For tidligt at købe babyting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.676 visninger
25 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Jolene

Jeg synes selv, det er for tidligt at begynde at købe komplet babyudstyr, da jeg kun er 14+5, men... Vi har lige været i Berlin i sidste uge, hvor jeg faldt over en sød baby T-shirt med billede og tekst på. Den kunne være til både en pige og en dreng, men min mand syntes ikke, vi skulle købe den. Han sagde ikke, det var fordi, han ikke kunne lide den, men at det var for tidligt.

Er det det? Som sagt vil jeg ikke fare ud og købe det hele nu, men sådan en lille T-shirt kunne man da godt købe - synes jeg. Og så fordi vi var i Berlin. Så har den også en historie.

Hvornår begynde I så småt at købe ind til bebs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

tinasmor

Jeg synes godt at  man kan købe noget tøj man synes er sødt eller andre små ting efter man har været til NF-scanning. Personligt ville jeg vente med at købe alle de store ting til efter MD scanning i uge 20.

Så personligt synes jeg sagtens I kunne have købt blusen da I så den, men samtidig fint af dig at respekterer dine kærestes følelser i forhold til gerne at ville være sikker.

Nogle er jo også lidt overtroiske på det område.

Her gik manden ud og købte det første babysæt til vores pige et par uger efter nakkefoldscanning, og jeg selv købte småting derefter. Efter MD scanning købte vi barnevogn, seng, puslebord og alt det andet.

Tillykke med jeres lille vidunder i maven.

Anmeld

9. februar 2011

Aves.

Jolene skriver:

Jeg synes selv, det er for tidligt at begynde at købe komplet babyudstyr, da jeg kun er 14+5, men... Vi har lige været i Berlin i sidste uge, hvor jeg faldt over en sød baby T-shirt med billede og tekst på. Den kunne være til både en pige og en dreng, men min mand syntes ikke, vi skulle købe den. Han sagde ikke, det var fordi, han ikke kunne lide den, men at det var for tidligt.

Er det det? Som sagt vil jeg ikke fare ud og købe det hele nu, men sådan en lille T-shirt kunne man da godt købe - synes jeg. Og så fordi vi var i Berlin. Så har den også en historie.

Gå da amok...det er da en del af processen på vej til at blive mor...ved den første startede jeg da der var to streger og jeg nød det...nogle køber inden de bliver gravide...så synes man skal gøre hvad man lyster..

Anmeld

9. februar 2011

morethanperfect

Jolene skriver:

Jeg startede allerede da jeg så de to streger ... Ej , de største ting købte jeg da jeg var omkring uge 20 .. Og så købte jeg ellers bare hen ad vejen .. Det første tøj fik jeg da jeg var 8 uger henne , og startede med at købe da jeg var , 12 uger henne

Anmeld

9. februar 2011

otlitrom

Jeg købte den første body efter hjerteblinksscanning (vi har været i behandling, derfor et "must", ikke noget vi har betalt for). Efter NF gik vi en tur gennem byen, og farmand fandt selv en køredragt og et par strømper, som vi så købte. Siden da har jeg købt lidt forskelligt tøj, alt brugt herindefra. Vi købte barnevognen på januarudsalg, og ja det var måske lidt tidligt. Men jeg kan altså godt finde andre steder at bruge de 2000 kr vi sparede på vognen.

Puslebord og den slags venter et par måender endnu.

Jeg har fordelt det lidt ud, og synes egentligt det er rart. Så ligger alle omkostninger ikke i én måned.

Købte du t-shirten i Berlin? Det havde jeg helt sikkert gjort

Anmeld

9. februar 2011

musse1

personligt så med vores  ventede jeg at købe ting til jeg havde været til md... men det er nu mere, fordi jeg ik vil forhaste mig og ja ligger bare nogle ting i det..

men syns da godt man kan når man har været til nf scanningen, begynde at købe lidt små ting.

men ja kan være svært, for man vil gerne ud og ha en masse, og er svært når man ser ting rundt omkring..

syns man skal købe ting, når man selv føler det er på tide

Tina

Anmeld

9. februar 2011

Jolene

kitty skriver:

Købte du t-shirten i Berlin? Det havde jeg helt sikkert gjort

Nej, jeg købte ikke T-shirten. Men hvis jeg falder over en sød "unisex" ting en anden gang, køb jeg den nok

Anmeld

9. februar 2011

Pige2009

Jolene skriver:

Jeg synes da sagtens, I kan begynde så nu

Anmeld

9. februar 2011

Moar2011

Jolene skriver:

Vi begyndte at købe ting, da jeg havde været til NF-scanning .. dog ikke sådan voldsomt, men lidt hist og her - og efter uge 20 købte vi de store ting

Anmeld

9. februar 2011

Jolene

Tror jeg vil spørge min mand i aften, hvad han egentlig synes.

Denne måned er alligevel en sparemåned, så det duer ikke aktivt at kigge på babytøj og så'n.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.