Er det at snyde systemet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: snyder de systemet hvis de er kærester men ikke bor sammen, og hun får almindelige tillæg fra systemet? uddyb gerne. :)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.329 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Anonym trådstarter

hej piger.

ville lige hører hvad i siger. jeg har en veninde som er flyttet fra sin kæretse, men hun fortalte så den anden dag, at de nu er begyndt at se hinanden, og at hun måske håber lidt på, at de finder sammen igen. det samme håber han. men de vil ikke bo sammen, da de er såååå uenige om så mange ting i hverdagen. de har et barn sammen, men kan bare på ingen måde enes i hverdagen..

men så spekulerede jeg lidt på, om det egentlig er at snyde systemet? altså, for hun får jo ekstra penge som en almindelig mor alene med et barn.

hvad mener i? jeg kan ikke helt komme frem til min egen holdning til det. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Brams

Så længe de ikke bor sammen og deler udgifter ser jeg ikke noget problem i det. Lidt det samme som hvis hun fik en ny kæreste synes jeg, der ville man jo ikke stille spørgsmål til det.

Anmeld

13. februar 2011

Hasselnødden

Jeg aner det ikke, så har stemt blankt  Jeg tænker mere på at hvis det er dét, der gør at de kan være velfungerende forældre til deres barn og at de ikke skændtes hele tiden osv. så er det den rette beslutning for barnets ve og vel og deres indbyrdes forhold og så kunne du måske foreslå dem at gå til parterapi  mens du funderer om det er at snyde, hvad de har valgt at gøre med deres liv og forhold.

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hej piger.

ville lige hører hvad i siger. jeg har en veninde som er flyttet fra sin kæretse, men hun fortalte så den anden dag, at de nu er begyndt at se hinanden, og at hun måske håber lidt på, at de finder sammen igen. det samme håber han. men de vil ikke bo sammen, da de er såååå uenige om så mange ting i hverdagen. de har et barn sammen, men kan bare på ingen måde enes i hverdagen..

men så spekulerede jeg lidt på, om det egentlig er at snyde systemet? altså, for hun får jo ekstra penge som en almindelig mor alene med et barn.

hvad mener i? jeg kan ikke helt komme frem til min egen holdning til det. :/

Jeg har sagt nej.
Så længe de ikke bor sammen og kun ses som kærester og kun ind imellem overnatter ved hinanden..så er hun at betragte som single.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

Mor-til-asta-09

Jeg har svaret nej. Så længe de ikke bor sammen eller deler nogle ting, så er der ingen problemer..

Anmeld

13. februar 2011

dorthemus

Det ser jeg ikke noget problem i..synes faktisk at sådan en ordning kan være meget fornuftig

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

jeg er nok egentlig meget enig i hvad i siger.. men jeg synes alligevel den er svær

Anmeld

13. februar 2011

N&J

Hvis det var at snyde, så kunne ingen af os enlige jo få en kæreste

Jeg ville da ikke flytte sammen med en kæreste (heller ikke selvom det var min datters far) med det samme, da mit barn da ikke skal have sin verden vendt op og ned BARE fordi jeg beslutter mig for at jeg gerne vil have en kæreste, det er for mig en beslutning der tager tid, så jeg ville da også leve som enlig indtil da. Det er jo ikke sådan at han betaler min husleje, forsikring osv... bare fordi vi er kærester.. 

Anmeld

13. februar 2011

Shibby

N&J skriver:

Hvis det var at snyde, så kunne ingen af os enlige jo få en kæreste

Jeg ville da ikke flytte sammen med en kæreste (heller ikke selvom det var min datters far) med det samme, da mit barn da ikke skal have sin verden vendt op og ned BARE fordi jeg beslutter mig for at jeg gerne vil have en kæreste, det er for mig en beslutning der tager tid, så jeg ville da også leve som enlig indtil da. Det er jo ikke sådan at han betaler min husleje, forsikring osv... bare fordi vi er kærester.. 

Vel sagt!!

Den eneste foreskel er deling af dna mellem far og barn,men det er ret underordnet i sagen. Man kan jo godt være kæreste med faren til barnet  uden at skulle bo sammen med ham

Anmeld

14. februar 2011

LR85

synes bestemt IKKE det er snyd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.