er græde færdig efter NF :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.725 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

Maja!

Så var det idag at vi skulle se baby... var så glad efter jeg havde haft en sa, at jeg hurtigt blev gravid igen, og alt forløb efter planen..

men men men, så kommer vi ind til scanningen, og man ser liv i den lille bebs, og man er ved at græde af glæde, da scanningsdamen kalder på en læge..

har fået en risiko vudering på 1:293 og skal derfor ind og have taget en moderkage biopsi i morgen...

er der nogle der har oplevet ligende med et positivt udfald?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

lauras*mor*

ØV!!! det er aldrig en rar besked at få..

Jeg har ikke selv oplevet det men har hørt/læst om flere.. Og de er alle endt godt.. Bl.a. kan jeg huske en der skrev at hun havde et risikotal på 1:3 og har i dag et raskt barn..

Hvis det hjælper lidt så tænk på at du faktisk skal føde 293 børn før du kan være sikker på at 1 har downs.. 293 børn er faktisk rimelig meget når man tænker over det..

Jeg krydser fingre for et godt resultat og ønsker dig al mulig held og lykke i fremtiden..

Anmeld

14. februar 2011

Pia.

Maja! skriver:

Så var det idag at vi skulle se baby... var så glad efter jeg havde haft en sa, at jeg hurtigt blev gravid igen, og alt forløb efter planen..

men men men, så kommer vi ind til scanningen, og man ser liv i den lille bebs, og man er ved at græde af glæde, da scanningsdamen kalder på en læge..

har fået en risiko vudering på 1:293 og skal derfor ind og have taget en moderkage biopsi i morgen...

Håber det aller bedste... Det behøver jo ikke at betyde der er noget galt... Nogen gange er det både godt og ondt med alle de kontrol scanninger...

Krydser fingre for at prøven imorgen fortæller jer noget godt...

Min søsters veninde har lige været igennem det samme som dig - hendes tal var faktisk så "dårligt" at de tilbød hende en moderkage biopsi med det samme - ALT VAR SOM DET SKULLE VÆRE... og de venter en sund og rask lille pige... 

Anmeld

14. februar 2011

Assi

Vi fik tallet 1:142 - vi fravalgte moderkageprøven, men fik en ekstra scanning. Sidder med en rask søn i dag Det skiller jo ved 300 - så tænk på, at I var tæt på slet ikke at få et "dårligt" tal. Risikoen for at jeres baby er syg er virkelig lille.

Anmeld

14. februar 2011

june1987

Jeg fik 1:297 og jeg fik ikke taget den moderkage halløj og jeg har da Jessica som er normal og velfungerende

Anmeld

14. februar 2011

132319

Åhhh, hvor kan jeg huske de tanker og den følelse 

Da jeg var til NF med min søn, havde jeg pga. blødninger allerede været til mange scanninger forinden men NF scanningen var noget helt særligt, et milepæl i et forløb hvor jeg konstant var bange for abortere.

Jeg kommer til scanning og ser et fint lille foster 

Efter scanningenn bliver vi kaldt ind i et lokale, jeg ved med det samme at der er noget galt da alle andre i venteværelset blot fik det at vide mens de sad der. Sygeplejersken fortæller mig at tallet er 1:173 

Jeg får info omkring moderkagebiopsi og takker, på trods af abortrisikoen, ja tak. Jeg ville ikke kunne klare at gå med uvished i 6 måneder og ønskede i øvrigt ikke at sætte et barn med Down syndrom til verden.

Jeg fik taget den dagen efter og skulle vente 3 lange dage på at få svar. Jeg havde sagt at jeg gerne ville vide kønnet hvis alt var det som det skulle være. 

3 dage efter fik jeg en opringning: "Du skal have en dreng, en dreng som er sund og rask" 

Håber at alt er som det skal være 

Det er ikke sjovt, det du skal igennem men det gode ved en moderkagebiopsi er, at man samtidig får svar på om fosteret har Edwards og Pataus syndrom, som også er kromosomfejl.

Anmeld

14. februar 2011

Kamulla

til dig... hvor må det ikke være sjovt... MTK er den jeg kender med lav risiko vurdering til NF.. og det er jo en sand solstråle historie i og med Hjalte fisen var dejlig rask 

og håber på alt er som det skal være med den lille

Anmeld

14. februar 2011

Diana...

ØV søde dig. Håber den viser at alt er fint. Jeg har 3 veninder der også har haft meget lavt tal og de har alle nogen sunde og raske børn nu. 

Kram til dig. 

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

Håber kun det allerbedste for dig og baby!  

Dog en lille solskinshistorie: min rigtig gode veninde er gravid og til NF var deres risikotil 1:3 !! De venter dog en sund og rask dreng efter prøver, så det kan sagtens lade sig gøre!

Anmeld

14. februar 2011

Filippa & Liva

BigBabyWish skriver:

Håber kun det allerbedste for dig og baby!  

Dog en lille solskinshistorie: min rigtig gode veninde er gravid og til NF var deres risikotil 1:3 !! De venter dog en sund og rask dreng efter prøver, så det kan sagtens lade sig gøre!

* mente selvfølgelig risikotal ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.