Er den gal med mig, el `ALLE` andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Clisolka

Ellim skriver:

... Okay, skal gøre det kort!! Mødte en gammel veninde i dag som jeg ikke har set i et godt stykke tid (over et år siden). Det første hun siger er; om jeg har hørt at Julie og Mads har fået deres andet barn nu - og om det ikke bare var liiige hurtigt nok, og at hun syntes det er underholdende at høre om deres liv fordi der hele tiden sker bare lidt for meget her og der..  Jeg vil lige sige at jeg faktisk syntes at de klare det vildt godt..!! Men hun syntes at de var for unge (de er 23 begge)

Her efter spørg jeg hende hvordan det går med Mathilde (en anden gammel fælles veninde) hun siger så at de ikke snakker så meget mere, men at det ikke ville komme bag på hende hvis hende og hendes kæreste snart får børn.. OG SÅ KOMMER DET... så siger hun "folk har også så travlt, det er sgu da det dummeste ikke at have gjort sin uddannelse færdig.. Og hvorfor ende sin ungdom for tidligt" JA SÅ havde jeg ikke liiige lyst til at fortælle at min kæreste og mig er i gang med at lave en lille bebs..

Hvorfor har folk så tavlt?? Mange af mine venner/veninder har meget svært ved at forstå hvorfor vi "allerede" vil have børn nu - nok da de satser 100 % på studiet og andet...... Men syntes faktisk det er ret irriterende  -> der er også venner jeg ikke ved hvordan jeg skal fortælle det nå jeg en gang bliver gravid.. (måske jeg bare skal arbejde lidt med mig selv) MEN syntes det er en lidt hårdt dømmende omgangskreds jeg har - selv om at jeg elsker alle mine venner og ved de er der 100 procent osv.. men hmmm, ja...

Har i oplevet noget af det samme??

Ja! 

Jeg er 32 - snart 33, og folk syntes at jeg har travlt, blot fordi jeg er over 30 og ikke er single mere 

Har en veninde der netop er blevet single, og alle os andre i vennekredsen er stort set alle i parforhold og med barn på vej 

At hun har været væk i et par år kan ikke være mit problem.... En dag skrev hun i sin status på Facebook, om der er gået panik i folk - blot fordi vi er ved at være omkring de 30 alle sammen og børn på vej 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

helora

Hmm. Det kan være rigtig svært for en kvinde i starten af 20'erne, måske uden fast kæreste og som godt kan lide at gå i byen hver weekend, at forholde sig til at skulle have et barn. Ligesom det kan være svært for en jævnaldrende kvinde i et fast parforhold at forstå, hvorfor hun skulle vente. Man kan nok ikke forlange, at alle ens venner vil klappe i hænderne og råbe hurra når man fortæller, at man har besluttet sig for at få et barn. Men det er vel også ok, så længe du ved, at de vil være der 100% for jer.

Held og lykke med projekt baby

Anmeld

11. februar 2011

Munder

Ellim skriver:

Du har ret - har også selv tænkt at det måske var der den lå, altså at hun er lidt små misundelig..

Og misundelse kan jo godt være en rigtig grim ting !! Desværre..

Jeg er forresten 23

Så børst du de bemærkninger væk. Det er jo heldigvis kun dig, der skal leve dit liv

Anmeld

11. februar 2011

Ellim

Katte87 skriver:

Den har jeg også hørt ALT for mange gange Og det vil jeg skide på Kan slet ikke tåle når folk siger: "hvorfor har du så travlt?".

Jeg har ikke travlt, jeg er bare nået der til i mit liv, hvor det er det som betyder mest for mig Jeg vil gerne have en familie og jeg vil gerne nå at gøre det mens jeg er ung og frisk.
Vi ved også alle, at efter midt 20'erne går det jo kun "nedad"
Det er i vores alder, at der er størts chance for at få friske og raske børn Rent biologisk er det jo perfekt. Og hvis man er klar, så kan jeg slet ikke se problemet.

Når folk siger du er for ung, så sig, at de bliver for gamle! hehe.

Jamen det er præcis det samme her - for os er det også helt perfekt nu.. Og jeg er da selvf også ligeglad med hvad nogle folk siger osv - men det ville da helt klar være noget lettere hvis alle havde det på samme måde som mig

Anmeld

11. februar 2011

Ellim

Munder skriver:

Så børst du de bemærkninger væk. Det er jo heldigvis kun dig, der skal leve dit liv

Præcis...

Anmeld

11. februar 2011

Ellim

bb78 skriver:

Ja! 

Jeg er 32 - snart 33, og folk syntes at jeg har travlt, blot fordi jeg er over 30 og ikke er single mere 

Har en veninde der netop er blevet single, og alle os andre i vennekredsen er stort set alle i parforhold og med barn på vej 

At hun har været væk i et par år kan ikke være mit problem.... En dag skrev hun i sin status på Facebook, om der er gået panik i folk - blot fordi vi er ved at være omkring de 30 alle sammen og børn på vej 

Ejjj - det er helt klar misundelse jo!!

Anmeld

11. februar 2011

Ellim

helora skriver:

Hmm. Det kan være rigtig svært for en kvinde i starten af 20'erne, måske uden fast kæreste og som godt kan lide at gå i byen hver weekend, at forholde sig til at skulle have et barn. Ligesom det kan være svært for en jævnaldrende kvinde i et fast parforhold at forstå, hvorfor hun skulle vente. Man kan nok ikke forlange, at alle ens venner vil klappe i hænderne og råbe hurra når man fortæller, at man har besluttet sig for at få et barn. Men det er vel også ok, så længe du ved, at de vil være der 100% for jer.

Held og lykke med projekt baby

Jamen du har helt ret

Og tak - håber snart her sker noget

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

Ellim skriver:

Jamen det er præcis det samme her - for os er det også helt perfekt nu.. Og jeg er da selvf også ligeglad med hvad nogle folk siger osv - men det ville da helt klar være noget lettere hvis alle havde det på samme måde som mig

Jah det kan jeg da bestemt godt forstå Så ville alting også være meget nemmere.

Tror bare "desværre" vi er i en tid, hvor mange helst vil have karriere og så familie, hvilket vi kan se på gennemsnitsalderen for førstegangsfødende som ligger omkring de 30. I 60'erne var den 23 hehe

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

bb78 skriver:

Ja! 

Jah det lyder da godt nok som misundelse Det er jo slet ikke unaturligt at ville have børn, når man er der i sit liv

Anmeld

11. februar 2011

132319

Jeg synes det er lidt spøjst at blot fordi man har andre kvaliteter i livet end børn, så er man misundelig?  Øh nej, det kan være at dét at få børn bare ikke står øverst på ønsksedlen.

Havde du spurgt mig for 4 år, lige inden jeg testede positiv med mit første barn, så lå det simpelthen SÅ fjernt for mig allerede at skulle have børn (jeg var også 23). Jeg ville rigtig gerne have børn men ikke før jeg MINDST var rundet de 30 år, jeg havde en masse intentioner og drømme jeg først ville have udlevet og så ville jeg ikke mindst leve min ungdom til fulde!

Da jeg så stod med en på ingen måde planlagt positiv test, ændrede jeg mening og nu i dag er jeg 27 og mor til to 

Jeg elsker og vil aldrig nogensinde fortryde mine børn men NØJ hvor kan jeg godt ærge mig over de ting jeg ikke nåede før jeg fik børn, fx. at rejse en masse og arbejde med Læger uden grænser som altid har været en stor drøm.

Jeg når det muligvis en dag, men ikke imens jeg er i 20erne og dét kan jeg godt være lidt træt af.

Derfor synes jeg man skal passe på med at sige at andre "bare er misundelige" -Ikke alle (og langt fra, heldigvis) 23årige synes at børn og familie bare er det mest fantastiske i verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.