Svigerforældre og is ? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

Mi

SussieThyssen skriver:

Altså..jeg kan forstå det med røgen og så længe han er så lille...men nu synes jeg altså ikke du skal tage alle glæderne fra bedsteforældrene.
Der er bare noget særligt ved at få lov at give sit barnebarn en is og se dem blive snasket rigtigt til, nyde smagen og alt det sjove der følger med de første is.
Så her mener jeg at du skal lade de små glæder komme først før dine principper.

Og din dreng tager ingen skade af en is. Han skal jo også lære at smage på mange ting.
Vær dig glad for at bedstefar er glad for sit barnebarn..og nyd den glæde han viser...også selvom han skulle komme til at vække din guldklump.
Lige nu synes du måske det er slemt, men du vil selv se anderledes på det i løbet af nogle år.
Så bliver man mere large, og som tiden går, forstår man at værdsætte de små ting langt bedre.
Glæd dig over at du har bedsteforædre til dit barn..og bedsteforældre som kun vil glæde sig over og med dit barn..der er nok, der ikke har dem.
En skønne dag, når du ser tilbage, så vil du forstå, at det at være bedstemor er en gave og måske blive ked af, at du ikke lod dit barns bedstefar give ham en is.

Kærligst
Sussie

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Alberts/

sådan er alberts bedsteforældre også, men har sagt at hvis albert skal have is så laver jeg selv en omgang frugt pure og fryser det ned så må han få  det,

og hvorfor ikk et styk frugt, hvad er der så fedt ved at give is, gør hva i vil og de skal ikk gøre noget i ikk vil have dermed bastá'

Anmeld

13. februar 2011

Brams

Jennifer skriver:

hej piger, svigerforældrene var lige forbi igår, og min sivgerfra blev ved at snakke om at det sommer skal han og mikkel ned og have is. Mikkel er fra dec. 10.
og ikke nok med det, han har modeltog i kælderen, hvor der er så røgfyldt at man skal skære sig igennem, og der vil han også have mikkel med ned. syndes det er fint at han vile hygge sig med ham. men det bliver et sted hvor der ikke bliver røget !
og det med den is til sommer kommer dælme heller ikke til at ske, ser ingen grund til at fylde drengen med sukker, og slet ikke i den alder.
Men det der fik det hele til at flyde over var at min svigerfar lige skulle nusse mikkel på kinden da han var faldet i søvn hos mig, og ja self vågnede han.
mikkel er igang med tigerspring og får ikke sovet meget pga det.

ARGH.. !!!! skulle lige ud med det

Kan kun sige at jeg er fuldstændig enig

Anmeld

13. februar 2011

Vial

SussieThyssen skriver:

Hvad skulle der dog ske ved en is??
Det har mine da fået..og det har mine børnebørn da også..såe...
Men sådan er det så forskelligt.
Jeg mener stadig, at man som forældre skal være smidig og vurdere hvornår tingene er vigtige og hvornår de er knapt så vigtige.

Selvfølgelig skal bedsteforældre ikke fare hen og hive i barnet, hvis det sover, men fordi de nusser den lille på kinden, når trolden ligger i mors arm, ja så går jorden nok ikke under af den grund.
Men sådan ser vi så forskelligt på det

Kærligst
Sussie

Altså når de er mellem 6 og 9 mdr er de lige begyndt på fast føde, så tror jeg godt at en is liiiige kan vente. Synes, at barnet behov skal komme før bedsteforældrene. Der er SÅ mange andre sjove ting man kan lave med sine børnebørn end at spise is.

OG nej, man piller SLET ikke ved et sovende barn - med mindre forældrene har givet sit samtykke. Det er da helt normalt praksis, tænker jeg.

Men jov, vi er jo forskellige (var du min mor, så skulle jeg da i hvert fald nok få ændret på den holdning..hahahaha).

Anmeld

13. februar 2011

Lullaby

Jeg synes da det er fantastisk at bedstefar ikke kunne holde nallerne væk men gerne ville nusse.

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Altså når de er mellem 6 og 9 mdr er de lige begyndt på fast føde, så tror jeg godt at en is liiiige kan vente. Synes, at barnet behov skal komme før bedsteforældrene. Der er SÅ mange andre sjove ting man kan lave med sine børnebørn end at spise is.

OG nej, man piller SLET ikke ved et sovende barn - med mindre forældrene har givet sit samtykke. Det er da helt normalt praksis, tænker jeg.

Men jov, vi er jo forskellige (var du min mor, så skulle jeg da i hvert fald nok få ændret på den holdning..hahahaha).

Og var du min datter, så ville du nok slet ikke opleve det sådan som du opstiller det her

Anmeld

13. februar 2011

Alberts/

SussieThyssen skriver:

Altså..jeg kan forstå det med røgen og så længe han er så lille...men nu synes jeg altså ikke du skal tage alle glæderne fra bedsteforældrene.
Der er bare noget særligt ved at få lov at give sit barnebarn en is og se dem blive snasket rigtigt til, nyde smagen og alt det sjove der følger med de første is.
Så her mener jeg at du skal lade de små glæder komme først før dine principper.

Og din dreng tager ingen skade af en is. Han skal jo også lære at smage på mange ting.
Vær dig glad for at bedstefar er glad for sit barnebarn..og nyd den glæde han viser...også selvom han skulle komme til at vække din guldklump.
Lige nu synes du måske det er slemt, men du vil selv se anderledes på det i løbet af nogle år.
Så bliver man mere large, og som tiden går, forstår man at værdsætte de små ting langt bedre.
Glæd dig over at du har bedsteforædre til dit barn..og bedsteforældre som kun vil glæde sig over og med dit barn..der er nok, der ikke har dem.
En skønne dag, når du ser tilbage, så vil du forstå, at det at være bedstemor er en gave og måske blive ked af, at du ikke lod dit barns bedstefar give ham en is.

Kærligst
Sussie

må lige hører aner jo ikk hvordan det er at være bedstemor, men hvad er der så fedt ved is? hvorfor ikke et stykke frugt istedet for en sukkerfyldt is

og hvis de SKAL have is hvorfor så ikke en hjemmelavet en af ren frugt og ikke andet?

forstår jeg ikke?

Kram

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Alberts/ skriver:

må lige hører aner jo ikk hvordan det er at være bedstemor, men hvad er der så fedt ved is? hvorfor ikke et stykke frugt istedet for en sukkerfyldt is

og hvis de SKAL have is hvorfor så ikke en hjemmelavet en af ren frugt og ikke andet?

forstår jeg ikke?

Kram

At have barnebarnet med ude på en tur i klap-eller barnevogn en dejlig sommerdag..komme forbi et ishus og så få en is....det kan ikke beskrives..det skal opleves
Det er en sum af mange små ting.
Men måske skal man selv være i stand til at huske egne ture med bedsteforældre, hvor den samme glæde var den modsatte vej.

Anmeld

13. februar 2011

Alberts/

SussieThyssen skriver:

At have barnebarnet med ude på en tur i klap-eller barnevogn en dejlig sommerdag..komme forbi et ishus og så få en is....det kan ikke beskrives..det skal opleves
Det er en sum af mange små ting.
Men måske skal man selv være i stand til at huske egne ture med bedsteforældre, hvor den samme glæde var den modsatte vej.

på en måde forstår jeg dig godt,

men stadig forstår jeg ikke at sådan en lille størrelse skal have så sukkerfyldt "mad" så heller et stykke frugt(;

men bare min mening(;

men kan godt se det hyggelige i det du beskriver, bare ikke lige isen

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Alberts/ skriver:

på en måde forstår jeg dig godt,

men stadig forstår jeg ikke at sådan en lille størrelse skal have så sukkerfyldt "mad" så heller et stykke frugt(;

men bare min mening(;

men kan godt se det hyggelige i det du beskriver, bare ikke lige isen

Nej men det må du da også gerne synes...vi har jo alle vore holdninger til hvornår de må få hvad.
Man fylder jo ikke en kæmpe stor gameldaws i barnet.
Men en lille rund vanilieis eller et par sut af bedstefars is.

Men igen..holdninger er jo forskellige...og som du ser..så er der jo også andre i denne tråd, der er enig med mig, ligesom der er nogle der er uenige.
Så..der er vel i grunden lige så mange holdninger, som der er mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.