Galdesten!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

eirene

Jeg har haft galdesten og fået fjernet galdeblæren ved kikkertoperation. Anfaldene gjorde sindssygt ondt.

Jeg blev opereret på Lyngby privathospital og det var super. Kom ind tidligt morgen. Operationen tog ca. 1 time og blev der til næste morgen, men det var kun efter anbefaling fra lægen fordi jeg har 3 børn. Var sygemeldt i 2 uger. Mest fordi jeg var træt. Og så var der ikke så meget at lave på jobbet.

Jeg har intet mærket siden. Så det skal du ikke være nervøs for og anfaldene er skønne at slippe for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

lisesp83

Gaia skriver:

Jeg venter stadig på at få en indkaldelse til ultralydsscanning. Min læge snakker også om operation, da jeg har voldsomme anfald på over 12 timer!!! Av for h. Men du når jo nok at blive opereret før mig, men vil da gerne høre hvordan det foregik. pøj pøj til dig

Åha også pøj pøj til dig.

Jeg skal nok opdatere, når jeg ved hvad der skal ske osv.

Fra jeg var ved læge, til jeg var til undersøgelse på sygehuset, gik der 3 uger..

Anmeld

10. februar 2011

TbCp

Vil du fortælle lidt om forløbet?

Skal se hvad jeg kan huske

Jeg mener det første foregik ned igennem halsen. Jeg fik noget bedøvende i munden og noget beroligende så jeg sov bare fra det hele.
Der var de så nede og skære lidt hul så stenene kunne komme ud af sig selv.

Der gik vist så nogle uger.... fik faktisk et enkelt anfald i den periode, men lægen sagde det var ganske normalt når stenene skulle ud.

Senere kom jeg så til et andet hospital som skulle tage sig af at fjerne galdeblæren.
Her var jeg i fuld narkose. Jeg har 4 bittesmå ar efter det. Et imellem brysterne, to på maven og et i navlen. Galdeblæren blev fjernet ved en kikkertoperation, så vidt jeg forstod bliver den trukket ud gennem navlen
Ved kikkertoperationen var jeg hjemme et par dage efterfølgende, men havde ikke ondt eller noget. Skulle ikke overnatte på sygehuset... mener jeg

Anmeld

10. februar 2011

lisesp83

eirene skriver:

Jeg har haft galdesten og fået fjernet galdeblæren ved kikkertoperation. Anfaldene gjorde sindssygt ondt.

Jeg blev opereret på Lyngby privathospital og det var super. Kom ind tidligt morgen. Operationen tog ca. 1 time og blev der til næste morgen, men det var kun efter anbefaling fra lægen fordi jeg har 3 børn. Var sygemeldt i 2 uger. Mest fordi jeg var træt. Og så var der ikke så meget at lave på jobbet.

Jeg har intet mærket siden. Så det skal du ikke være nervøs for og anfaldene er skønne at slippe for.

Mange tak fordi du ville fortælle om dit forløb.

Jeg glæder mig virkelig til at slippe for de anfald. Jeg laver ikke andet end at tænke på, hvornår de mon kommer igen, for de kommer bare så pludseligt. Lige ud af det blå. Og så kan jeg virkelig ingenting, og de tager alle mine kræfter. Puha.

Anmeld

10. februar 2011

lisesp83

TbCp skriver:

Skal se hvad jeg kan huske

Puha, er lidt skræmt ved tanken om en slange ned gennem halsen. ..

Men jeg gør alt for at slippe for de anfald. For dem kan jeg slet ikke holde ud..

Tusind tak fordi du ville fortælle om dit forløb.. Det er jeg glad for..

Jeg fik at vide, at mange fik det efter en graviditet. Men ikke grunden. Hvorfor mon det kommer?

Anmeld

10. februar 2011

millesofie

er der nogen der ved om man skal gå til lægen med det eller om man kan lade hver??

jeg har også galesten eller urinvejssten som de også så flot kalder det

men da det ikke gør ondt mere nu og har været væk en måneds tid nu så havde jeg glemt det igen indtil denne tråd

er det egentlig farligt?

Anmeld

10. februar 2011

Nemesis

fik fjernet min ved en kikkertoperation for 15 år siden. Kom hjem samme dag.

Havde ondt et par dage men så var det slut.

Galdestensanfald gør bare sindsygt ondt.

Siden jeg fik den fjernet har jeg sjovt nok heller ikke været myggeføde. Sidste år var det "slemt" der fik jeg 10 stik og vi camperer altså så er jo ude. Før var jeg virkelig ædt op. 

min mormor oplevede det samme.

;.) Sisse

Anmeld

10. februar 2011

Nemesis

Fisenberg skriver:

er der nogen der ved om man skal gå til lægen med det eller om man kan lade hver??

jeg har også galesten eller urinvejssten som de også så flot kalder det

men da det ikke gør ondt mere nu og har været væk en måneds tid nu så havde jeg glemt det igen indtil denne tråd

er det egentlig farligt?

Galdesten og nyresten er ikke det samme. Nyresten kan du tisse ud - gør herre nullernaller men de kommer ud..det kan galdesten ikke hvis de er for store.

Jeg ville da uden tvivl snakke med lægen og høre ad. 

:-) Sisse

Anmeld

10. februar 2011

Carina1977

lisesp83 skriver:

Aner ikke om dette emne skal ligge her..

Men here we go..

Jeg har været til en ultralydsscanning på sygehuset, og idag ringede jeg til lægen for at få svar. Desværre er min læge der først i morgen, men sekretæren kunne fortælle mig, at det er galdesten jeg har. Så i morgen skal lægen fortælle mig, hvad der skal ske. Formentlig en operation fik jeg at vide.

Er her nogle der har prøvet det? Hvis ja, hvad blev der gjort hos jer, for at det gik væk?

Hilsen en lidt nervøs Lise

Hej

ja jeg har haft sten i min galdeblære. Jeg tror jeg havde haft 2 anfald, som egentlig gik i sig selv igen relativt hurtigt. Men så en dag fik jeg et stort anfald, kæmpe smerter, udspilet mave, opkast i lange baner. Jeg måtte have fat i vagtlægen til sidst. Han kom så på hjemmebesøg, men mente kun at det var noget omgangssyge.

efter 1½ døgn med sådanne smerter, aftog det så.....stenen havde åbenbart løsnet sig igen. Problemet var bare at jeg ikke kunne bevæge mig uden det gjorde ondt. lagde jeg helt stille var der intet, men under bevægelse var det rigtig meget ømt. sådan gik jeg med det i et par dage, og så kom feberen. Og der begyndte mine alarmklokker at ringe. Så jeg ringede til lægen og røg akut ind.

Det viste sig at jeg havde fået betændelse i min galdeblære, og det kan godt være lidt halvfarligt, hvis det ryger ned i bughulen.

Så jeg blev akut opereret den næste dag. Jeg er SÅ glad for at jeg fik foretaget den operation, for jeg behøver ikke længere frygte at skulle få de der smertefulde anfald.

Så jeg vil helt klart anbefale dig, at du får fjernet den galdeblære, inden det går så galt, som det gjorde ved mig. For det kan man sagtens risikere, hvis stenen sætter sig fast, og er der for længe.

Operationen foregår som en kikkert-operation. De puster luft ind i maven, så de kan komme ordentlig til. Og så fjerner de galdeblæren ved 3 små snidt i maven. Man kan godt have meget ondt i dagene efter. Jeg havde i 1 uge meget ømme mavemuskler. Men det er bestemt det værd.

Synes ikke du skal frygte det.....det er ikke så slemt som det lyder. de ømme mavemuskler er nok det værste ved det, men så har man også en undskyldning for at blive vartet op haha

Anmeld

10. februar 2011

TbCp

lisesp83 skriver:

Puha, er lidt skræmt ved tanken om en slange ned gennem halsen. ..

Men jeg gør alt for at slippe for de anfald. For dem kan jeg slet ikke holde ud..

Tusind tak fordi du ville fortælle om dit forløb.. Det er jeg glad for..

Jeg fik at vide, at mange fik det efter en graviditet. Men ikke grunden. Hvorfor mon det kommer?

Det skal du ikke være, man mærker jo intet når man sover. Men tror heller ikke det er alle steder de starter med at skære hul... flere får vist bare fjernet galdeblæren med det samme.

ja anfaldene er ganske forfærdelige!!! Jeg havde dem i flere år uden jeg vidste hvad det var.... det var faktisk først engang hvor jeg var blevet gul i huden og i øjnene og bare lå sammekrøllet på stuegulvet da min mand kom hjem, at vagtlægen tog det alvorligt og fik mig undersøgt. Dagen efter var jeg så igennem det første indgreb.

Vidste faktisk ikke at det tit kommer efter graviditet. Mit kom inden jeg havde været gravid.

Jeg ved det kan være arveligt og både min morfar og mor har da også haft det og er blevet opereret.

Jeg er ihvertfald glad for at være sluppet af med anfaldene og jeg ville 100 gange hellere ligge med veer 15 timer igen end at have bare ét af den slags anfald!

Held og lykke med det, håber du kan komme hurtigt til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.