Svigerforældre og is ? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.470 visninger
44 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Mikkel's mor <3

hej piger, svigerforældrene var lige forbi igår, og min sivgerfra blev ved at snakke om at det sommer skal han og mikkel ned og have is. Mikkel er fra dec. 10.
og ikke nok med det, han har modeltog i kælderen, hvor der er så røgfyldt at man skal skære sig igennem, og der vil han også have mikkel med ned. syndes det er fint at han vile hygge sig med ham. men det bliver et sted hvor der ikke bliver røget !
og det med den is til sommer kommer dælme heller ikke til at ske, ser ingen grund til at fylde drengen med sukker, og slet ikke i den alder.
Men det der fik det hele til at flyde over var at min svigerfar lige skulle nusse mikkel på kinden da han var faldet i søvn hos mig, og ja self vågnede han.
mikkel er igang med tigerspring og får ikke sovet meget pga det.

ARGH.. !!!! skulle lige ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

maria_wlt

Jennifer skriver:

hej piger, svigerforældrene var lige forbi igår, og min sivgerfra blev ved at snakke om at det sommer skal han og mikkel ned og have is. Mikkel er fra dec. 10.
og ikke nok med det, han har modeltog i kælderen, hvor der er så røgfyldt at man skal skære sig igennem, og der vil han også have mikkel med ned. syndes det er fint at han vile hygge sig med ham. men det bliver et sted hvor der ikke bliver røget !
og det med den is til sommer kommer dælme heller ikke til at ske, ser ingen grund til at fylde drengen med sukker, og slet ikke i den alder.
Men det der fik det hele til at flyde over var at min svigerfar lige skulle nusse mikkel på kinden da han var faldet i søvn hos mig, og ja self vågnede han.

Det er KUN forståeligt... Og hun opfatter forhåbentlig også hvordan i gør tingene inden den tid kommer.. (ellers må hun få et sæt regler) 

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Jennifer skriver:

Altså..jeg kan forstå det med røgen og så længe han er så lille...men nu synes jeg altså ikke du skal tage alle glæderne fra bedsteforældrene.
Der er bare noget særligt ved at få lov at give sit barnebarn en is og se dem blive snasket rigtigt til, nyde smagen og alt det sjove der følger med de første is.
Så her mener jeg at du skal lade de små glæder komme først før dine principper.

Og din dreng tager ingen skade af en is. Han skal jo også lære at smage på mange ting.
Vær dig glad for at bedstefar er glad for sit barnebarn..og nyd den glæde han viser...også selvom han skulle komme til at vække din guldklump.
Lige nu synes du måske det er slemt, men du vil selv se anderledes på det i løbet af nogle år.
Så bliver man mere large, og som tiden går, forstår man at værdsætte de små ting langt bedre.
Glæd dig over at du har bedsteforædre til dit barn..og bedsteforældre som kun vil glæde sig over og med dit barn..der er nok, der ikke har dem.
En skønne dag, når du ser tilbage, så vil du forstå, at det at være bedstemor er en gave og måske blive ked af, at du ikke lod dit barns bedstefar give ham en is.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

Tag det roligt... glæd dig over de vil og se om du ikke også synes en is er ok til sommer...måske du ændrer syn på det måske ikke, men det er da ikke værd at bruge krudt på nu.

Jeg kan ikke helt hidse mig op over en is, man kan jo sørge for det er en lækker økois, så er det som ikke værre end så meget andet..

Anmeld

13. februar 2011

Mumto3

jeg har holdt stædig fast i at mine børn ikke skullle have is eller andet FØR jeg synes de var store nok!!! -og mine svigerforældre startede med at være irriterede over det, men senere har jeg fået meget ROS for at holde vores børn fra sukker!

Bedsteforældre kan sagtens hygge med børnebørn på andre måder end at fylde dem med sukker!!!

Anmeld

13. februar 2011

Vial

SussieThyssen skriver:

Altså..jeg kan forstå det med røgen og så længe han er så lille...men nu synes jeg altså ikke du skal tage alle glæderne fra bedsteforældrene.
Der er bare noget særligt ved at få lov at give sit barnebarn en is og se dem blive snasket rigtigt til, nyde smagen og alt det sjove der følger med de første is.

Og din dreng tager ingen skade af en is. Han skal jo også lære at smage på mange ting.
Vær dig glad for at bedstefar er glad for sit barnebarn..og nyd den glæde han viser...også selvom han skulle komme til at vække din guldklump.
Lige nu synes du måske det er slemt, men du vil selv se anderledes på det i løbet af nogle år.
Så bliver man mere large, og som tiden går, forstår man at værdsætte de små ting langt bedre.
Glæd dig over at du har bedsteforædre til dit barn..og bedsteforældre som kun vil glæde sig over og med dit barn..der er nok, der ikke har dem.
En skønne dag, når du ser tilbage, så vil du forstå, at det at være bedstemor er en gave og måske blive ked af, at du ikke lod dit barns bedstefar give ham en is.

Kærligst
Sussie

Arrgh!

TIl sommer er han mellem 6-9 mdr. Han skal da IKKE have is, så må bedsteforældrene lære at sætte lige så meget pris på en stang agurk. Det er også ganske fornøjeligt at se på.

SELVFØLGELIG skal knægten have fred - også for bedstefar, når han sover.

Det er misforstået omsorg og glæde. Håber, at trådstarter er god til at sige fra.

Er glad for at mine forældre er af en helt anden holdning end det der. Først lytter man til forældrene og spørger om lov! Det giver gensidig respekt og på lang sigt også en større rolle for bedsteforældrene.

Anmeld

13. februar 2011

Carina1977

Min x-svigerfar ville give min søn en smagsprøve på rødvin, da han var ca. ½ år, og da jeg sagde til ham, at det skulle min søn i hvert fald ikke have, kaldte han mig for en hønemor  Der er ligesom ting der hører voksenlivet til, og alkohol er en af tingene.

Nå men jeg kom lige på et sidespor

Det der med isen.....jeg kan jo selvfølgelig godt forstå din holdning til det...helt afgjort. Din søn er ca. ½ år på det tidspunkt og jeg synes ikke de tager skade af at smage en smule is. Det behøver jo ikke være en hel is. Men altså.....det er dig der er mor til ham, og dig der skal tage valgene. Og bryder du dig ikke om at drengen skal have is, så må du sige det til ham, og det må han så respektere. Vi alle har hver vores grænser, og så må folk bare respektere de grænser.

Anmeld

13. februar 2011

Kb

Ej hold nu op.

En is til sommer, hvorfor i al verden må han ikke få det???? Og det med at komme ned og se modeltog er da bare super spændende - at der er lidt røget er da lige meget, han skal jo bo dernede.... Og tænk at have en farfar der er så vild med én, at han bare bliver NØDT TIL at nusse én på kinden inden han går er da fantastisk rørende

Jeg syntes du burde være glad - lyder lidt som om du har et horn i siden på svigermekanikken

Anmeld

13. februar 2011

Mimic

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Arrgh!

TIl sommer er han mellem 6-9 mdr. Han skal da IKKE have is, så må bedsteforældrene lære at sætte lige så meget pris på en stang agurk. Det er også ganske fornøjeligt at se på.

SELVFØLGELIG skal knægten have fred - også for bedstefar, når han sover.

Det er misforstået omsorg og glæde. Håber, at trådstarter er god til at sige fra.

Er glad for at mine forældre er af en helt anden holdning end det der. Først lytter man til forældrene og spørger om lov! Det giver gensidig respekt og på lang sigt også en større rolle for bedsteforældrene.

Hvad skulle der dog ske ved en is??
Det har mine da fået..og det har mine børnebørn da også..såe...
Men sådan er det så forskelligt.
Jeg mener stadig, at man som forældre skal være smidig og vurdere hvornår tingene er vigtige og hvornår de er knapt så vigtige.

Selvfølgelig skal bedsteforældre ikke fare hen og hive i barnet, hvis det sover, men fordi de nusser den lille på kinden, når trolden ligger i mors arm, ja så går jorden nok ikke under af den grund.
Men sådan ser vi så forskelligt på det

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.