Svigerforældre og is ? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

Mikkel's mor <3

Arrgh!

TIl sommer er han mellem 6-9 mdr. Han skal da IKKE have is, så må bedsteforældrene lære at sætte lige så meget pris på en stang agurk. Det er også ganske fornøjeligt at se på.

SELVFØLGELIG skal knægten have fred - også for bedstefar, når han sover.

Det er misforstået omsorg og glæde. Håber, at trådstarter er god til at sige fra.

Er glad for at mine forældre er af en helt anden holdning end det der. Først lytter man til forældrene og spørger om lov! Det giver gensidig respekt og på lang sigt også en større rolle for bedsteforældrene.

Tak for dit svar dejligt at det ikke kun er mig der har den holdning  kunne være bedre til at sige fra overfor dem, men de har vist bestemt sig for at jeg er hende den sure kælling der bestemmer det hele !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Mikkel's mor <3

Kb skriver:

Ej hold nu op.

En is til sommer, hvorfor i al verden må han ikke få det???? Og det med at komme ned og se modeltog er da bare super spændende - at der er lidt røget er da lige meget, han skal jo bo dernede.... Og tænk at have en farfar der er så vild med én, at han bare bliver NØDT TIL at nusse én på kinden inden han går er da fantastisk rørende

Jeg syntes du burde være glad - lyder lidt som om du har et horn i siden på svigermekanikken

Jeg har intet imod mine svigerforældre, tvært imod,er rigtig glad for dem
men når min søn endelig er faldet til ro og sover, jamen så sover han, og det er ikke første gang at det er sket.

Anmeld

13. februar 2011

Mikkel's mor <3

Alberts/ skriver:

sådan er alberts bedsteforældre også, men har sagt at hvis albert skal have is så laver jeg selv en omgang frugt pure og fryser det ned så må han få  det,

og hvorfor ikk et styk frugt, hvad er der så fedt ved at give is, gør hva i vil og de skal ikk gøre noget i ikk vil have dermed bastá'

hey det var faktisk slet ikke en dårlig ide, selv at fryse noget.. stjæler den lige hvis det er ok

Anmeld

13. februar 2011

Mikkel's mor <3

Lullaby skriver:

Jeg synes da det er fantastisk at bedstefar ikke kunne holde nallerne væk men gerne ville nusse.

tror også at du ville syntes det er træls i længden hvis det var dit barn der endelig var faldet i søvn og så farfar skal vække det ved at snakke og nusse.

Anmeld

13. februar 2011

Mikkel's mor <3

Lise skriver:

Tror ikke jeg ville hidse mig helt vildt op over isen på forhånd. Dog skal det nævnes at vi var til bryllup (min bror og svigerinde da min store dreng var 11 mdr. Her gav min brors svigerfar knægten is uden at spørge mig - jeg var lidt rystet over det, og det samme var mine forældre. Vi valgte dog ikke at sige fra, for at bevare den gode stemning. Og jeg havde også selv ladet ham smage på is inden da... men hør lige forældrene først. ALTID!!!! Altså, det samme da en fremmed (en af mine forældres venner) stak en rød peberfrugtsstrimmel i gabet på min dreng da han var 10 mdr - LAD være med at give små børn mad uden at spørge deres forældre. Jeg synes det er respektløst! Nå, det løb lidt af sporet...

Mht røgen er vi helt enige

Og mht nussende bedstefar på sovende barn. Argh, det kan jeg bare slet heller ikke have. Lad sovende børn sove, for filans! Når nogen vækker min sovende baby bliver jeg max indebrændt!!!  Det ER da dejligt med interesserede bedsteforældre, men ja - barnets behov FØR bedsteforældrenes.

Anmeld

13. februar 2011

Mikkel's mor <3

Jeg har intet imod mine svigerforældre, tvært imod,er rigtig glad for dem
men når min søn endelig er faldet til ro og sover, jamen så sover han, og det er ikke første gang at det er sket.
mht til det tog så er det ikke ligemeget med røgen, og det er ikke bare lidt røg der er dernede, jeg kan i forvejen ikke tåle det, så det er ikke til at vide om mikkel heller ikke kan, og skal de være sammen om det ja så må han enten finde et andet sted og ryge, og begynde at lufte ud nu ! eller så må de tog stå et sted hvor der ikke bliver røget

Anmeld

13. februar 2011

tinasmor

Jeg synes, at du skal være tro med dine principper. Vi har haft en nul sukkerpolitik mens hun var helt lille. Det er bare en holdning jeg har. Nu er hun snart 3 og er begyndt at få lidt kage til fødselsdage osv. Men ligesom alle andre har deres kæpheste (alt skal være økologisk, ingen røg overhoved osv osv. - så har vi alle holdninger som man har fordi man synes det er bedst for ens børn.

Her har morfar synes vi var lidt hysteriske, men alligevel accepteret det. Så ingen i vores familie har synes det var mærkeligt. Vores pige var totalt ligeglad med is, slik osv fordi hun vidste ikke hvad det var.

Men tror det kommer rigtig meget an på måden man siger det på. For man skal helt sikkert være glad for at bedsteforældrene viser interesse. Men nogle gange har bedstefar måske ikke den store ide om hvad de kan osv i hvilken alder. Så jeg synes bare du skal sige, at det lyder rigtig hyggeligt med en tur i havnen men at din søn så kan få nogle nye jordbær eller et frisk æble at knaske på.

At din far kom til at vække din søn, ja det sker jo desværre nogle gange. Og tro mig jeg ved at som første gangs mor så har man bare SÅ meget brug for den søvn som baby tager og man er sikkert (jeg var i hvertfald) meget emsig med lyde, larm og folk der vil kigge. Men desværre så opdager man hurgtigt, at man ikke helt kan undgå det.

Anmeld

13. februar 2011

Lullaby

Jennifer skriver:

tror også at du ville syntes det er træls i længden hvis det var dit barn der endelig var faldet i søvn og så farfar skal vække det ved at snakke og nusse.

Mit barn havde kolik og ville kun sove i armene på mig men jeg sagde aldrig nej hvis bedsteforældrene ville nusse heller ikke selvom hun lige var faldet i søvn.

Anmeld

13. februar 2011

Lolli

Jennifer skriver:

hej piger, svigerforældrene var lige forbi igår, og min sivgerfra blev ved at snakke om at det sommer skal han og mikkel ned og have is. Mikkel er fra dec. 10.
og ikke nok med det, han har modeltog i kælderen, hvor der er så røgfyldt at man skal skære sig igennem, og der vil han også have mikkel med ned. syndes det er fint at han vile hygge sig med ham. men det bliver et sted hvor der ikke bliver røget !
og det med den is til sommer kommer dælme heller ikke til at ske, ser ingen grund til at fylde drengen med sukker, og slet ikke i den alder.
Men det der fik det hele til at flyde over var at min svigerfar lige skulle nusse mikkel på kinden da han var faldet i søvn hos mig, og ja self vågnede han.
mikkel er igang med tigerspring og får ikke sovet meget pga det.

ARGH.. !!!! skulle lige ud med det

Har ikke læst hele tråden, men ville lige smide en kommentar. Der er altså bare noget med bedsteforældre og is. Ved ikke hvad det er, men det er åbenbart noget helt specielt for bedsteforældre at give deres smp guldklumper is. Mine svigerforældre fodrer børnebørnene med is så det står dem ud af ørerne og jeg har lært at leve med det. Det er efterhånden gået op for mig at de skal have lov, da det glæder både børn og bedsterne.  Og så dør de jo ikke af lidt is en gang i ugen. Sætter dog foden i jorden når det bliver tilbudt ½ time før maden - der går min grænse altså.

Anmeld

13. februar 2011

2721

KaMa skriver:

Arrgh!

TIl sommer er han mellem 6-9 mdr. Han skal da IKKE have is, så må bedsteforældrene lære at sætte lige så meget pris på en stang agurk. Det er også ganske fornøjeligt at se på.

SELVFØLGELIG skal knægten have fred - også for bedstefar, når han sover.

Det er misforstået omsorg og glæde. Håber, at trådstarter er god til at sige fra.

Er glad for at mine forældre er af en helt anden holdning end det der. Først lytter man til forældrene og spørger om lov! Det giver gensidig respekt og på lang sigt også en større rolle for bedsteforældrene.

Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.