Erfaring med Clearblue ugeindikator?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.142 visninger
24 svar
2 synes godt om
14. februar 2011

Filippa & Liva

Hej tøser..

Jeg er gravid men har absolut INGEN idé om hvor langt jeg er henne, da jeg i 4 måneder før jeg blev gravid ingen menstruation havde..  og jeg er jo ved at dø i spænding over hvor langt jeg mon er henne..

Var ved sygeplejerske i dag og fået bekræftet graviditet men skal først til lægen igen om 14 dage, hvorefter jeg nok bliver sendt til en tidlig scanning..  

Men, så ser jeg på nettet at man kan købe en Clearblue digital graviditetstest med ugeindikator, som kan vise hvornår befrugtningen fandt sted.

Er der nogle som har erfaring med denne test???

Den skulle gerne være 99% sikker.

Og er det én man kan købe på apoteket/matas eller kun over nettet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Snefnug1984

BigBabyWish skriver:

Hej tøser..

Jeg er gravid men har absolut INGEN idé om hvor langt jeg er henne, da jeg i 4 måneder før jeg blev gravid ingen menstruation havde..  og jeg er jo ved at dø i spænding over hvor langt jeg mon er henne..

Var ved sygeplejerske i dag og fået bekræftet graviditet men skal først til lægen igen om 14 dage, hvorefter jeg nok bliver sendt til en tidlig scanning..  

Men, så ser jeg på nettet at man kan købe en Clearblue digital graviditetstest med ugeindikator, som kan vise hvornår befrugtningen fandt sted.

de kan kæbes de fleste steder efterhånden, men har ingen erfaring med dem

Anmeld

14. februar 2011

MissGeoh

BigBabyWish skriver:

Hej tøser..

Du kan vist købe dem i føtex.

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

Okay, mange tak!

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

Nu bliver jeg helt i tvivl...

Der står at testen skriver 1-2 uger, 2-3 uger eller 3+ uger..

Den viser hvor mange uger der er gået siden befrugtningen, vil det så sige at man selv skal lægge ca. to uger til?

(tænker på at man jo ellers normalt beregner fra 1. menstruationsdag.)

Anmeld

14. februar 2011

britze

ja, det tror jeg nok at man skal...

og stort tillykke

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

britze skriver:

ja, det tror jeg nok at man skal...

og stort tillykke

Super, jeg må prøve..

Og tusind tak!

Anmeld

14. februar 2011

Rockertand

BigBabyWish skriver:

Nu bliver jeg helt i tvivl...

Der står at testen skriver 1-2 uger, 2-3 uger eller 3+ uger..

Den viser hvor mange uger der er gået siden befrugtningen, vil det så sige at man selv skal lægge ca. to uger til?

(tænker på at man jo ellers normalt beregner fra 1. menstruationsdag.)

Ugeindikatoren viser med 92% præcision hvornår befrugtningen fandt sted når testen udføres med den første morgenurin. Vurderingen er baseret på hCG-niveauet i din urin. HCG-niveauet varierer fra kvinde til kvinde, og det er derfor muligt at ugeindikatoren ind imellen kan vise unøjagtige resultater.

Hvis du tester mere end 6 uger efter befrugtning kan ugeindikatoren give uventede resultater. Dette beror på at hCG-niveauet i urinen er for højt til at kunne give et præcist resultat for den tid der er gået siden befrugtning.

......jeg ville nok spare de 100 kr og betale for en tidlig skanning i stedet, så får du 100% vished og kan se det første glimt af den lille.

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

Rockertand skriver:

Ugeindikatoren viser med 92% præcision hvornår befrugtningen fandt sted når testen udføres med den første morgenurin. Vurderingen er baseret på hCG-niveauet i din urin. HCG-niveauet varierer fra kvinde til kvinde, og det er derfor muligt at ugeindikatoren ind imellen kan vise unøjagtige resultater.

Hvis du tester mere end 6 uger efter befrugtning kan ugeindikatoren give uventede resultater. Dette beror på at hCG-niveauet i urinen er for højt til at kunne give et præcist resultat for den tid der er gået siden befrugtning.

......jeg ville nok spare de 100 kr og betale for en tidlig skanning i stedet, så får du 100% vished og kan se det første glimt af den lille.

Tak for svar..

ja, jeg kan godt se at svaret kan være misvisende så..

hvis man gerne vil til en tidlig scanning, skal jeg så kontakte min læge selv eller hvordan gør jeg?

sygeplejersken jeg var inde ved i dag, synes ikke at tage sig af at vi ikke vidste hvor langt jeg var henne, så jeg har først fået en tid ved lægen om 14 dage.

Anmeld

14. februar 2011

Rockertand

BigBabyWish skriver:

Tak for svar..

ja, jeg kan godt se at svaret kan være misvisende så..

hvis man gerne vil til en tidlig scanning, skal jeg så kontakte min læge selv eller hvordan gør jeg?

sygeplejersken jeg var inde ved i dag, synes ikke at tage sig af at vi ikke vidste hvor langt jeg var henne, så jeg har først fået en tid ved lægen om 14 dage.

Du bestiller bare en tid på en privatklinik - kan se, at du bor i Odense, så f.eks. jordemoder.dk.

Prisen ligger på ca. 500-700 kr alt efter, hvor du bestiller.

Det er vigtigt, at du får taget blodprøver på rette tidspunkt, og man kan kun få en korrekt risikoudregning, hvis man er til nakkefoldsskanning fra 11+0 - 13+6.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.