Klichen om den kommende/nybagte fader...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Ja en tanke eller to har strejfet mig under beslutningen om vi skulle være egoist familie eller børnefamilie.. Er det mere reglen end undtagelsen at den kommende far,

- springer op med lykke strålende langt ud af øjnene den dag "hans kvinde" kommer og fortæller at hun er gravid.. (hvis nyheden ellers er planlagt)

- at han fra den dag er ekstra opmærksom på "hans kvinde" fordi hun jo bærer hans barn.. 

- at han ser forelsket og stolt på "hans kvinde" og ser hende stråle som solen, tros de mange ekstra kg, vand og andet..

- at han uden brok står ud af senge eller køre igennem snestorm for at bringe hende, hendes eventuelle cravings, en ekstra pude eller andet lignende..

- at han træder i en anden form for karakter og tager alt det tunge arbejde, fordi "han kvinde" nu ikke må fordi hun bære hans barn og er evig opmærksom på hvert et skridt hun træder.. Giver en hånd op af trapper osv..

- at han bliver den stolte engagerede far som viser hele omverdenen at nu er han FAR...

Eller ser verdenen faktisk ikke så rosen rød ud ALTID??? Det er faktisk et ganske seriøst spørgsmål..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

AnneBJ

Herhjemme ser verden ikke sådan ud altid... Nogle dag - eller rettere nogle timer, enkelte dage, ser verden sådan ud. 

Det er de timer og dage hvor han nusser maven, snakker med vores baby, spørger om han skal lave mad til mig, minder mig om at passe på mig selv og tager støvsugeren fra mig. De timer og dage hvor han stolt fortæller venner og familie om ting i graviditeten, hvordan jeg har, eller direkte siger til mig at han glæder sig.

Men der er ligeså mange timer og dage - og nok endda flere - hvor han er træt af jeg er træt, træt af han skal støvsuge, frustreret over at mit humør skifter så hurtigt som det gør. Irriteret over, at jeg igen skal spise og ikke gider lave maden selv. Frustreret over, at mine bryster er ømme så jeg ikke gider røres ved, og over hæmorider og manglende sexlyst som ikke er særlig gavnligt for vores parforhold.

Så nej - herhjemme er verden ikke særlig rosenrød særlig tit. Men den er til gengæld næsten heller aldrig sort, og hvis den er, er det aldrig ret længe. Vi affinder os med at befinde os "midt i mellem" for vi ved (håber!) at vi er enige om det var det hele værd når vi sidder med vores lille skat, og vi var fra start fælles om beslutningen om at få børn og de evt. følger der måtte komme af det!

Anmeld

14. februar 2011

otlitrom

AnneBJ skriver:

Herhjemme ser verden ikke sådan ud altid... Nogle dag - eller rettere nogle timer, enkelte dage, ser verden sådan ud. 

Det er de timer og dage hvor han nusser maven, snakker med vores baby, spørger om han skal lave mad til mig, minder mig om at passe på mig selv og tager støvsugeren fra mig. De timer og dage hvor han stolt fortæller venner og familie om ting i graviditeten, hvordan jeg har, eller direkte siger til mig at han glæder sig.

Men der er ligeså mange timer og dage - og nok endda flere - hvor han er træt af jeg er træt, træt af han skal støvsuge, frustreret over at mit humør skifter så hurtigt som det gør. Irriteret over, at jeg igen skal spise og ikke gider lave maden selv. Frustreret over, at mine bryster er ømme så jeg ikke gider røres ved, og over hæmorider og manglende sexlyst som ikke er særlig gavnligt for vores parforhold.

Så nej - herhjemme er verden ikke særlig rosenrød særlig tit. Men den er til gengæld næsten heller aldrig sort, og hvis den er, er det aldrig ret længe. Vi affinder os med at befinde os "midt i mellem" for vi ved (håber!) at vi er enige om det var det hele værd når vi sidder med vores lille skat, og vi var fra start fælles om beslutningen om at få børn og de evt. følger der måtte komme af det!

Jeg er 100% enig, så jeg laver bare den her i stedet for at skrive det hele igen!

Meget fint beskrevet, Anne!!

Anmeld

14. februar 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Jeg er 100% enig, så jeg laver bare den her i stedet for at skrive det hele igen!

Meget fint beskrevet, Anne!!

Anmeld

14. februar 2011

kimfrit

Min mand var rigtig god under graviditeten, han hentede ting kl. bæ og passede rigtig godt på mig.

Selvfølge var der alligevel en del ting han fik skæld ud over, men det var vidst mere hormonerne som skældte end mig

Men her efter jeg har født er han selvfølgelig glad for sin datter, men jeg tror nu mere han glæder sig til hun bliver lidt større, så han kan lave noget med hende.

Tror de fleste mænd synes babyer er lidt kedelige, fordi " de ikke kan noget" andet end at være dejlige, elsket og mor drøm

Men jeg synes helt bestemt i skulle satse på børnefamilie,. det er 100% rigtig hvad man siger, det er en følelse som man SLET ikke kan beskrive, men skal opleves.

Held og lykke med det

Anmeld

14. februar 2011

otlitrom

AnneBJ skriver:

Årh, hold op! Du har jo bare ret. Det er da ikke så tosset

Anmeld

14. februar 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Årh, hold op! Du har jo bare ret. Det er da ikke så tosset

Nej det er DARJLIGT at have ret... Men jeg synes måske bare selv det endte lidt ud i noget pladder det jeg skrev... Men altså - det ER jo sådan det er ... 

Anmeld

14. februar 2011

Happiness

Nu er jeg lidt heldigt stillet, at jeg ikke lider af forfærdelig mange gener... Så kan det samme som jeg altid har gjort.

Men min kæreste lader mig ikke ordne vasketøj, da vi har vaskekælder og bor på 3. sal... Selv om jeg selv mener at det kan jeg sagens... Og han mener heller ik jeg kan handle ind og sådan... ´jeg skal jo slappe af og passe på bassemanden....... Dog lader han mig stadig klare rengørringen... Men den har han nu heller aldrig taget

Han klapper maven og kysser den næsten hver aften, og fortæller vidt omkring om hvordan jeg og lillemanden har det til ALLE... Hvilket jeg heller ikke mener er nødvendigt... Faktisk belastende at folk jeg dårligt snakker med ved "præcis" hvordan jeg har det.....

Så herhjemme er han nok den der lalleglade kommende far, som er ih og åh så stolt... MEN synes nu det kan være møg irriterende engang imellem... Men vasketøjet er nu rart han tager, hader nemlig at ordne det

Så lidt en blandning, men ville være rart hvis han tonede det en del ned...

Anmeld

15. februar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Det anede mig..

Det er jo ganske enkelt fordi jeg er en rigtig "skidt kone" fordi jeg har store forventninger og kræver meget opmærksomhed fra min mand.. Og så kan jeg lige forestille mig hvad en graviditet og der tilhørende homoner, kunne gøre ved mig.. Så jeg ville virkelig have gavn af at ligge krav og forventninger på hylden om at han altid skal være den perfekte mand, og så istedet for kun at se det han ikke gør, så måske se det han gør..

Shit hvorfor har jeg så svært ved at lave om på mig selv..

Anmeld

15. februar 2011

Malene84

Nu skal det ikke lyde som om jeg har den perfekte mand, FOR DET HAR JEG IKKE!!!! haha. Men han har gjort alle punkterne undtagen at hoppe op af glæde over min graviditet (der var jo to... ha ha ha ha)

Men faktisk har han været guld værd under min graviditet. Jeg blev godt nok heller aldrig det hormonelle monster som mange andre... jeg fik heller aldrig lyst til noget speciel mad (heller ikke om natten) og jeg kunne alt det jeg kunne før jeg blev gravid (selv med to basser i maven).

Så tror der er lige så mange klicheer om den gravide kvinde som om den kommende fader

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.