Livets gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
27 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Skouboe

En lille update på livet herfra:

Sidst jeg skrev noget, var Silja blevet henvist til børneambulatoriet på Hillerød pga. manglende trivsel, fordi hun oveni refluksen og ørene og motorikken også havde tabt sig.

De fremtryllede en tid 2 dage senere - jeg tror det var fordi min læge ringede til dem mens jeg var der og bad dem om at finde en tid samme dag... det kunne de ikke klare, men 2 dages ventetid var sådan set også okay.

Vi kommer derop og vores lille slyngel får øje på den her søde, unge læge der skal undersøge hende og ruller HELE charmeapparatet ud.. hun smiler og griner og vifter med øjenvipperne og gør sig rigtigt lækker... og vi stod så der: "Det her er så vores datter, der ikke trives..." 

Han undersøgte hende og han var ikke bekymret for hendes vægt.. han mente at den var alderssvarende - mit argument om at man ikke kan nøjes med at kigge på vægten og at den sammenholdt med hendes længde er på den nederste kurve og for nedadgående, blev fejet væk med et: "Når man isoleret kigger på vægten, er hun helt gennemsnitlig..."

Det gad jeg ikke diskutere med ham - jeg er ikke bekymret over hendes vægt - det var manden, der var det. Hun er slank, men ikke undervægtig. Jeg ville gerne at hun fik lidt mere sul på kroppen, så hun havde lidt at stå imod med hvis hun gik hen og blev syg, men det arbejder vi på. Vi snakkede om hvordan vi berigede hendes mad - masser af smør og olie og piskefløde, så det har vi arbejdet med siden vi kom hjem.

Den nye kostlinie har ført til at Silja og jeg i øjeblikket holder våbenhvile. Jeg accepterer at alting skal være enten pulvergrød eller med rigeligt sukker på eller blandet op med 50% frugtmos og til gengæld spiser Silja så. Om der virker ved jeg ikke endnu, men hun har ihvertfald ikke tabt sig yderligere (tror jeg). Den øgede mængde grød, har så (sammen med hendes Enfamil) medført massive problemer med forstoppelse, så nu prøver vi at give hende sveske mos fast hver dag, istedet for at hele tiden trappe hende ind og ud af lactulose. Nu må vi håbe at det virker.

Mht. til hendes refluks og hendes problem med at tåle Nexium, blev vi enige om at halvere hendes dosis til 5 mg, istedet for 10 og så se om hun bedre kunne tåle det.

Hendes ører ville han ikke kigge på - det mente han at ørelægen havde helt styr på (hvilket han også har). De nye stærkere antibiotika øredråber der ud til at have haft effekt, og der er nu passage gennem drænene på begge ører igen.

Motorisk gav han og ret i at hun ikke var alderssvarende - især fordi hun ikke ville stå på benene overhovedet. Hun prøver ikke engang. Han henviste os til evaluering af en fysioterapeut på Hospitalet, så det går vi nu og venter på.

Maden går som skrevet okay - søvnen er stadig ikke skide god. Hun er dog begyndt at sove 1½ time ad gangen istedet for 45 minutter, så man kan vel sige at hun sover dobbelt så godt? 

Hun har de sidste 14 dage på det bestemteste nægtet at lægge sig til at sove om aftenen - hun har flere dage først givet op mellem 23 og 01, hvilket til sidst resulterede i at hendes mor satte foden ned og tog kampen op... efter 2 dage med skrigeri, falder hun nu i søvn på ½ times tid eller deromkring.

Jeg har rigtigt nydt at have tid til at sy alle mine kreative ideer, fordi der ikke har været nogen bestillinger til at tage tiden. Det har resulteret i at jeg bl.a. har fået syet et par drengesæt og jeg har endelig fået prøvet at sy de bukser med wienerlæg, jeg har villet prøve at sy det sidste halve år. Nogle af resultaterne af mine anstrengelser er til salg på hjemmesiden ( www.daub-deluxe.dk ). Jeg har lavet en ny hjemmeside, der er meget nemmere at vedligeholde end den gamle, så det gør det lidt nemmere at holde den opdateret. Hvis I kigger forbi, må I meget gerne smide en hilsen i gæstebogen. Alle de gamle hilsner døde med den gamle hjemmeside.

Mit blodtryk er stadig forhøjet og jeg døjer stadig med mavesmerter, men jeg har nu købt mig et par gode sko, og meldt mig ind i Fitness World, så får vi at se om ikke lidt motion kan hjælpe på stressen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Rosa

Det var da lidt op og ned med den læge, hva?  

Men tillykke med sejren ( og mere søvn), det betaler sig sommetider at være standhaftig! 

Jeg synes nu stadig at hun ligner en lille lækker hapser, og bestemt IKKE et barn i mistrivsel! 

Knus herfra og fortsat held og lykke med opfedningen (del gerne tips)!

Rosa

Anmeld

13. februar 2011

Skouboe

Rosa skriver:

Det var da lidt op og ned med den læge, hva?  

Men tillykke med sejren ( og mere søvn), det betaler sig sommetider at være standhaftig! 

Jeg synes nu stadig at hun ligner en lille lækker hapser, og bestemt IKKE et barn i mistrivsel! 

Knus herfra og fortsat held og lykke med opfedningen (del gerne tips)!

Rosa

Ja, det kan man godt kalde det, men nu tager vi den derfra. Vi får en ny tid til kontrol om 3 måneder, så må vi håbe at opfedningen er lykkes.

Efter jeg smed alle mine holdninger om sund mad osv, ud af vinduet og begyndte at putte ekstra smør og piskefløde i maden og jeg har accepteret at hun skal have 2 teskefulde sukker i sin øllebrød (udover piskefløde og sødmælk naturligvis) og at hun får mindst 1 gang pulvergrød om dagen, så er hnu nu begyndt at vise interesse for maden. I dag sad hun faktisk i sin høje stol og brokkede sig over tempoet, da hun opdagede at jeg var ved at lave mad til hende.

Lidt mere søvn var tiltrængt, men 1½ time ad gangen om natten er altså stadig ikke helt optimalt.. der er kun 2½ måned til jeg begynder på arbejde igen, så der SKAL vi bare have løst søvnproblemerne.

Hun er altid et stort smil eller grin, så det er lidt svært at se på hende at hun ikke trives.

Anmeld

13. februar 2011

TbCp

Det er bare typisk at de unger skal opføre sig så eksemplarisk og være glade og det hele når man skal til lægen med problemer

Men dejligt at det trods alt går lidt mere fremad nu!!!

Og de er da alt for fede de bukser!!!!

Anmeld

13. februar 2011

Skouboe

TbCp skriver:

Det er bare typisk at de unger skal opføre sig så eksemplarisk og være glade og det hele når man skal til lægen med problemer

Men dejligt at det trods alt går lidt mere fremad nu!!!

Og de er da alt for fede de bukser!!!!

Så skal du prøve at se dem i virkeligheden - jeg er positivt overrasket over at ideen virkede SÅ godt... Dem er jeg godt nok stolte af...

Og selvfølgelig gider hun ikke at se det mindste ud som om hun har det hårdt, når der er sådan en sød, ung læge at flirte med... 

Anmeld

13. februar 2011

TbCp

Skouboe skriver:

Så skal du prøve at se dem i virkeligheden - jeg er positivt overrasket over at ideen virkede SÅ godt... Dem er jeg godt nok stolte af...

Og selvfølgelig gider hun ikke at se det mindste ud som om hun har det hårdt, når der er sådan en sød, ung læge at flirte med... 

Det kan jeg dælme godt forstå du er!

Måske du kan leje tøsen ud som "Kirsten-giftekniv"

Anmeld

13. februar 2011

Skouboe

TbCp skriver:

Det kan jeg dælme godt forstå du er!

Måske du kan leje tøsen ud som "Kirsten-giftekniv"

Hun snapser dem bare for sig selv.. og 6½ månede er bare IKKE gammelt nok til at blive gift... der sætter hendes mor foden ned! 

Anmeld

13. februar 2011

TbCp

Skouboe skriver:

Hun snapser dem bare for sig selv.. og 6½ månede er bare IKKE gammelt nok til at blive gift... der sætter hendes mor foden ned! 

Anmeld

14. februar 2011

Ida.

Phew I har dælme noget at se til i det lille hjem...hver gang jeg læser dine indlæg bliver jeg helt forpustet og ekstra træt! Synes sgu I klarer det så sejt - og er meget løsningsorienterede...det er beundringsværdigt!!

Dejligt at læse, at det går fremad med din smukke mindstepige - hvert et skridt i den rigtige retning er vist værd at juble over! Hvordan går det med storesøster og søvnen - det har også været skidt en overgang, eller husker jeg forkert?

Anmeld

14. februar 2011

Milka

sjovt med de søvnperioder der går fra først at vare tre kvarter når de er helt små til halvanden time når de bliver lidt ældre (siljas alder?). jeg kan stadig mærke på pigerne at de kører i en søvncyklus af halvanden time, for hvis det ikke er det de sover til middag er det præcis det dobbelte, altså er de vågnet og faldet i søvn igen. det er den overgang der er tricky hvis barnet synes at nu skal det bare op og være vågen!

men mistrivsel, HVAD er det? er det pga ørerne og refluksen eller er det noget helt andet?

når jeg læser dit indlæg tænker jeg selvfølgelig tilbage på lilja der ikke kunne støtte på benene, remember? hun er jo levende bevis på at de godt bare kan være sene med at komme i gang. men det er jo klart at det skal undersøges. håber ikke i skal vente for længe.

den hjemmeside kan du fandme godt være bekendt!  hvis du har flere tanker om logoet må du gerne kommunikere dem til mig 

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.