Apropos faste udgifter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.638 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Aves.

synes jeg virkelig det er voldsomt mange penge mange af jer betaler hver måned til budgetten.

Nu ved jeg godt jeg ikke har udgifter til børnepasning, så det ville nok lige give mig et par tusind mere, men stadig er der langt fra de 11-12000kr jeg ville betale og til de beløb jeg læste mange satte over hver måned.

Bor I, i vildt dyre huse eller har dyre biler eller?

Jeg håber dælme ikke jeg kommer op i de beløb nogensinde, for så ville jeg da slet ikke have penge at leve for...men det behøver jeg jo heller ikke, for det vælger man jo heldigvis selv....

Jeg er bare meget overrasket over de beløb...jeg har nemlig også bil og hus...(altså jeg betaler alt hvad det koster at have det hus her, så det ville være det samme om jeg ejede det altså i forhold til det der ryger ind på budgetten. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Mi

Vi betaler ikke så meget, men hvis man bor i et dyrt hus, ja så ender det jo med mange udgifter. Men vel også hvis man har billån på 200.000kr fx, oliefyr, elvarme, dyre forsikringer m.m. Vi har fx nogle meget billige forsikringer, men til gengæld er vi forsikret i hoved og røv. Det koster, men giver os tryghed. Hvis man har tre børn i daginstitutioner koster det jo også nemt 4000kr hver måned.

Anmeld

13. februar 2011

LauraLW

Der er jo STOR forskel i priserne på f.eks Vordingborg (som er meget billigt) og københavn eller Århus. På by eller land. Eje eller leje. etc :-)

Eva. skriver:

synes jeg virkelig det er voldsomt mange penge mange af jer betaler hver måned til budgetten.

Nu ved jeg godt jeg ikke har udgifter til børnepasning, så det ville nok lige give mig et par tusind mere, men stadig er der langt fra de 11-12000kr jeg ville betale og til de beløb jeg læste mange satte over hver måned.

Bor I, i vildt dyre huse eller har dyre biler eller?

Jeg håber dælme ikke jeg kommer op i de beløb nogensinde, for så ville jeg da slet ikke have penge at leve for...men det behøver jeg jo heller ikke, for det vælger man jo heldigvis selv....

Jeg er bare meget overrasket over de beløb...jeg har nemlig også bil og hus...(altså jeg betaler alt hvad det koster at have det hus her, så det ville være det samme om jeg ejede det altså i forhold til det der ryger ind på budgetten. )

Anmeld

13. februar 2011

<3

Nu har jeg lagt mærke til at du har kredset om dette emne nogle gange og det undrer mig at du har den undren.

Derfor har jeg kigget lidt på vores to forskellige situationer.

Der er jo en verden til forskel på om man bor i Jylland eller på Frb som jeg. Om man lejer eller køber. Om det er førstegangslån eller ej. Om man har tilskud til institution eller ej.

Nu sidder efter dine kriterier jeg utroligt hårdt. Men det er jo ikke der man efter min mening skal kigge: man skal i stedet for kigge på råderum efter de faste udgifter. Der ligger vi fint, på trods af et større budget, og det er jo i virkeligheden som tæller. Det selvom jeg er på dimettendsats dagpenge

Nå det var bare en kort betragtning!

Ha en god søndag!

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

LauraLW skriver:

Der er jo STOR forskel i priserne på f.eks Vordingborg (som er meget billigt) og københavn eller Århus. På by eller land. Eje eller leje. etc :-)

Så du tænker forskellen er husene....altså prisen man har givet...mit kostede en mill. og jeg sidder for 5500kr...så et til tre vil være 10.000kr mere..cirka...og ja, så rykker den da lidt...puha...hvor er jeg glad for at bo et sted hvor man ikke skal give så meget for bolig...så selv en enlig mor kan bo godt...

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

MarianneSonne skriver:

Vi betaler ikke så meget, men hvis man bor i et dyrt hus, ja så ender det jo med mange udgifter. Men vel også hvis man har billån på 200.000kr fx, oliefyr, elvarme, dyre forsikringer m.m. Vi har fx nogle meget billige forsikringer, men til gengæld er vi forsikret i hoved og røv. Det koster, men giver os tryghed. Hvis man har tre børn i daginstitutioner koster det jo også nemt 4000kr hver måned.

Ja, det er nok også der jeg lander...det er nok boligen der gør den store forskel...og pasning er godt nok dyrt...jeg ville skulle give 2500kr om md. for pasning...

Men jeg ville som nok også have en noget større post hvis jeg havde en mand, det giver jo lidt flere udgifter...men for pokker det ville også gøre livet lettere og indkomsten bedre.. for 30.000kr til budgetten er jo ingen penge hvis man har 60.000kr tilsammen...jeg vil også tjene penge..

Anmeld

13. februar 2011

Mi

Eva. skriver:

Ja, det er nok også der jeg lander...det er nok boligen der gør den store forskel...og pasning er godt nok dyrt...jeg ville skulle give 2500kr om md. for pasning...

Men jeg ville som nok også have en noget større post hvis jeg havde en mand, det giver jo lidt flere udgifter...men for pokker det ville også gøre livet lettere og indkomsten bedre.. for 30.000kr til budgetten er jo ingen penge hvis man har 60.000kr tilsammen...jeg vil også tjene penge..

Nej, det er jo vigtigere at kigge på rådighedsbeløb. Hvis ikke min mand kunne sætte vores hus istand, kunne vi heller ikke have så lille boliggæld. Hvis han ikke kunne lave vores bil, så ville det også være dyrt at have sådan en gammel bil. Og hvis man tjener 60.000kr, hvorfor så ikke købe bolig til 3 mill

Anmeld

13. februar 2011

LauraLW

Eva. skriver:

Så du tænker forskellen er husene....altså prisen man har givet...mit kostede en mill. og jeg sidder for 5500kr...så et til tre vil være 10.000kr mere..cirka...og ja, så rykker den da lidt...puha...hvor er jeg glad for at bo et sted hvor man ikke skal give så meget for bolig...så selv en enlig mor kan bo godt...

Nej der er da bestemt flere faktorer der spiller ind, men du undrer dig over at folk betaler (meget) mere end dig, og en af forklaringerne er nok at du måske ikke bor så dyrt.

Jeg forstår umiddelbart ikke at du undrer dig over det, men tænker at du jo kan glæde dig over at du har forelsket dig i en by der heldigvis ikke er dyr at bo i. Jeg bor i kbh, og elsker det, men ved da også at jeg kunne bo meget billigere mange andre steder, men det er min prioritering.

Men på budgetten er der jo mange ting udover boligen der skal betales. Det er jo forskelligt hvad folk har af lån (andet end bolig) som også skal betales af. og så er der forsikringer, biler, tv, internet, mobil etc. Og ja, så er der pasning som du nævner - det skal vi betale ca 3500 pr mdr til, så hvis du ingen udgifter har til pasning, så er det jo mange penge sparet allerede der.

Pas på med at sammenligne "bare" på beløbet, der er mange forhold som du skal kigge på for at lave en rigtig sammenligning.

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

LauraLW skriver:

Nej der er da bestemt flere faktorer der spiller ind, men du undrer dig over at folk betaler (meget) mere end dig, og en af forklaringerne er nok at du måske ikke bor så dyrt.

Jeg forstår umiddelbart ikke at du undrer dig over det, men tænker at du jo kan glæde dig over at du har forelsket dig i en by der heldigvis ikke er dyr at bo i. Jeg bor i kbh, og elsker det, men ved da også at jeg kunne bo meget billigere mange andre steder, men det er min prioritering.

Men på budgetten er der jo mange ting udover boligen der skal betales. Det er jo forskelligt hvad folk har af lån (andet end bolig) som også skal betales af. og så er der forsikringer, biler, tv, internet, mobil etc. Og ja, så er der pasning som du nævner - det skal vi betale ca 3500 pr mdr til, så hvis du ingen udgifter har til pasning, så er det jo mange penge sparet allerede der.

Pas på med at sammenligne "bare" på beløbet, der er mange forhold som du skal kigge på for at lave en rigtig sammenligning.

Jamen, du har ret....jeg sad bare lige og regnede på hvad jeg ville få ekstra..men klart jeg ikke kan sammenligne med familier hvor der er to voksne...og så kan jeg heller ikek sammenligne med det jeg havde da jeg boede med min x for mange år siden...verden ser nok bare sådan ud..men puha...det er mange penge, men selvfølgelig ikke når man er to med to lønninger..så du har ret, det er slet ikek mærkeligt...blonde Eva.. og tak fordi du lige vækkede mig der...

Anmeld

13. februar 2011

ekzunz

Her ligger den store forskel jo i at vi er mange og at vi bor et sted hvor forbrugsafgifterne er voldsomt dyre. Vi har rigtig dyr fjernvarme og vores vandafledningsafgift ligger også rigtig højt. Når man så er mange og bruger mere end gennemsnittet til priser som ligger overgennemsnittet, så løber det rigtig hurtigt op.

Vand, varme og strøm koster os mindst. 5.000 i snit pr. md.

Så forskellen ligger ikke kun i by og land, men også antal personer i husstanden, opvarmningsformer, dyr eller billig kommune, osv osv - der er mange parametre der spiller ind.

Vi overfører 25.500 pr. md. til budgetten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.