Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Nu er vi ikke nået dertil, men tror ikke mine unger "bare" lige får en computer eller cykel sådan til hver dag... eller måske en cykel kan gå an, da den for mig trods alt er vigtigere end en computer, da vi ikke har bil.
Hvis det lige er computeren vi snakker om, har vi selv en stationær, 1 bærbar og en en arbejdsbærbar (udlånt af mandens job). De er alle samlet i vores kontor, men de bærbare kan selvfølgelig flyttes rundt. Når skoletiden kommer, eller interessen for computer melder sig, kommer al aktivitet på det område til at foregå i kontoret/ved vores computere. Jeg har ingen planer om at de skal have computer - eller TV og DVD for den sags skyld - på eget værelse, før de er i konfirmationsalderen, og så kan de for min skyld gerne ønske sig deres egen der. Men så længe vi har så mange i forvejen, kan jeg ikke se hvorfor vi skulle købe en mere. De har - hos os - jo rig mulighed for at lære at bruge dem.
For mig er så store ting noget man får når man bliver konfirmeret eller hvis man starter et nyt stort kapitel op i ens liv- hverken i dagligdagen, til fødselsdag eller jul. Men er selv vokset op i en familie uden ret mange penge, og selvom vi måske nok ville have råd, er det bare ikke noget man gør hos os.
Møbler må hun også ønske sig i gave - forstået på den måde, at hvis hun har en funktionel seng/skrivebord, men bare gerne vil have nyt fordi det er smart, så må hun selv spare op eller ønske sig det. Falder sengen sammen eller benet af bordet, træder vi selvfølgelig gerne til og køber ind, for i den situation er det jo netop en nødvendighed.
Anmeld