Sparetips...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.486 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. september 2008

twinboys

Åhhh økonomien er lidt øv øv for tiden... Og det bliver næste måned også...

Er der nogle der har nogle gode sparetips...???

Føler næsten at man skal vende hver en 25øre...

Ja ja kunne da også bare lade være med at købe en motorcykel til 110.000kr men det var jo en drøm vi længe gerne ville have...

Så kom nu med alle jeres gode sparetips lige fra den ene ende til den anden...

Alt tages med kyshånd...

Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2008

Christinahr

Vi er samme situation - ville dog ønske jeg havde mig en motorcykel som præmie, her er det bare den lille der skal have vintertøj samtigdigmed hun vokser ud af alt tøj og sko - ikke godt planlagt når jeg er på su.

Nå men selvom fakta og netto er billige er Liddl altså bare en tand billigere, så handl der. Lav madplan for en uge og handel alt ind.

Ta cyklen og lad bilen stå

Det er mine favoritter pt

Anmeld

26. september 2008

Tynen

Alt i alt tror jeg det handler om at handle de rigtige steder.
Jeg prøver at undgå Bilka, Føtex osv. og så handle i Rema, Lidl osv.

Start evt. med at tømme fryseren for mad inden der handles igen.
Vi kunne faktisk få mad i 1½ uge, bare ved at rydde ud i den :)

Jeg prøver at handle stort ind 1 gang om ugen (Mandag fx. Og så supplere op med mælk, frugt og grønt om torsdagen)

Lav en liste hjemmefra før man handler og køb KUN det der er noteret, så man undgår impulskøb.

Jeg har skiftet de dyre Libero bleer ud med Lidl´s Toujours.
De koster kun 55kr. pakken når de er på tilbud (Ellers 65 mener jeg) i forhold til 130 kr. pakken.
DET kan virkelig mærkes.
Forresten er toiletpapir, køkkenruller, vaskepulver og alt det der også vildt billigt i Lidl.

Lad dankortet blive hjemme, medmindre du skal handle.
Den er led, men den virker.
Eller
Gem bonen, eller skriv ned hver gang du har brugt penge.
Så kan man hurtigt spotte det "unødvendige".

Det var lige hvad jeg kunne komme på.
Det er altså nitte når man skal til at spare.
Jeg frygter allerede de julegaver der skal købes 8(

Anmeld

26. september 2008

Zuzet

Hej Majbritt

Uhaaa...den kender jeg godt, så her får du lidt at det jeg plejer at bruge:

Mad:
Spar på mælken til middagen, saftevand, sodavand og hvad i nu ellers drikker......tag vand i stedet for, det er gratis (næsten da)
Brug ris, pasta og alm. kartofler og lad de dyre ovn kartofler, poms, babykartofter mm. være
Køb frosne grøntsager i Netto der koster det kun 10-12 kr for 500g
Køb de store købpakker i netto og del ud til flere dage, det er meget billigere i længden.
Find på retter hvor der ikke er så meget kød i, men som stadig er sunde og velsmagende (kål + andet grønt er godt at fylde med)
Køb kun 4 forskellige pakker pålæg og sørg for de bliver brugt op før du køber nye
Bag dit eget brød
Lav en reste dag, det er helt utroligt hvad man smider ud af madrester som faktisk tit godt kan bruges
Ja, og som de andre skriver så køb dine ting i netto mm. og gå langt uden om kvickly, føtex mm. og søg for at kigge tilbud på nettet!!

Hvis i har bil så planlæg jeres ture så i kan klare det hele på én gang og ikke hele tiden skal køre små ture for at handle, hente børn, afl. børn, køre til sport osv.

Og så lad endelig webshops med børnetøj mm. helt være :-) og hvad man nu ellers kan lade sig friste af hihi

Hilsen

Lotte

Anmeld

26. september 2008

Anja

Vi har endelig fundet det sparetip, som tilsyneladende virker for os ! :)

(afluret i "Luksusfælden" på tv3)

Vi har lavet et regneark i exell som indeholder alle de forskellige katogorier af forbrug vi kunne komme i tanke om, fx mad, take away, slik/is/sodavand, børnetøj, legetøj/gaver, voksen tøj, ting til hjemmet, medicin/personlig hygiejne osv.

Vi har nu hele september noteret ALLE beløb ind i regnearket inden for de forskellige kategorier og vi kan nu tydeligt se, hvad vi reelt bruger pengene på ! Vi troede, at vi brugte mange penge på mad, men nej - vi har brugt 3000 kr ind til nu denne mdr på mad (uden at spare), vi troede, at vi brugte det dobbelte ! :D

Nu har vi aftalt, at de næste 3 mdr skal der IKKE købes ting/tøj mm. men KUN bruges penge på mad ! For vi vil gerne kunne spare op til et nyt fladskærmstv til stuen - så nu har vi et konkret mål med at spare - er spændt på, hvornår de 12000kr til tv er i hus :)

Anmeld

26. september 2008

twinboys

Super piger...

Tak for jeres gode spare tips...

Nu må vi bare i krig...

Andre der har nogle idéer???

Majbritt(H)

Anmeld

26. september 2008

Tullebobs

- Drop abbonementer på blade/aviser og melde sig ud af bogklubber (og gå på biblo i stedet for).

- Tjek rabattens hjemmeside på dr.dk

- Husk at slukke lyset og alle apparater på stand by (fx koster 1 tv på stand by nemt 500 kr om året!). Skift til elsparepærer (se elsparefonden.dk).

- Trøsteshop lidt i "tiger" eller "søstrene Grene" hvis det hele bare et noget møg, og man bare MÅ shoppe lidt;)

(H)(H) fra Trine

Anmeld

26. september 2008

Rasmine

Vask en vask på "kort tur" af og til.
Det er ikke nødvendigt det skal vaske et par timer.

Anmeld

26. september 2008

pipsen

vi har faktisk lige gennemgået vores budget her fornylig. Gennemgik telefonabbonnementer og energiselskab, skiftede nogle abbonnementer ud og fik en anden aftale med energiselskabet. Burde umiddelbart give os omkring 1000 kroner mere per måned :)

Anmeld

27. september 2008

twinboys

Tak for alle jeres gode råd...:):):)

Har taget dem til mig...:)

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.