Mænd på natarbejde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
29 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Fru'Rugaard

Til alle os der har en mand på natarbejde og må klarer hverdagen OG natten alene.
Fortæl om jeres hverdag og nætter
Min ser således ud:
Søndag- Min kæreste sover hele dagen, da han skal på arbejde kl. 16:00 til kl. 06:30 næste morgen.
Mandag morgen står jeg op med Maja, får hende i dagpleje, får gjort det der skal gøres herhjemme og får handlet.Kl. 15:00 skal manden vækkes- Kl. 15:15 henter jeg Maja, og kl. 16:00 kører manden på arbjede. sådan ser vores hverdag ud, indtil onsdag ved middagstid, da min kæreste har weekend onsdag morgen.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører om jeres hverdag, når manden er på natarbejde og se om jeg kunne fiske nogle ideer eller råd op Så KOM FRISK

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Mig med maven

Hjemme hos os, er det mig der har natarbejde, og min mand der er hjemmegående husfar!

Anmeld

13. februar 2011

Fru'Rugaard

Mig med maven skriver:

Hjemme hos os, er det mig der har natarbejde, og min mand der er hjemmegående husfar!

Ja okay, så skulle det jo være ham der sad herinde i hønsegården

Anmeld

13. februar 2011

Mig med maven

Fru'Rugaard skriver:

Ja okay, så skulle det jo være ham der sad herinde i hønsegården

Præcis, det ville han sikkert elske!

Anmeld

13. februar 2011

Fru'Rugaard

Mig med maven skriver:

Præcis, det ville han sikkert elske!

Han skal være meget velkommen da

Anmeld

13. februar 2011

wamse

Jeg har arbejdet i i 2 år, hvor det var min daværrende mand, der havde tjansen der hjemme. Men mine arbejdstider var også helt anderledes end din mands, for jeg arbejdede 22-06 i en 5 dages uge. Når jeg havde fri kørte jeg hjem og gjorde vores datter klar til børnehaven, så afleverede jeg hende, og kørte hjem og sov. Kl. 14.30 stod jeg op og hentede hende igen.

Jeg tog mig af alt det indvendige med huset og madlavningen, og så tog jeg på arbejde igen kl 22.

Når jeg havde weekend fra fredag morgen kl 6, så ventede jeg med at sove til middag, hvor jeg så sov til middag med vores datter, for at jeg så kunne vende rytmen om til familiens rytme i weekenden.

Anmeld

13. februar 2011

PernilleB

Fru'Rugaard skriver:

Til alle os der har en mand på natarbejde og må klarer hverdagen OG natten alene.
Fortæl om jeres hverdag og nætter
Min ser således ud:
Søndag- Min kæreste sover hele dagen, da han skal på arbejde kl. 16:00 til kl. 06:30 næste morgen.
Mandag morgen står jeg op med Maja, får hende i dagpleje, får gjort det der skal gøres herhjemme og får handlet.Kl. 15:00 skal manden vækkes- Kl. 15:15 henter jeg Maja, og kl. 16:00 kører manden på arbjede. sådan ser vores hverdag ud, indtil onsdag ved middagstid, da min kæreste har weekend onsdag morgen.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører om jeres hverdag, når manden er på natarbejde og se om jeg kunne fiske nogle ideer eller råd op Så KOM FRISK

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

min uge..??? piv... ja, der er ikke helt nogen rytme i hans job, selv om han siger det er... det har jeg så bare ikk lige opdaget..

men en mandag morgen fx: jeg har været oppe 1-5 gange om natten fordi anja banker hovedet ind i trammerne i senge fordi hun kravler rundt... men hun er vågen mellem 6 og 8... hun får mad, ren ble, rent tøj, og putter hende i flyverdragt... kører hende i vs... kører hjem... sidder og klør mig bag i, til jeg skal til lægen fast hver mandag kl 13.15, handler ind, kører hjem, vækker allan, sumper foran tv, og kan ikk tage mig sammen til noget, men der er masser a lave... bruger ca en time på a vække allan IGEN... henter anja, laver mad til hende, allan går i bad, jeg smør madpakke, fodre baby, laver hansaftensmad KL 17, putter baby til middag, sender allan ud a døren... og venter på anja vågner igen... laver mad til hende, MÅSKE mig selv, og bruger resten a aftenen på gulvet fordi anja kræver meget opmærksomhed og stimoliering... så går hun i seng, og hvis jeg HVIS..!!! jeg har overskud, går jeg i bad og så i seng...

Og sådan ser ALLE min dage ud...

Anmeld

13. februar 2011

henh01

Min mand arbejder på døgn institution hvor han møder ml kl. 9-12 og slipper enten kl. 22 eller dagen efter kl. 15

Mine dage hvor han er på arbejde ser således ud:

Kaos kaos og atter kaos

Ej, altså vi står op og min far henter min store pige og køre hende i skolen, jeg fodrer lillefisen af og pakker ham sammen, går med hunden. Kommer hjem - går i bad osv. Bruger dagen på praktiske ting og på at lege med lillefisen. Går som regel hen og henter min datter fra sfo ved 15 tiden, går hjem og så går vi alle sammen med hunden i ca 1 time. Når vi kommer hjem herfra laver jeg aftensmad.

Om aftenen når hunden skal ud igen, plejer min far at være så flink at komme og lufte den, hvis han ikke kan så bliver det bare en hurtig tur på max 30 min da det ellers bliver for presset.

Den store bliver puttet kl. 19.30-20 og den lille bliver lagt i seng ved 21 tiden.

Det er meget meget meget hårdt at være alene.

Anmeld

13. februar 2011

henh01

Glemte lige at skrive at når den lille er lagt ind, så skal der smøres madpakker og ordnes flasker og ofte er kl. 22 før jeg kan sætte mig ned og slappe af.

Anmeld

13. februar 2011

Fru'Rugaard

PernilleB skriver:

min uge..??? piv... ja, der er ikke helt nogen rytme i hans job, selv om han siger det er... det har jeg så bare ikk lige opdaget..

men en mandag morgen fx: jeg har været oppe 1-5 gange om natten fordi anja banker hovedet ind i trammerne i senge fordi hun kravler rundt... men hun er vågen mellem 6 og 8... hun får mad, ren ble, rent tøj, og putter hende i flyverdragt... kører hende i vs... kører hjem... sidder og klør mig bag i, til jeg skal til lægen fast hver mandag kl 13.15, handler ind, kører hjem, vækker allan, sumper foran tv, og kan ikk tage mig sammen til noget, men der er masser a lave... bruger ca en time på a vække allan IGEN... henter anja, laver mad til hende, allan går i bad, jeg smør madpakke, fodre baby, laver hansaftensmad KL 17, putter baby til middag, sender allan ud a døren... og venter på anja vågner igen... laver mad til hende, MÅSKE mig selv, og bruger resten a aftenen på gulvet fordi anja kræver meget opmærksomhed og stimoliering... så går hun i seng, og hvis jeg HVIS..!!! jeg har overskud, går jeg i bad og så i seng...

Og sådan ser ALLE min dage ud...

Det er noget af en hverdag, men så kan manden vel tage over i weekenden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.