Andre med pcos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Mulse-mor

Snefnug26 skriver:

hvis du går ind på pcoliv.dk er der forslag til mad Måske det kan være en hjælp.

M&M's hører i øvrigt under kulhydrater, men er gode til en aften hvor man bare MÅ have lidt slik

Ih tak fordi du foreslog den hjemmeside. Sikke der er mange gode opskrifter og meget inspiration ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Mulse-mor

Dorthe1986 skriver:

Hej

Jeg har PCO og fandt ud af det i efteråret 09, men ifølge lægerne var jeg ikke insulinresistent, så de ville ikke give mig metformin (hvilket jeg var temmelig  over dengang) De ville blot give mig provera og pergotime.

Det skal siges at inden jeg tog til lægen havde jeg ikke haft min mens i 8 måneder  Det hjalp provera og pergotime så på, men jeg fik desværre ikke ægløsning...

I April måned 2010 blev jeg endelig henvist til en "rigtig" fertilitetsklinik, hvor jeg gik hjem med beskeden at jeg skulle tabe mig og så ville de hjælpe mig... Nå jamen så måtte jeg jo i gang. Jeg begyndte at leve efter bogen "spis dig gravid". Efter to måneder på den kost, fik jeg pludselig min menstruation helt naturligt  og 40 dage senere kom der en blødning mere, og jeg blev virkelig ovrrasket over at min krop kunne fungere igen bare ved at spise anderledes... Og efter tre måneder på den kost, var jeg ikke alene 13kg lettere, men også gravid

Så ville bare lige sige at det kan være en fordel også at se på kosten... Det kan hjælpe både din menstruationer og selvfølgelig din drøm om at blive gravid

Forresten hvordan hjælper provera og pergotime??

Men jeg tror da også at kosten er det vigtigste og det er rigtig fint at der kommer så meget fokus på det.

Anmeld

12. februar 2011

Mulse-mor

Snefnug26 skriver:

Hvad er det du finder svært? Jeg har levet efter principperne, så du er velkommen til at spørge

Ved du egentlig om man må spise fuldkorns cous cous og fuldkorns bulgur?? Man må jo ikke spise det alm og med ris må man jo fx ikke få nogen slags hvorimod man godt må få lidt fuldkornspasta.

Jeg har nemlig købt begge dele og så tænkte jeg om det mon bare skulle smides ud/ gives væk eller om jeg kunne spise det, på samme måde som med pastaen!?

Anmeld

12. februar 2011

Snefnug1984

Mulse-mor skriver:

Ved du egentlig om man må spise fuldkorns cous cous og fuldkorns bulgur?? Man må jo ikke spise det alm og med ris må man jo fx ikke få nogen slags hvorimod man godt må få lidt fuldkornspasta.

Jeg har nemlig købt begge dele og så tænkte jeg om det mon bare skulle smides ud/ gives væk eller om jeg kunne spise det, på samme måde som med pastaen!?

Cous cous og bulgur er desværre en NO GO i pco kost også fuldkornsudgaverne. De er lavet af noget andet end fuldkornsris og pasta, så blot fordi det er fuldkorns udgaven er det ikke altid godt for os Desværre.. Fuldkornsris og pasta skal også spises med omtanke og ikke i store mængder.

Anmeld

12. februar 2011

Mulse-mor

Snefnug26 skriver:

Cous cous og bulgur er desværre en NO GO i pco kost også fuldkornsudgaverne. De er lavet af noget andet end fuldkornsris og pasta, så blot fordi det er fuldkorns udgaven er det ikke altid godt for os Desværre.. Fuldkornsris og pasta skal også spises med omtanke og ikke i store mængder.

Ok tak for svaret

Anmeld

16. februar 2011

Airam80

Hej

Jeg er en kvinde på 31, der håber på at blive gravid. Nu er det bare sådan at jeg har PCOS og ikke har haft min menstruation siden 22. oktober. Jeg har læst en del om metformin og har en tid hos lægen om 2 uger og tænker at høre om ikke jeg kan starte med det. Har I andre med PCOS nogle andre gode råd eller erfarringer med Metformin??

Knus fra mig

Hejsa.

Jeg har også PCOS og er for nylig kommet i metforminbehandling. Jeg har derfor ikke de store erfaringer med medicinen endnu. Jeg er normalvægtig og insulinresistent.

Jeg bruger meget pcoforum.dk, det er et godt sted at møde ligesindede.  Og pcoliv.dk som inspiration til mad. (udover "spis dig gravid")

Skriv endelig til mig privat, hvis du har brug for råd. Kosten er jo lidt en jungle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.