Køb af store/dyre ting til børnene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. september 2008

Honningblomst

Hej piger...
Skal lige høre jer...når jeres børn skal have dyre ting, feks cykel, computer etc...ting som man skal have, hvordan gør I det så??
Jeg har det sådan at de ting dem får man "bare". Dvs det er noget som ikke rigtig kan undværes, brugsgenstande og derfor er det ikke noget børnene selv skal spare sammen til. Endvidere så giver jeg ikke så store gaver til fødselsdage eller jul,så der skal de i hvert fald ikke have det.
Min x blev spurgt om han ville være med på en computer till hans søn, emn det ville han ikke...han mente han kunne ønske sig det,trods det vi aldrig har givet så store gaver. Så jeg måtte lige finde 5000kr selv.
Nå,men min søn har så fået en bærbar nu....og er meget GLAD.
Hvordan gør I??
Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi sparer op. En stor ting er en fælles beslutning, og Jesse skal have en møjdyr julegave, så derfor sætter vi allerede penge til side. Desuden har jeg oprettet en konto hvor vi hver sætter 100 kr ind/mdr til netop de store ting (eller hvis der skal købes en masse og det løber op)

(H)

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Vi sparer op. En stor ting er en fælles beslutning, og Jesse skal have en møjdyr julegave, så derfor sætter vi allerede penge til side. Desuden har jeg oprettet en konto hvor vi hver sætter 100 kr ind/mdr til netop de store ting (eller hvis der skal købes en masse og det løber op)

(H)

Det var nu mere om I giver dyre gaver eller børnene får tingene når de mangler dem. Jeg synes jo ikke en pc eller en cykel skal gives som gave, ejheller møbler osv...da det jo er noget de skal bruge og derfor ikke skal gives som en gave.
Og så er jeg meget obs på ikke at køre gaveræset op...synes det er vildt synd for børnene...
KNus-

Anmeld

27. september 2008

Christinahr

Jeg har jo ikke rigtig stået i det dillema endnu, men jeg er meget sikkre på vi ender med en lign model som dig.

Jeg vil ikke have et barn der forventer helt vilde gaver hver år til både jul og fødeslsdag, så det bliver alm størresler og så bliver de store ting købt ved siden af.

Jeg ved ikke helt om jeg synes der er forskel på en cykel og en pc - men nok ikke, da man ikke kan leve uden en pc idag.

Så synes jeg altså også der er forskel på om man som forældre har råd til at give sine børn de ting de gerne vil have, for ellers bliver de jo nødt til at spare op.

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

Christinahr skriver:

Jeg har jo ikke rigtig stået i det dillema endnu, men jeg er meget sikkre på vi ender med en lign model som dig.

Jeg vil ikke have et barn der forventer helt vilde gaver hver år til både jul og fødeslsdag, så det bliver alm størresler og så bliver de store ting købt ved siden af.

Jeg ved ikke helt om jeg synes der er forskel på en cykel og en pc - men nok ikke, da man ikke kan leve uden en pc idag.

Så synes jeg altså også der er forskel på om man som forældre har råd til at give sine børn de ting de gerne vil have, for ellers bliver de jo nødt til at spare op.

Ja ja, forældrenen må jo også spare lidt op.,...:) men i dag mener jeg faktisk at en pc og en cykel har samme vigtighed...måske en pc faktisk er vigtigere i vores børns samtid.
Men tv, wii, ps osv dem har de selv sparet op til..(dvs deres far og jeg giver halvdelen, men de skal selv mærke at de sparer og bruger alle deres penge på det.)
Og ja, den der med gaverne er jeg helt enig i....gaver er ikke et spørgsmål om store dyre ting så derfor holder vi det meget langt nede u pris...de skal være glade for det de får og det er de også...og hvor skal man sætte grænsen hvis den ene feks får en computer, hvad skal de andre så have??
Nu Jeppe har fået en pc, så har de andre intet fået og de siger intet til dt...sådan er det bare. I sommers fik Bertram en cykel og det var også bare lige...
Knus..

Anmeld

27. september 2008

fam.4xc

Her får pigerne når de skal bruge det..... eller ønsker sig det til fødselsdag eller jul hvis det er omkring de tider :P

Det samme gør vi jo også selv ;)

Anmeld

27. september 2008

Anja

Børnene får bare det vi synes de skal have - uanset om det er i forbindelse med fødselsdag/jul eller ej. Vi har ikke en "regel" mht pris på gaver til børnene, det varierer meget alt mellem 200 - 1000 kr, tror jeg. Vi har fx en dreng, der har fødselsdag i august - så der giver det jo ikke mening at få en ny cykel, så en ny cykel er noget man får om foråret (de år hvor de trænger).

Anmeld

27. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Jeanne skriver:

(H)

Det var nu mere om I giver dyre gaver eller børnene får tingene når de mangler dem. Jeg synes jo ikke en pc eller en cykel skal gives som gave, ejheller møbler osv...da det jo er noget de skal bruge og derfor ikke skal gives som en gave.
Og så er jeg meget obs på ikke at køre gaveræset op...synes det er vildt synd for børnene...
KNus-

Det er derfor vi har lavet en konto til opsparing. Han har lige fået en ny seng, og det er jo en stor post i regnskabet. Min mor har givet ham en cykel, så der har vi sparet noget. Men selvfølgelig skal han da have de dyre ting hvis han har brug for dem. Og vi ved at de kommer på et tidspunkt, så vi sætter penge af til det hver måned.

(H)

Anmeld

27. september 2008

Rahmberg.dk

Vi køber også bare det vi mener ungerne skal have.
DOG... er jeg gået i "betalingsstandsning" til den store.
Vi gav hende en ny computer i fødselsdagsgave da det var det noget hun ønskede sig, og den overlede en måned før damen tog den med i Jomfru Ane Gade (job i garderoben) og en væltede en drink ud i den.

Så nu har hun fået mors gamle stationære, og må spare sammen til en ny, da resultatet af at man bare har fået de ting man mangler åbenbart betyder at man ikek tænker sig om.

Så vi vil nok overveje at lade de små få et anderledes syn på tingene,
og lære dem at spare lidt op, så de måske lære at værdsætte tingene.

Vores den store har feks. fået kørekort, bil, ny bærbar bare i år.
Og ærlig talt er det lidt surt at se hun ikke værdsætter tingene,
når man nu selv knokler for at give ens unger alt det man aldrig selv har fået.

Hilsen Berit

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

Rahmberg.dk skriver:

Vi køber også bare det vi mener ungerne skal have.
DOG... er jeg gået i "betalingsstandsning" til den store.
Vi gav hende en ny computer i fødselsdagsgave da det var det noget hun ønskede sig, og den overlede en måned før damen tog den med i Jomfru Ane Gade (job i garderoben) og en væltede en drink ud i den.

Så nu har hun fået mors gamle stationære, og må spare sammen til en ny, da resultatet af at man bare har fået de ting man mangler åbenbart betyder at man ikek tænker sig om.

Så vi vil nok overveje at lade de små få et anderledes syn på tingene,
og lære dem at spare lidt op, så de måske lære at værdsætte tingene.

Vores den store har feks. fået kørekort, bil, ny bærbar bare i år.
Og ærlig talt er det lidt surt at se hun ikke værdsætter tingene,
når man nu selv knokler for at give ens unger alt det man aldrig selv har fået.

Hilsen Berit

Hold da op...ja, sådan bliver det i hvert fald ikke her....der må man altså selv betale ting som ikke er vigtige og når de er voksne og tjener penge og bor hjemme, så skal der betakes for at bo og for kosten og for at få lov at vaske tøj hjemme osv...sådan er verden jo, det er der også læring i...
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.