Livets gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

Skouboe

Milka skriver:

herhjemme er "ka' selv - vil selv" (grethe kragh-müller) blevet den nye bibel. prøver virkelig at forstå hvad det er der foregår i de små hjerner der kan udløse alle de hysteriske anfald 

Her er det mere problemet at mor og far ikke kan læse tanker. Fx BURDE de vide at man IKKE vil have DE bukser på og at man under INGEN omstændigheder vil have lov til selv at vælge trøje i dag..

En morgen med Freja føles som det der labyrint spil, hvor man vipper hele labyrinten og skal undgå hullerne.. bortset fra at hullerne og væggene flytter sig hele tiden og reglerne er forskellige hver dag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Skouboe

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, det er lidt sært..... det vil jeg give dig ret i...

og jeg forstår godt hvis du "overtænker" alt ting for at få noget til at give mening.... man er for alt i verden skide bange for at der er noget mere galt....

Jeg har slet ikke overskud til at spekulere for meget på om der er mere

Det er bare noget jeg har undret mig over, og jeg håber at vi kan få lov til at låne en kugledyne på hospitalet, for at se om den har nogen effekt. Jeg vil helst ikke smide over 3000 for en dyne, uden af vide om den overhovedet hjælper hende.

Anmeld

14. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Skouboe skriver:

Jeg har slet ikke overskud til at spekulere for meget på om der er mere

Det er bare noget jeg har undret mig over, og jeg håber at vi kan få lov til at låne en kugledyne på hospitalet, for at se om den har nogen effekt. Jeg vil helst ikke smide over 3000 for en dyne, uden af vide om den overhovedet hjælper hende.

nej, det ville da være rart at se om den virker først

Anmeld

14. februar 2011

Ida.

Skouboe skriver:

Jeg synes jo at projektledelse er super spændende, så jeg kan kun anbefale at liste sig i den retning. Hvad er det du læser til?

Lige nu håber jeg bare at Freja er ovre den der hys fase, før Silja begynder...

Jamen jeg læser en cand.it. i IT, kommunikation og organisation - med lige stor vægtning af alle tre dele - er du mere nysgerrig, så kan du kigge her www.itko.dk

Nu er der jo nogenlunde samme afstand mellem Freja og Silja, som mellem Annika og Lina, så vidt jeg husker - og Lina er så småt begyndt på "ka' selv, vil selv", men uden de kæmpestore hys-anfald til følge...hun er også begyndt at lege med, hvor meget hun selv er herre over og kan styre... Annika har stadig sine ture, men ikke på samme måde som for et års tid siden....hun er mere gnaven teenager en end hysterisk en af slagsen

Anmeld

14. februar 2011

Skouboe

idamaria83 skriver:

Jamen jeg læser en cand.it. i IT, kommunikation og organisation - med lige stor vægtning af alle tre dele - er du mere nysgerrig, så kan du kigge her www.itko.dk

Nu er der jo nogenlunde samme afstand mellem Freja og Silja, som mellem Annika og Lina, så vidt jeg husker - og Lina er så småt begyndt på "ka' selv, vil selv", men uden de kæmpestore hys-anfald til følge...hun er også begyndt at lege med, hvor meget hun selv er herre over og kan styre... Annika har stadig sine ture, men ikke på samme måde som for et års tid siden....hun er mere gnaven teenager en end hysterisk en af slagsen

Der er 18 måneder mellem tøserne - på dato faktisk... Herhjemme er det far der er outsider. Freja er født 27/1, jeg er født 27/4 og Silja er født 27/7, så vi har været gode til at planlægge...

Det ser ud til at være en spændende uddannelse. Hvornår er du færdig?

Anmeld

14. februar 2011

Ida.

Skouboe skriver:

Der er 18 måneder mellem tøserne - på dato faktisk... Herhjemme er det far der er outsider. Freja er født 27/1, jeg er født 27/4 og Silja er født 27/7, så vi har været gode til at planlægge...

Det ser ud til at være en spændende uddannelse. Hvornår er du færdig?

Ja det mente jeg at kunne huske - der er 20 mdr mellem Annika og Lina - når de bliver på Annikas og Linas alder, er jeg ikke sikker på, at der er den store forskel på, om der er 18 eller 20 mdrs forskel...men det er ikke til at vide og ungerne er jo forskellige!

Jamen jeg er i fuld gang med specialet, så jeg skulle gerne stå med beviset i juni

Hvad har du af udd.mæssig baggrund? Og hvilken type projekter er du projektleder på?

Anmeld

14. februar 2011

Skouboe

idamaria83 skriver:

Ja det mente jeg at kunne huske - der er 20 mdr mellem Annika og Lina - når de bliver på Annikas og Linas alder, er jeg ikke sikker på, at der er den store forskel på, om der er 18 eller 20 mdrs forskel...men det er ikke til at vide og ungerne er jo forskellige!

Jamen jeg er i fuld gang med specialet, så jeg skulle gerne stå med beviset i juni

Hvad har du af udd.mæssig baggrund? Og hvilken type projekter er du projektleder på?

Jeg er oprindeligt uddannet Teknisk Assistent, men har fået raget mig en del mere til - ikke alt sammen nyttigt, men helt sikkert sjovt.

Jeg har bl.a. en uddannelse som advokatsekretær (!) (jeg skulle bruge delen der vedrørte inkasso i forbindelse med at jeg var ansvarlig for inkassoafdelingen i et forsikringsselskab) og en del forskelllige projektleder kurser. Derudover er jeg certificeret Projektleder under PMI, der er den projektleder certificering min nuværende virksomhed anvender.

Tidligere har jeg kørt en del interne optimeringsprojekter, både på processer, kvalitet, KPI'er osv. i den dur, samt projekter i forbindelse med vores samarbejspartnere i Kina, samt del-projekter på vores egne produkter (pakkemateriale osv.).

En af de mere underholdende (og frustrerende) sider af mit job, har været som del-projektleder på projekter for "tunge" OEM kunder som fx Samsung og Motorola. Jeg har været ansvarlig for at levere den ønskede dokumentationi den ønskede kvalitet, samt sørge for at alle tests og certificeringer osv. foreligger. Især Samsung er en pest at arbejde med... 

Jeg ved endnu ikke hvad de har tænkt sig jeg skal lave, når jeg kommer tilbage... min afdeling er blevet nedlagt, og min chef har fundet andet arbejde internt, så jeg refererer nu til vores fælles chef. Jeg ved dog at jeg har et job, når jeg kommer tilbage, men hvad han har tænkt sig, aner jeg ikke.

Jeg er ikke selv helt afklaret med hvilken vej jeg vil fortsætte - om jeg vil gå efter fx en Prince 2 certificering og begynde at bevæge mig mere i retning af IT relaterede projekter, eller om jeg vil gå efter at komme til at arbejde mere med kvalitet - evt. på sigt Six Sigma.

Tingene bliver voldsomt komplicerede af at jeg jo har Sclerose, så det der med at skiifte job, er ikke nødvendigvis nemt.. slet ikke i øjeblikket.

Anmeld

15. februar 2011

anna-jonas

Sikke en masse bekymringer, den lille slyngel gi'r jer, hva'?? Det er godt at i har fået en kontroltid om 14 dage, så i er sikre på at den positive udvikling fortsætter.

Anna støttede heller ikke på benene, før hun var godt 1 år. Vi gik til børnelæge, og neurolog med hende. Men dagen efter hun havde været hos kiropraktor første gang, støttede hun første gang.....................og stod faktisk op i 10 min. Kan kun anbefale kiropraktor, når hendes ryg er skæv, og hun ikke støtter.

Lækre ting du har syet, Pernille........................jeg fatter ikke at du har overskud, med et trodsbarn i huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.