er græde færdig efter NF :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

FrkT

Jeg har en kollega som fik tallet 1:7, se DET er et noget højere tal. De fik lavet moderkagebiopsien, og han fejlede ingenting, og lever i bedste velgående som en helt normal dreng i dag.

Ting på at der kun er 0,34 % risiko for at jeres baby har Downs, og det er altså alligevel et pænt lavt tal, hvis man tænker over det  Tror bestemt også I venter jer et sundt og raskt barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

millesofie

Maja! skriver:

Så var det idag at vi skulle se baby... var så glad efter jeg havde haft en sa, at jeg hurtigt blev gravid igen, og alt forløb efter planen..

men men men, så kommer vi ind til scanningen, og man ser liv i den lille bebs, og man er ved at græde af glæde, da scanningsdamen kalder på en læge..

har fået en risiko vudering på 1:293 og skal derfor ind og have taget en moderkage biopsi i morgen...

er der nogle der har oplevet ligende med et positivt udfald?

min fasters tal var værre og hun har i dag en sund, rask og dejlig pige på 3år

op med hovedet, der er jo ikke noget der er sikkert endnu

Anmeld

14. februar 2011

CmarianN

Tuuusinde kys, knus og krammer til dig mussi 

Anmeld

14. februar 2011

Mumto3

Assi skriver:

Vi fik tallet 1:142 - vi fravalgte moderkageprøven, men fik en ekstra scanning. Sidder med en rask søn i dag Det skiller jo ved 300 - så tænk på, at I var tæt på slet ikke at få et "dårligt" tal. Risikoen for at jeres baby er syg er virkelig lille.

Super sejt valg!!! Det tager jeg virkelig hatten af for!! Det er SÅ sjældent man møde folk der aktivt tager et valg og ikke bare gør det de tror 'man skal gøre'.

Tillykke med jeres raske barn!

må man spørger hvordan omverdens reaktioner var på jeres valg?

Vi fravalgte alt (inkl. NF) og mine svigerforældre var rimlig mugne og forklarede stolpe op og stolpe ned om hvordan hele vores liv ville være ødelagt hvis vi fik et barn med et kromosom for meget. Vores holdning var dog at vi elsker vores barn og vi ønsker at bringe vores barn til verden uanset om det er perfekt eller ej!

Anmeld

14. februar 2011

MaliksMor

Maja! skriver:

Så var det idag at vi skulle se baby... var så glad efter jeg havde haft en sa, at jeg hurtigt blev gravid igen, og alt forløb efter planen..

men men men, så kommer vi ind til scanningen, og man ser liv i den lille bebs, og man er ved at græde af glæde, da scanningsdamen kalder på en læge..

har fået en risiko vudering på 1:293 og skal derfor ind og have taget en moderkage biopsi i morgen...

er der nogle der har oplevet ligende med et positivt udfald?

Førest og fremmeste en kæmpe herfra..

Kan ikke huske vores tal, men jeg fik også taget en MB, og den viste at vi ventede en sund og rask dreng

Held og lykke..

Anmeld

14. februar 2011

Anaglad

Hej Maja,

Jeg har en veninde, som også fik et lignende tal, da hun ventede sin søn.. hun fik lavet den næste undersøgelse og heldigvis var der ikke noget galt.. hun har en dejlig rask dreng, som er 2 år i dag.

Pøj pøj i morgen. Jeg er sikker på, at lægerne er professionale og skal nok tage godt hånd om Jer.

Kram, Ana

Anmeld

14. februar 2011

Maja!

Mange tak for alle de opmundrende svar..

det hjalp lidt på humøret, dog er jeg blevet lidt sur på sygehusets måde at håndterer det..

håber alt går godt i morgen...

Anmeld

14. februar 2011

Assi

Mumto3 skriver:

Super sejt valg!!! Det tager jeg virkelig hatten af for!! Det er SÅ sjældent man møde folk der aktivt tager et valg og ikke bare gør det de tror 'man skal gøre'.

Tillykke med jeres raske barn!

må man spørger hvordan omverdens reaktioner var på jeres valg?

Vi fravalgte alt (inkl. NF) og mine svigerforældre var rimlig mugne og forklarede stolpe op og stolpe ned om hvordan hele vores liv ville være ødelagt hvis vi fik et barn med et kromosom for meget. Vores holdning var dog at vi elsker vores barn og vi ønsker at bringe vores barn til verden uanset om det er perfekt eller ej!

Tak for det Vi vidste, at vi ville beholde ham uanset hvad - MEN det var da rigtig hårdt mentalt og en graviditet med bekymring! Omverdenen reagerede forskelligt, men de fleste bakkede os 100 procent op og forstod os. Jeg forstår godt jeres fravalg af NFscanning! Det er jo fantastisk at se liv, men i vores tilfælde skabte det unødvendig bekymring - som jeg gerne havde været foruden. Jeg havde ikke gennemtænkt konsekvensen af et dårligt tal - nu når vi vidste, at ville beholde barnet (og ville derfor ikke tage abortrisikoen ved prøven). Tak for ordene

Anmeld

14. februar 2011

Assi

Maja! skriver:

Mange tak for alle de opmundrende svar..

det hjalp lidt på humøret, dog er jeg blevet lidt sur på sygehusets måde at håndterer det..

håber alt går godt i morgen...

Der er bare så hårdt, når der bliver plantet en bekymring i en omkring ens barn! Husk det kan være så voldsomt at høre ordene "dårligt tal", "høj risiko" eller hvad I har fået at vide - det går lige i psyken.

Hvad er du utilfreds med i forhold til sygehusets håndtering?

Anmeld

14. februar 2011

Maja!

Assi skriver:

Der er bare så hårdt, når der bliver plantet en bekymring i en omkring ens barn! Husk det kan være så voldsomt at høre ordene "dårligt tal", "høj risiko" eller hvad I har fået at vide - det går lige i psyken.

Hvad er du utilfreds med i forhold til sygehusets håndtering?

ja det ødelægger hurtigt den gode stemmning...

Jamen syntes de var rigtigt hurtige til at hive en læge ind, uden at fortælle hvad der forgik.

da lægen så kom, var hun hurtig til at sige at den lille har downs eller en hjerte fejl.. og efter hvad jeg kan høre er det heldigvis ikke altid tilfældet..
derfor mener jeg at de måske kunne have taget tiden til at forklare risikoen, for det lød nærmest på lægen som om at det var bestemt at barnet er sygt..

er helt  i tvivel nu om jeg vil have taget moderkage biopsien.. men lægen gav hurtig en tid så vi tog jo selvfølgelig bare imod..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.