Køb af store/dyre ting til børnene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2008

Pia.

Hej søde (L)

Ja mit/vores svar kender du jo allerede - det fik du jo i går ;)

Men ja her får man også cykel og computer som en alm. ting og ikke som gave til sin fødselsdag - disse ting er noget man skal have og som man ikke kan undværre som stort barn...

Kæmpe knus til dig...

Hvor var det skønt at se dig, du så jo super godt ud som altid... (L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Hej søde (L)

Men ja her får man også cykel og computer som en alm. ting og ikke som gave til sin fødselsdag - disse ting er noget man skal have og som man ikke kan undværre som stort barn...

Kæmpe knus til dig...

Ja...det var helt fantastisk lige at løbe ind i dig og din dejlige familie...(L)(L)
Jeppe var helt oppe og køre og talte og talte og talte om Mikkel og alt det de havde lavet og om de mon ikke snart kunne lege igen..(L)(L)
Håber meget at du snart får tid til at kikke op forbi Nørre Alslev...:)
Stort kram og mange tanker...
(H)(H)(H)(H)(H)(H)

Anmeld

27. september 2008

Pia.

Eva skriver:

PiaR skriver:

Hej søde (L)

Kæmpe knus til dig...

Ja...det var helt fantastisk lige at løbe ind i dig og din dejlige familie...(L)(L)
Jeppe var helt oppe og køre og talte og talte og talte om Mikkel og alt det de havde lavet og om de mon ikke snart kunne lege igen..(L)(L)
(H)(H)(H)(H)(H)(H)

Mikkel blev også ved med at snakke om ham og Jeppe og fortalte Mille en masse ting på vejen hjem og selvfølgelig kan de lege en dag - de to skønne drenge, var så sjovt at se de lige listede om bag bog hylderne og snakkede sammen ... :)

Stort knus og fortsat god weekend... Pia.

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Eva skriver:

PiaR skriver:

Hej søde (L)

Kæmpe knus til dig...

(H)(H)(H)(H)(H)(H)

Mikkel blev også ved med at snakke om ham og Jeppe og fortalte Mille en masse ting på vejen hjem og selvfølgelig kan de lege en dag - de to skønne drenge, var så sjovt at se de lige listede om bag bog hylderne og snakkede sammen ... :)

Stort knus og fortsat god weekend... Pia.

Ja, det er virkelig rørende den kontakt de har til hinanden og altid har haft.
Men sig endelig til...så kan vi bare aftale de er her eller der som det passer.:)
Skal Mikkel noget søndag??
Knus..

Anmeld

27. september 2008

wamse

Jeg synes bestemt ikke at en bærbar "bare" er noget man får, ved siden af fødselsdag/jul/konfirmationer. Sidste år fik Michael (bliver 13 år om 1½ uge) en mobil telefon, i år får han et par nike indendørssko, fordi han lige er startet til håndbold. Han fik en ny cykel i sommers, efter at have undværet en cykel i et ½ år. Han ejer ikke en pc selv, men han kan da bruge vores stationære;) Det er først menigen at han får en i konfirmationsgave af os.
Kh Majbritt

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

wamse skriver:

Jeg synes bestemt ikke at en bærbar "bare" er noget man får, ved siden af fødselsdag/jul/konfirmationer. Sidste år fik Michael (bliver 13 år om 1½ uge) en mobil telefon, i år får han et par nike indendørssko, fordi han lige er startet til håndbold. Han fik en ny cykel i sommers, efter at have undværet en cykel i et ½ år. Han ejer ikke en pc selv, men han kan da bruge vores stationære;) Det er først menigen at han får en i konfirmationsgave af os.
Kh Majbritt

Hvorfor synes du ikke det???:)
Jeg tænker at en computer den bruger han til skolebrug, til at finde alle de oplysninger han skal bruge og ikke mindst, så er det i min verden vigtigt at de bare kan bruge en computer som en helt normal og integreret del af deres hverdag.
Den mellemste på 5 år har en computer på sit værelse og den lille får da helt sikkert den, når Jeppes ryger videre til Bertram om et par år og jeppe så skal have en ny igen.
Men det er jo igen forskelligt hvad man mener børn "skal" hav eog hvornår....nu får Bertram en mobil når han bliver 6 år og det synes jeg er fint nok, så længe prisen ikke er helt vanvittig.
Knus Eva

Anmeld

27. september 2008

Mette+Mathias

Hos os får man de ting som gave, f.eks. har vores store pige ét år fået en sovesofa og et andet år reoler. Hun havde i forvejen en seng som intet fejlede og havde også en reol som kun var 2-3 år gammel, og så vil jeg ikke købe nyt, - man skal ikke have, bare for at have, når det gamle intet fejler.

Hun har også flere gange fået en cykel i fødselsdagsgave (har fødselsdag i juli), og det synes jeg er helt ok, - på den måde sparer man jo faktisk lidt penge, idet vi kun køber en lille ting ved siden af.

Den store har heller ingen bærbar, men det er meningen at hun får en til sin konfirmation, - jeg synes ikke det er et "must" at have en bærbar, hun kan udmærket bruge den stationære som vi også bruger,- hvad er der i vejen med det? Og så vil jeg iøvrigt íkke "bare" give en hende en bærbar til måske 5000, - der er nok af andre og vigtigere ting som pengene kan bruges på.

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Hos os får man de ting som gave, f.eks. har vores store pige ét år fået en sovesofa og et andet år reoler. Hun havde i forvejen en seng som intet fejlede og havde også en reol som kun var 2-3 år gammel, og så vil jeg ikke købe nyt, - man skal ikke have, bare for at have, når det gamle intet fejler.

Hun har også flere gange fået en cykel i fødselsdagsgave (har fødselsdag i juli), og det synes jeg er helt ok, - på den måde sparer man jo faktisk lidt penge, idet vi kun køber en lille ting ved siden af.

Den store har heller ingen bærbar, men det er meningen at hun får en til sin konfirmation, - jeg synes ikke det er et "must" at have en bærbar, hun kan udmærket bruge den stationære som vi også bruger,- hvad er der i vejen med det? Og så vil jeg iøvrigt íkke "bare" give en hende en bærbar til måske 5000, - der er nok af andre og vigtigere ting som pengene kan bruges på.

Om det er en bærbar eller stationær er vel hip som hap.....jeg har min bærbare og så har vi en stationær som Bertram har fået...og jeg bruger jo min meget og så manglede Jeppe jo en når de feks spiller mod hinanden på nettet...men jeg mener så også at en computer til hver er det optimale og en god priotering..;)
Fandt en bærbar til 3400kr, så kunne næsten ikke betale sig at købe en brugt...min egen er brugt til 1000kr og så har jeppes far og mine forældre meldt sig med dejlige tilskud...skønt, så den bliver ikke så dyr for mig.:)
Knus

Anmeld

27. september 2008

Miamaja

lige nu køber vi dyre ting når vi synes han skal have det, men han er også så lille. jeg vil gerne have at han som ældre sætter pris på det, men jeg kunne sagtens finde på at købe noget dyrt til ham på en alm. dag, særligt hvis han passer sin skole og klarer sig godt osv. så det må vi tage som det kommer. så længe børnene sætter pris på det og fortjener det, er det da kun godt at forkæle dem, synes jeg:)

Anmeld

27. september 2008

Honningblomst

Miamaja skriver:

lige nu køber vi dyre ting når vi synes han skal have det, men han er også så lille. jeg vil gerne have at han som ældre sætter pris på det, men jeg kunne sagtens finde på at købe noget dyrt til ham på en alm. dag, særligt hvis han passer sin skole og klarer sig godt osv. så det må vi tage som det kommer. så længe børnene sætter pris på det og fortjener det, er det da kun godt at forkæle dem, synes jeg:)

Ja, sådan har jeg det også...og som du skriver, så næsten hellere uden for nummer, så ikke det bliver børn der bare forventer at til jul og fødselsdage vælter det bare ind med dyre ønsker...men men men...mange børn lærer vel også at forældre. Har godt nok tit hørt at voksne mennesker brokker sig over at det ikke kun er gaver for ønskesedlen de får...hvad er det lige det med gaver handler om???
Knus..
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.