lisesp83 skriver:
Aner ikke om dette emne skal ligge her..
Men here we go..
Jeg har været til en ultralydsscanning på sygehuset, og idag ringede jeg til lægen for at få svar. Desværre er min læge der først i morgen, men sekretæren kunne fortælle mig, at det er galdesten jeg har. Så i morgen skal lægen fortælle mig, hvad der skal ske. Formentlig en operation fik jeg at vide. 
Er her nogle der har prøvet det? Hvis ja, hvad blev der gjort hos jer, for at det gik væk?
Hilsen en lidt nervøs Lise 
Hej
ja jeg har haft sten i min galdeblære. Jeg tror jeg havde haft 2 anfald, som egentlig gik i sig selv igen relativt hurtigt. Men så en dag fik jeg et stort anfald, kæmpe smerter, udspilet mave, opkast i lange baner. Jeg måtte have fat i vagtlægen til sidst. Han kom så på hjemmebesøg, men mente kun at det var noget omgangssyge.
efter 1½ døgn med sådanne smerter, aftog det så.....stenen havde åbenbart løsnet sig igen. Problemet var bare at jeg ikke kunne bevæge mig uden det gjorde ondt. lagde jeg helt stille var der intet, men under bevægelse var det rigtig meget ømt. sådan gik jeg med det i et par dage, og så kom feberen. Og der begyndte mine alarmklokker at ringe. Så jeg ringede til lægen og røg akut ind.
Det viste sig at jeg havde fået betændelse i min galdeblære, og det kan godt være lidt halvfarligt, hvis det ryger ned i bughulen.
Så jeg blev akut opereret den næste dag. Jeg er SÅ glad for at jeg fik foretaget den operation, for jeg behøver ikke længere frygte at skulle få de der smertefulde anfald.
Så jeg vil helt klart anbefale dig, at du får fjernet den galdeblære, inden det går så galt, som det gjorde ved mig. For det kan man sagtens risikere, hvis stenen sætter sig fast, og er der for længe.
Operationen foregår som en kikkert-operation. De puster luft ind i maven, så de kan komme ordentlig til. Og så fjerner de galdeblæren ved 3 små snidt i maven. Man kan godt have meget ondt i dagene efter. Jeg havde i 1 uge meget ømme mavemuskler. Men det er bestemt det værd.
Synes ikke du skal frygte det.....det er ikke så slemt som det lyder. de ømme mavemuskler er nok det værste ved det, men så har man også en undskyldning for at blive vartet op haha