Kan man blive gravid med en spiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

Fru'Rugaard

Jeg har også spiral, og jeg har tit mens. lign. smerter, men det kan selvfølgelig bare godt være selve spiralen, og min mens. har bare været rigtig underlig den her gang så bløder jeg, så bløder jeg ik
Og jeg har da også graviditet i baghovedet- meen, satser nu på at der ikke er noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Orkide86

Fru'Rugaard skriver:

Jeg har også spiral, og jeg har tit mens. lign. smerter, men det kan selvfølgelig bare godt være selve spiralen, og min mens. har bare været rigtig underlig den her gang så bløder jeg, så bløder jeg ik
Og jeg har da også graviditet i baghovedet- meen, satser nu på at der ikke er noget

Ja det er lidt noget mærkeligt noget..

Anmeld

14. februar 2011

Kb

Mirjam123 skriver:

Hej piger..

Skal lige høre, kan man blive gravid med en spiral,? jeg fik den lagt op i oktober.. og mig og kæresten har sjældent sex uden gummi, men har da gjort det et par gange uden..

Men nusynes jeg det spænder lidt i brysterne.. og har lidt plet blødning.. ved ikke om der er noget??

Bliver nødt til lige at høre hvorfor I bruger kondom når du har spiral

Som én allerede skriver er der vist ingen former for prævention som er 100% sikker.

Grunden til man ikke siger 100% sikker, er fordi der kan være en risiko for at spiralen flytter sig og derfor ikke ligger rigtig, hvilket kan medfører graviditet - som oftest uden for livmoderen. Bliver man gravid og fosteret ligger hvor det skal er der en øget risiko for at aborter, pga spiralen.... 

Nå men sjælden sex, gummi OG spiral - så er du vist dækket ret godt ind tror jeg Men altså tag en test om en uge og få det ud af systemet.

Anmeld

14. februar 2011

Fru'Rugaard

Mirjam123 skriver:

Ja det er lidt noget mærkeligt noget..

Ja meget, hvis jeg vidste at det gjorde så ondt efter opsætningen af den, havde jeg nok tænkt lidt mere over det- min mor har også en, og hun har haft den i 2-3 år, og hun får stadig ondt, pågrund af den.

Anmeld

14. februar 2011

nahoje

Vil lige sige, at det er forskelligt hvor hurtigt man kan tage en graviditetstest. Jeg målte positiv meget hurtigt. Men selvfølgelig er der større sandsynlighed for at testen vil være præcis hvis du venter en uge.

Anmeld

14. februar 2011

Orkide86

Fru'Rugaard skriver:

Ja meget, hvis jeg vidste at det gjorde så ondt efter opsætningen af den, havde jeg nok tænkt lidt mere over det- min mor har også en, og hun har haft den i 2-3 år, og hun får stadig ondt, pågrund af den.

Mærkeligt.. jeg har kun hørt godt om den..

Anmeld

14. februar 2011

Orkide86

Kb skriver:

Bliver nødt til lige at høre hvorfor I bruger kondom når du har spiral

Som én allerede skriver er der vist ingen former for prævention som er 100% sikker.

Grunden til man ikke siger 100% sikker, er fordi der kan være en risiko for at spiralen flytter sig og derfor ikke ligger rigtig, hvilket kan medfører graviditet - som oftest uden for livmoderen. Bliver man gravid og fosteret ligger hvor det skal er der en øget risiko for at aborter, pga spiralen.... 

Nå men sjælden sex, gummi OG spiral - så er du vist dækket ret godt ind tror jeg Men altså tag en test om en uge og få det ud af systemet.

Har kæresten det bare bedst med.

Ja jeg prøver se. kan være jeg får mens nu her.

Anmeld

15. februar 2011

Kb

Mirjam123 skriver:

Har kæresten det bare bedst med.

Ja jeg prøver se. kan være jeg får mens nu her.

Syntes dig og kæresten skal google lidt på nettet og så læse om spiral. Det er da total fjollet at bruge BÅDE kondom og spiral - man ville da heller aldrig tage to kondomer på, bare for at være på den  helt sikre side.... Og så er kondom heller ikke altid lige med til at pifte ens sexliv op, da den godt kan være lidt af en killer

- OG DET VAR IKKE TIL JER PIGER DERUDE, SOM IKKE HAR FAST PARTNER OG UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER SKAL BLIVE GRAVIDE, PÅ MED GUMMIET

Nå men pøj pøj med det...

Anmeld

15. februar 2011

Muffinmus

jeps, selvfølgelig kan du det:-)intet er 100 procent sikkert jo, desværre.

Men se på andre babysider evt og tæ hvor mange der er HVERT år der bliver gravide mes spiral, det er faktisk en del.

Anmeld

15. februar 2011

Kofoed.

Mirjam123 skriver:

Hej piger..

Skal lige høre, kan man blive gravid med en spiral,? jeg fik den lagt op i oktober.. og mig og kæresten har sjældent sex uden gummi, men har da gjort det et par gange uden..

Men nusynes jeg det spænder lidt i brysterne.. og har lidt plet blødning.. ved ikke om der er noget??

Aner ikke hvad andre har svaret, men jeg er i hvert fald undfanget med spiral, den var den almindelige den gang, aner ikke om de stadig eksistere.

Har ladet mig fortælle, at det er meget svært med humonspiral er mere sikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.