Er det at snyde systemet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

millesofie

Brams skriver:

Så længe de ikke bor sammen og deler udgifter ser jeg ikke noget problem i det. Lidt det samme som hvis hun fik en ny kæreste synes jeg, der ville man jo ikke stille spørgsmål til det.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er meget enig med jer..

Anmeld

14. februar 2011

Betteisen

Det kommer vel an på hvor meget han er hos hende... hvis han sover der 6 ud af syv dage er det snyd... Jeg ved ikke hvor grænsen går helt eksakt

Anmeld

14. februar 2011

Anonym trådstarter

Betteisen skriver:

Det kommer vel an på hvor meget han er hos hende... hvis han sover der 6 ud af syv dage er det snyd... Jeg ved ikke hvor grænsen går helt eksakt

Han sover der ikke hver dag. Men da det er et lille barn de har sammen, er han der dagligt for at besøge det, og så moren..

Men sover der, gør han vidst ikke så tit, endnu

Anmeld

14. februar 2011

Sofia

Nej, mener ikke de snyder systemet, når de ikke er samlevende.

Anmeld

14. februar 2011

Pia.

Nej det mener jeg ikke de gør... så længe de har hver deres bolig og han har sine egne udgifter så kan jeg ikke se de snyder nogen steder...

Her kommer der aldrig til at bo en mand... men en kæreste vil jeg da have en dag og så skal vi da også sove sammen...

Anmeld

14. februar 2011

132319

Nej, sådan levede mine børns far og jeg også inden vi gik fra hinanden 

Vi overholdte alle regler og havde hver sine udgifter.

Det er åbenbart forskelligt fra kommune til kommune hvor meget manden må være på besøg/overnatte.

Jeg ringede engang til min kommune og spurgte og fik at vide at så længe vi ikke levede i et ægteskabeligt lignende forhold, måtte han være her så meget han ville. Så måtte vi ligesom selv tolke hvad dét ville sige.

Anmeld

15. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg har svaret nej. Så længe de ikke bor sammen eller deler nogle ting, så er der ingen problemer..

Fuldstændig enig! Juridisk set er der intet galt i det.

Anmeld

15. februar 2011

XXSS

Anonym skriver:

hej piger.

ville lige hører hvad i siger. jeg har en veninde som er flyttet fra sin kæretse, men hun fortalte så den anden dag, at de nu er begyndt at se hinanden, og at hun måske håber lidt på, at de finder sammen igen. det samme håber han. men de vil ikke bo sammen, da de er såååå uenige om så mange ting i hverdagen. de har et barn sammen, men kan bare på ingen måde enes i hverdagen..

men så spekulerede jeg lidt på, om det egentlig er at snyde systemet? altså, for hun får jo ekstra penge som en almindelig mor alene med et barn.

hvad mener i? jeg kan ikke helt komme frem til min egen holdning til det. :/

Jeg har ikke stemt. Men hvis de sover sammen flere gange om ugen mener jeg at det anses for at være snyd. Så hvis de gør det så ja!

Anmeld

15. februar 2011

Sof

Brams skriver:

Så længe de ikke bor sammen og deler udgifter ser jeg ikke noget problem i det. Lidt det samme som hvis hun fik en ny kæreste synes jeg, der ville man jo ikke stille spørgsmål til det.

Lige præcis 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.