når det er så tidligt, er det jo umuligt at sige det præcist. Det fik jeg at vide da jeg var til scanning i lørdags. At det er milimeter der afgør det, og det kan være svært at se. Jeg fik fx at vide at jeg kunne være alt mellem 5+6 og 6+5, jeg valgte så selv at sige 6+3 fordi det passede ift. egne udregninger osv.. Men ja, det er nok mere præcist end sådan en test!

Anmeld

14. februar 2011

o1Mutte

Syntes jeg har læst at for 14 dage siden testede du negativ. Så kan du ikke regne det ud sådan cirka ? plus minus en uge

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

o1Mutte skriver:

Syntes jeg har læst at for 14 dage siden testede du negativ. Så kan du ikke regne det ud sådan cirka ? plus minus en uge

Det kan jeg jo ikke rigtig regne med, da testen jo sagtens kan have vist negativt hvis jeg f.eks. danner langsomt hcg?

Anmeld

14. februar 2011

o1Mutte

BigBabyWish skriver:

Det kan jeg jo ikke rigtig regne med, da testen jo sagtens kan have vist negativt hvis jeg f.eks. danner langsomt hcg?

Nej det er selvfølgelig rigtigt

Anmeld

14. februar 2011

132319

Jeg ville aldrig stole på sådan en test.

Jeg ser det lidt på niveau med de der humbug teste der skal kunne vise kønnet hvis man tisser i en kop 

Den eneste måde at være 100% sikker på sin termin, er hvis man kender til sin cyklus og endnu bedre ved nøjagtigt hvornår man er blevet befrugtet.

Kamille havde muligvis en tvilling og derfor udskillede jeg meget HCG (fik taget en blodprøve 6+3) men fosteret var længe om at kunne ses på skærmen. Jeg udskillede HCG svarende til at være 8+0 og havde et foster i maven, svarende til at være 6+3, hvilket passede med det tidspunkt jeg var blevet befrugtet  Grunden til mistanken om en tvilling var at jeg blødte og havde et hæmatom tæt på fosteret 

Anmeld

15. februar 2011

Sof

Jeg var ligesom dig da jeg blev gravid med min datter og jeg blev sendt til scanning dagen efter jeg havde været ved lægen fordi jeg ingen idé havde om hvor langt jeg var henne, så prøv da at ring og hør din læge om ikke du kan blive sendt til scanning.

Men har du ikke løbende i de 4 måneder været ved lægen og har testet? For så er det nok fordi de ikke regner med at du er så langt henne og ikke vil sende dig til en for tidlig scanning hvor det kan være svært at se noget. De vil helst vente med scanningerne til uge 6-7 stk. Det var ihvertfald hvad jeg fik at vide på Rigshospitalet og hos egen læge til når jeg bliver gravid igen

Anmeld

15. februar 2011

Filippa & Liva

Sof skriver:

Jeg var ligesom dig da jeg blev gravid med min datter og jeg blev sendt til scanning dagen efter jeg havde været ved lægen fordi jeg ingen idé havde om hvor langt jeg var henne, så prøv da at ring og hør din læge om ikke du kan blive sendt til scanning.

Men har du ikke løbende i de 4 måneder været ved lægen og har testet? For så er det nok fordi de ikke regner med at du er så langt henne og ikke vil sende dig til en for tidlig scanning hvor det kan være svært at se noget. De vil helst vente med scanningerne til uge 6-7 stk. Det var ihvertfald hvad jeg fik at vide på Rigshospitalet og hos egen læge til når jeg bliver gravid igen

Nej, jeg har ikke været løbende ved lægen og teste i de 4 måneder, men har testet hjemme engang imellem.

Jeg vil heller ikke tro jeg er mere end 4-5 uger henne, men jeg tager en dag af gangen og nyder at være gravid.

Vil tro min egen læge sender mig til en tidlig scanning, når jeg skal til samtale om 13 dage.

Anmeld

15. februar 2011

Sof

Okay, så forstår jeg ikke din læge. Min sendte mig afsted med det samme, men hvis du selv har en idé om hvor langt du er henne, så ville jeg for min egen skyld vente, for det er hårdt at komme til scanning og få at vide at de ikke rigtig kan se noget fordi du måske er for tidligt henne, det giver en masse udnødvendige spekulationer. Jeg var 8 uger henne med min datter da jeg blev scannet og jeg var slet ikke i tvivl om at jeg var længere henne end bare en 4-5 uger. 

Anmeld

15. februar 2011

Filippa & Liva

Sof skriver:

Okay, så forstår jeg ikke din læge. Min sendte mig afsted med det samme, men hvis du selv har en idé om hvor langt du er henne, så ville jeg for min egen skyld vente, for det er hårdt at komme til scanning og få at vide at de ikke rigtig kan se noget fordi du måske er for tidligt henne, det giver en masse udnødvendige spekulationer. Jeg var 8 uger henne med min datter da jeg blev scannet og jeg var slet ikke i tvivl om at jeg var længere henne end bare en 4-5 uger. 

4-5 uger er også bare et vildt gæt fra min side af..

aner absolut intet om hvor langt jeg er henne, det er det som er så besværligt nu hvor man ingen mens har haft de 4 måneder inden man blev gravid..

Grunden til at jeg gætter på uge 4-5 er at da jeg testede for ca. 14 dage siden var den negativ og nu bragende positiv.. men igen, det kan jeg jo i bund og grund heller ikke regne med, da en test jo sagtens kan vise falsk negativ hvis ikke man har dannet nok hcg..  så i realiteten kan jeg være 4-5 uger henne eller endda mere, det er ikke til at vide.

Men jeg snakkede med sygeplejersken om at jeg ikke vidste hvor langt jeg er henne, så vil da gå udfra at hun havde givet mig en tidligere tid hos lægen, hvis dette skulle være nødvendigt.  hun sagde at min læge nok ville sende mig til en tidlig scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.