tilbagebetaling af su-lån ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

tinasmor

lillepuller skriver:

okay må man ikke betale hvis man ikk er færdig med sin uddannelse endnu ? skal man betale tilbage først efter slut af uddannelsen?

og kan man min far tilbagebetale ?

Du kan vel sagtens betale tilbage selv om din udd. ikke er færdig. jeg er helt enig med din far og dig om at det er bedst at få ens lån banket af så hurtigt så muligt. Det er så sure penge med de renter. Så hvis du har penge i banken, så ville jeg betale lånet af en gang for alle. Har I ikke penge til det, så kan det være et beløb hver måned. Vil dine forældre være behjælpelige med at betale, kan de give et gaveløb hvert år (kan ikke huske beløbet) som der ikke skal betales skat af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

dollygirl

tinasmor skriver:

Du kan vel sagtens betale tilbage selv om din udd. ikke er færdig. jeg er helt enig med din far og dig om at det er bedst at få ens lån banket af så hurtigt så muligt. Det er så sure penge med de renter. Så hvis du har penge i banken, så ville jeg betale lånet af en gang for alle. Har I ikke penge til det, så kan det være et beløb hver måned. Vil dine forældre være behjælpelige med at betale, kan de give et gaveløb hvert år (kan ikke huske beløbet) som der ikke skal betales skat af.

men er det ikke mærkeligt at lånet er steget fra 29.000kr til 49.000kr fra 07 -10

Anmeld

9. februar 2011

Hansen97

lillepuller skriver:

men er det ikke mærkeligt at lånet er steget fra 29.000kr til 49.000kr fra 07 -10

Tror lige du skal tjekke efter hvad der er sket... lyder meget mærkeligt...

Skulle ligge væsentligt under.. der må være sket en misforståelse..

Anmeld

10. februar 2011

Pige2009

Troldmanden skriver:

Stavnsbinding er afskaffet for mange år siden - så selvfølgelig kan du både afbetale på lånet før du er færdig med uddannelsen.

OG du kan til enhver tid indfri hele lånet - lånet overgår til Økonomistyrelsen når det er blevet udbetalt og de administere dette.

Link til SU - Tilbagebetaling

/Per

Oki doki. Har dog ikke selv lån

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.