Er den gal med mig, el `ALLE` andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Ellim

Katte87 skriver:

Jah det kan jeg da bestemt godt forstå Så ville alting også være meget nemmere.

Tror bare "desværre" vi er i en tid, hvor mange helst vil have karriere og så familie, hvilket vi kan se på gennemsnitsalderen for førstegangsfødende som ligger omkring de 30. I 60'erne var den 23 hehe

ja det er mere end jeg lige troede gennemsnitsalderen den er faktisk 31,6..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Lambi

Ellim skriver:

Du har ret - har også selv tænkt at det måske var der den lå, altså at hun er lidt små misundelig..

Og misundelse kan jo godt være en rigtig grim ting !! Desværre..

Jeg er forresten 23

ej altså helt erligt, nu må dine venner til at stopper hvis de er så underlige... jeg sad og læste din tråd og tænkte at siden de var sådan, så måtte det være fordi du var omkring de 17-18 år, men 23 år er da bestemt ikke for ungt til at få børn, hvis man har en stabil indkomst og er i et stabilt forhold...jeg var selv 18 år da jeg fik min datter, og vi var 6 veninder, i samme alder, der var gravide samtidig og jeg skule hilse og sige at vi har alle en vidergående uddannelse og job idag og er stadig sammen med den samme mand og de fleste af os har fået 2-3 børn efterfølgende, og mig selv som er gravid med nr. 2 nu...men det er også kun fordi at jeg fik pco, og måtte i behandling få at blive gravid igen, at jeg har ventet så længe...og jeg er kun 26 idag så hvis du har lyst til at få et barn , og er klar til det samt har noget at tilbyde det, så gør det og vær ligeglad med hvad andre siger...

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

Ellim skriver:

ja det er mere end jeg lige troede gennemsnitsalderen den er faktisk 31,6..

Jah, det er lidt vildt

Anmeld

11. februar 2011

Ellim

MHK skriver:

Jeg synes det er lidt spøjst at blot fordi man har andre kvaliteter i livet end børn, så er man misundelig?  Øh nej, det kan være at dét at få børn bare ikke står øverst på ønsksedlen.

Havde du spurgt mig for 4 år, lige inden jeg testede positiv med mit første barn, så lå det simpelthen SÅ fjernt for mig allerede at skulle have børn (jeg var også 23). Jeg ville rigtig gerne have børn men ikke før jeg MINDST var rundet de 30 år, jeg havde en masse intentioner og drømme jeg først ville have udlevet og så ville jeg ikke mindst leve min ungdom til fulde!

Da jeg så stod med en på ingen måde planlagt positiv test, ændrede jeg mening og nu i dag er jeg 27 og mor til to 

Jeg elsker og vil aldrig nogensinde fortryde mine børn men NØJ hvor kan jeg godt ærge mig over de ting jeg ikke nåede før jeg fik børn, fx. at rejse en masse og arbejde med Læger uden grænser som altid har været en stor drøm.

Jeg når det muligvis en dag, men ikke imens jeg er i 20erne og dét kan jeg godt være lidt træt af.

Derfor synes jeg man skal passe på med at sige at andre "bare er misundelige" -Ikke alle (og langt fra, heldigvis) 23årige synes at børn og familie bare er det mest fantastiske i verden.

Tror bestemt heller ikke at alle der ikke selv har de planer så tæt på livet som jeg har for tiden er misundelige.. Måske lige hende veninden jeg snakket med i dag, men ved skam godt at hun ikke er alle!!!!

KAn godt forstå at du måske føler at dine planer med at rejse er gået lidt i vasken ´(hvis det gerne måtte være i 20'erne) men du skal nok nå det

Anmeld

11. februar 2011

Ellim

Lambi skriver:

ej altså helt erligt, nu må dine venner til at stopper hvis de er så underlige... jeg sad og læste din tråd og tænkte at siden de var sådan, så måtte det være fordi du var omkring de 17-18 år, men 23 år er da bestemt ikke for ungt til at få børn, hvis man har en stabil indkomst og er i et stabilt forhold...jeg var selv 18 år da jeg fik min datter, og vi var 6 veninder, i samme alder, der var gravide samtidig og jeg skule hilse og sige at vi har alle en vidergående uddannelse og job idag og er stadig sammen med den samme mand og de fleste af os har fået 2-3 børn efterfølgende, og mig selv som er gravid med nr. 2 nu...men det er også kun fordi at jeg fik pco, og måtte i behandling få at blive gravid igen, at jeg har ventet så længe...og jeg er kun 26 idag så hvis du har lyst til at få et barn , og er klar til det samt har noget at tilbyde det, så gør det og vær ligeglad med hvad andre siger...

Kom sådan til at grine da jeg læste dit indlæg, fordi det er også lidt sådan jeg føler mig en gang i mellem, altså som en meget meget ung pige.. Men ja 23 er da perfekt (for mig er det )

Skøn historie du fortælle med at i alle var gravide der og efter så mange år stadig er sammen med fæderne..

Anmeld

11. februar 2011

oerbaek

Ellim skriver:

... Okay, skal gøre det kort!! Mødte en gammel veninde i dag som jeg ikke har set i et godt stykke tid (over et år siden). Det første hun siger er; om jeg har hørt at Julie og Mads har fået deres andet barn nu - og om det ikke bare var liiige hurtigt nok, og at hun syntes det er underholdende at høre om deres liv fordi der hele tiden sker bare lidt for meget her og der..  Jeg vil lige sige at jeg faktisk syntes at de klare det vildt godt..!! Men hun syntes at de var for unge (de er 23 begge)

Her efter spørg jeg hende hvordan det går med Mathilde (en anden gammel fælles veninde) hun siger så at de ikke snakker så meget mere, men at det ikke ville komme bag på hende hvis hende og hendes kæreste snart får børn.. OG SÅ KOMMER DET... så siger hun "folk har også så travlt, det er sgu da det dummeste ikke at have gjort sin uddannelse færdig.. Og hvorfor ende sin ungdom for tidligt" JA SÅ havde jeg ikke liiige lyst til at fortælle at min kæreste og mig er i gang med at lave en lille bebs..

Hvorfor har folk så tavlt?? Mange af mine venner/veninder har meget svært ved at forstå hvorfor vi "allerede" vil have børn nu - nok da de satser 100 % på studiet og andet...... Men syntes faktisk det er ret irriterende  -> der er også venner jeg ikke ved hvordan jeg skal fortælle det nå jeg en gang bliver gravid.. (måske jeg bare skal arbejde lidt med mig selv) MEN syntes det er en lidt hårdt dømmende omgangskreds jeg har - selv om at jeg elsker alle mine venner og ved de er der 100 procent osv.. men hmmm, ja...

Har i oplevet noget af det samme??

Ja jeg har da prøvet det samme...

Jeg var 21 da vi fik vores første og 23 da vi fik vores anden og er nu 28 og venter vores 3 vi blev gift da vi ventede nr 1 og jeg har tit hørt at vi havde for travlt... Men man skal være lige glade med alle de dumme kommentarer folk kommer med, bare i føler jer klar så lad vær med at hør på andre

Anmeld

11. februar 2011

Clisolka

Ellim skriver:

Ejjj - det er helt klar misundelse jo!!

Ja, i dette tilfælde er det - hun måtte selv indrømme det i hendes status senere hen 

Anmeld

11. februar 2011

Clisolka

Katte87 skriver:

Jah, det er lidt vildt

Naaahaaaj, så behøver jeg ikke føle mig gammel mere 

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

Ellim skriver:

... Okay, skal gøre det kort!! Mødte en gammel veninde i dag som jeg ikke har set i et godt stykke tid (over et år siden). Det første hun siger er; om jeg har hørt at Julie og Mads har fået deres andet barn nu - og om det ikke bare var liiige hurtigt nok, og at hun syntes det er underholdende at høre om deres liv fordi der hele tiden sker bare lidt for meget her og der..  Jeg vil lige sige at jeg faktisk syntes at de klare det vildt godt..!! Men hun syntes at de var for unge (de er 23 begge)

Her efter spørg jeg hende hvordan det går med Mathilde (en anden gammel fælles veninde) hun siger så at de ikke snakker så meget mere, men at det ikke ville komme bag på hende hvis hende og hendes kæreste snart får børn.. OG SÅ KOMMER DET... så siger hun "folk har også så travlt, det er sgu da det dummeste ikke at have gjort sin uddannelse færdig.. Og hvorfor ende sin ungdom for tidligt" JA SÅ havde jeg ikke liiige lyst til at fortælle at min kæreste og mig er i gang med at lave en lille bebs..

Hvorfor har folk så tavlt?? Mange af mine venner/veninder har meget svært ved at forstå hvorfor vi "allerede" vil have børn nu - nok da de satser 100 % på studiet og andet...... Men syntes faktisk det er ret irriterende  -> der er også venner jeg ikke ved hvordan jeg skal fortælle det nå jeg en gang bliver gravid.. (måske jeg bare skal arbejde lidt med mig selv) MEN syntes det er en lidt hårdt dømmende omgangskreds jeg har - selv om at jeg elsker alle mine venner og ved de er der 100 procent osv.. men hmmm, ja...

Har i oplevet noget af det samme??

Nu nåede jeg ikk li og lure din profil hvor gammel du var og om du har uddannelse osv..
For jeg vil da sige at self er det da smart nok og ha en uddannelse, men altså.. det går jo også uden!

Og ang tidligt ville jeg bare lige sige til dig at jeg var 23 da jeg blev gravid med min kæreste på samme alder og vi havde kun kendt hinanden ca 3 måneder.. men vi havde bare LYST til og få et barn sammen! og ikk lyst på den måde som at få en kat eller hund og den ikk er interessant efter 1 måned mere..
Nej virkelig LYST og vi er begge glade for børn..
Vi ka da godt se set udefra det er hurtigt, men for os er det perfekt! og vi ville for alt i verden ikk undvære hende i dag..

Synes du skal holde dig til din egen holding og slet ikk føle det ubehageligt og nævne overfor nogen! Det er dit liv.. og det skal de slet ikk blande sig i Og hvis nogen "vælger dig fra" pga det, ja så er det da virkelig deres problem og er slet ikk rigtige venner alligevel! Held og lykke

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

bb78 skriver:

Naaahaaaj, så behøver jeg ikke føle mig gammel mere 

Næh, hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.