Er det at snyde systemet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

hej piger.

ville lige hører hvad i siger. jeg har en veninde som er flyttet fra sin kæretse, men hun fortalte så den anden dag, at de nu er begyndt at se hinanden, og at hun måske håber lidt på, at de finder sammen igen. det samme håber han. men de vil ikke bo sammen, da de er såååå uenige om så mange ting i hverdagen. de har et barn sammen, men kan bare på ingen måde enes i hverdagen..

men så spekulerede jeg lidt på, om det egentlig er at snyde systemet? altså, for hun får jo ekstra penge som en almindelig mor alene med et barn.

hvad mener i? jeg kan ikke helt komme frem til min egen holdning til det. :/

Overhovedet ikke. Under det meste af min graviditet boede jeg hjemme ved mine forældre, og min kæreste boede i egen lejlighed. Jeg var for det meste hos ham, men det er ikke af at snyde systemet. Medmindre den ene person er på den anden persons adresse hele tiden (altså bor der uden at have adresse der).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

LC

Tror det kommer meget an på hvordan de ses....

Hvis han kommer hos hende og spiser og sover hver aften, handler ind 2 gange om ugen og hjælper hende økonomisk osv, så ja de snyder systemet...

Men hvis de bor hver for sig, og ikke handler ind sammen men bare er begyndt at se hinanden et par gang om ugen igen så er det ikke at snyde. De snyder først når han mere eller mindre fast er en del af hendes hverdag og tager aktivt del i den.. så har svaret nej... Virker ikke til de har fået en fast hverdagsrutine op at køre som du beskriver det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.