Sparetips...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2008

twinboys

Eva skriver:

Intet mærketøj til drengene, smukke...;)

Det kan jeg ikke lade være med...:)

Men vi mangler heller ikke noget for tiden.... De er dækket ind med alt tøj... Heldigvis...

Så skal bare til at sælge noget mere...

Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

Eva skriver:

Intet mærketøj til drengene, smukke...;)

AV Eva, den var hård ;)...

Av av ja den er hård.... Men vi mangler pt. heller ikke noget til drengene, de er dækket godt ind...

Majbritt(H)

Anmeld

28. september 2008

sbs78

Anja skriver:

Vi har endelig fundet det sparetip, som tilsyneladende virker for os ! :)

(afluret i "Luksusfælden" på tv3)

Vi har lavet et regneark i exell som indeholder alle de forskellige katogorier af forbrug vi kunne komme i tanke om, fx mad, take away, slik/is/sodavand, børnetøj, legetøj/gaver, voksen tøj, ting til hjemmet, medicin/personlig hygiejne osv.

Vi har nu hele september noteret ALLE beløb ind i regnearket inden for de forskellige kategorier og vi kan nu tydeligt se, hvad vi reelt bruger pengene på ! Vi troede, at vi brugte mange penge på mad, men nej - vi har brugt 3000 kr ind til nu denne mdr på mad (uden at spare), vi troede, at vi brugte det dobbelte ! :D

Nu har vi aftalt, at de næste 3 mdr skal der IKKE købes ting/tøj mm. men KUN bruges penge på mad ! For vi vil gerne kunne spare op til et nyt fladskærmstv til stuen - så nu har vi et konkret mål med at spare - er spændt på, hvornår de 12000kr til tv er i hus :)

Hej Anja

Det lyder bare som en rigtig god ide det i gør. Så kan man rigtig se hvad man bruger pengene på.
Men kunne du ikke skrive alle de kategorier i har. For har nemlige ikke set luksusfælden, men også bare så man får nogle ider til kategorierne. Vi har nemlig aftalt at gøre det samme her hjemme ;)

Anmeld

28. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Intet mærketøj til drengene, smukke...;)[/citat] AV Eva, den var hård ;)... [/citat] Ja ja ja...;) jeg ved det godt,...selvfølgelig skal man ikke spare der, men i stedet indføre grøddage...;) [/citat] hi hi... Majbritt overlever ikke hvis det er på drengene hun skal spare, ja så hellere leve af havregrød ;)... KNUS PIA.[/citat] Ja, det tror jeg også...(L) Du skal ikke med en tur i byen i aften, smukke...:P8D[/citat] Jim er jo ude og spille det er jo i dag de skulle spille netværk... Så jeg er alene med børnene... men kunne ellers havde været hyggeligt... du skulle til Kbh i dag ikk?? Knus Pia... P.s Ang. med at lege i morgen, så kan Mikkel ikke i morgen, men lad os skynde os at finde en anden dag, for det ved jeg at han ville blive glad for...[/citat] Jo, men Sine blev syg, så jeg er bare hjemme...:) Men vi må lige finde en dag når Jim er hjemme... Ja, men bare sig til med Mikkel...måske næste weekend, eller en hverdag??? Knus..[/citat] Det skal jeg nok... jeg lukker jo så desværre sent i hverdagene, men I er da velkommen til at hente ham i sfo'en ;)... Det må vi lige snakkes ved om *S* Knus Pia.:)[/citat] Det vil vi da meget gerne...(L) [/citat] Jamen så lad os da lige finde en dag .... Tirsdag og onsdag er dumme dage - der er svømning og spring gymnastik... men ellers er de andre dage gode... :) Knus Pia.[/citat] I morgen ville passe os godt..jeppe har fri halv tre, men jeg er hjemme halv et og så kan vi bare køre ned efter Mikkel. Tror faktisk Jeppe har sløjd på Mikkels skole, så kan jeg jo hente Jeppe og så Mikkel bagefter...i sfo eller hjemme hos dig?? Ellers er der også fredag, der har jeppe fri tolv og jeg kl.13...uha, Jeppe bliver HELT vild når han skal lege med Mikkel..(L) Knus fra mig til dig... (H)(H)(H)

Anmeld

28. september 2008

Anne

sbs78 skriver:

Anja skriver:

Vi har endelig fundet det sparetip, som tilsyneladende virker for os ! :)

(afluret i "Luksusfælden" på tv3)

Vi har lavet et regneark i exell som indeholder alle de forskellige katogorier af forbrug vi kunne komme i tanke om, fx mad, take away, slik/is/sodavand, børnetøj, legetøj/gaver, voksen tøj, ting til hjemmet, medicin/personlig hygiejne osv.

Vi har nu hele september noteret ALLE beløb ind i regnearket inden for de forskellige kategorier og vi kan nu tydeligt se, hvad vi reelt bruger pengene på ! Vi troede, at vi brugte mange penge på mad, men nej - vi har brugt 3000 kr ind til nu denne mdr på mad (uden at spare), vi troede, at vi brugte det dobbelte ! :D

Nu har vi aftalt, at de næste 3 mdr skal der IKKE købes ting/tøj mm. men KUN bruges penge på mad ! For vi vil gerne kunne spare op til et nyt fladskærmstv til stuen - så nu har vi et konkret mål med at spare - er spændt på, hvornår de 12000kr til tv er i hus :)

Hej Anja

Det lyder bare som en rigtig god ide det i gør. Så kan man rigtig se hvad man bruger pengene på.
Men kunne du ikke skrive alle de kategorier i har. For har nemlige ikke set luksusfælden, men også bare så man får nogle ider til kategorierne. Vi har nemlig aftalt at gøre det samme her hjemme ;)

Jeg vil også gerne se de kategorier. Måske det kunne virke for selv den mest hardcore impuls- og powershopper :)

Anmeld

28. september 2008

Anja

Vi har følgende katogorier:

Mad
Is/slik/sodavand
Take away
Fornøjelse (fx svømmehal)
Tøj til børn
Tøj til voksne
Gaver/legetøj
hjemmet (fx billedfremkaldelse, ting)
hus/have (fx planter, jord )
Medicin/personlig pleje/bleer

Det er de katogorier vi har haft ind til videre.

Kan KUN anbefale at prøve det, faktisk er vi meget hurtigt blevet vant til at notere alle indkøb ind i regnearket med det samme, da vores bærbare altid står tændt.

Anmeld

28. september 2008

twinboys

Anja skriver:

Mad
Is/slik/sodavand
Take away
Tøj til børn
Tøj til voksne
Gaver/legetøj

Kan KUN anbefale at prøve det, faktisk er vi meget hurtigt blevet vant til at notere alle indkøb ind i regnearket med det samme, da vores bærbare altid står tændt.

Kan du ikke prøve at sende dette ark til casmaj9@gmail.com

Det lyder som en god idé...

Majbritt(H)

Anmeld

29. september 2008

moniquesmor

Mad
Is/slik/sodavand
Take away
Tøj til børn
Tøj til voksne
Gaver/legetøj

ja hvis du gider det vil jeg også gerne prøve af se det..
også bare til momic@mail.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.