Erfaringer med barnevogn med på fly?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.074 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Vi overvejer at tage Frederikkes barnevogn med når vi skal på ferie til Kreta om 4 mdr... Mest fordi at hun skal sove til middag, og det duer bare ikke i en paraplyklapvogn

Har overvejet at leje en boks på airshells.com, men vil lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer med sådan en?

Ligger barnevognen godt beskyttet deri? Er bare lidt nervøs for at den bliver "kastet" rundt med i lufthavnen, for det tror jeg sgu ikke stellet kan holde til.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

2721

Vi afleverede vores som storbagage og det blev behandlet ganske fint

Anmeld

9. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Puslingen skriver:

Vi afleverede vores som storbagage og det blev behandlet ganske fint

Havde I bare jeres i en pose eller havde I lejet en boks?

Anmeld

9. februar 2011

Charlie

Jeg har haft vores barnevogn, en Odder, med ud at flyve et par gange. Jeg synes ikke, den blev saerligt paent behandlet. Den har faaet en del ridser i lakken. Vi afleverede den som storbaggage og havde ikke nogen boks eller noget til den.
Siden har vi ikke villet tage den med, og har nu bare en paraplyklapvogn med til den aldste paa 4 1/2 og en teutonia klapvogn til den mindste paa nu 1 1/2. Men vi havde dem ogsaa med til Rom, da den mindste var 7 maaneder og der havde vi ogsaa Teutoniaen med, og det gaar super fint. Faktisk synes jeg, det er rarere end en barnevogn, da den virkelig fylder meget i gadebilledet mange steder sydpaa, hvor de ikke altid har saerligt brede fortove. Det har vi ogsaa erfaret. Og de sover, synes jeg, lige saa godt i en klapvogn af den art som i en alm. barnevogn

Hilsen Dorthe

Anmeld

9. februar 2011

Charlie

Charlie skriver:

Jeg har haft vores barnevogn, en Odder, med ud at flyve et par gange. Jeg synes ikke, den blev saerligt paent behandlet. Den har faaet en del ridser i lakken. Vi afleverede den som storbaggage og havde ikke nogen boks eller noget til den.
Siden har vi ikke villet tage den med, og har nu bare en paraplyklapvogn med til den aldste paa 4 1/2 og en teutonia klapvogn til den mindste paa nu 1 1/2. Men vi havde dem ogsaa med til Rom, da den mindste var 7 maaneder og der havde vi ogsaa Teutoniaen med, og det gaar super fint. Faktisk synes jeg, det er rarere end en barnevogn, da den virkelig fylder meget i gadebilledet mange steder sydpaa, hvor de ikke altid har saerligt brede fortove. Det har vi ogsaa erfaret. Og de sover, synes jeg, lige saa godt i en klapvogn af den art som i en alm. barnevogn

Hilsen Dorthe

Den var selvfoelgelig puttet i en plasticpose Det glemte jeg lige at skrive.

Anmeld

9. februar 2011

Mumto3

barnevogne skal afleveres som stor bagage, og som noget 'nyt' skal de være pakket ind i pose (som minimun) de kan købes i lufthaven KONTANT (mener de koster 20kr eller max 50kr) men de tager ikke dankort :-(

Vores erfaring med 3 børn er at det barn der KUN kan sove i barnevogn, alligvel godt kan sove til middag på en ferie uden barnevogn. Børnene får så mange indtryk at de er ekstra trætte, og synes det er dejlgit at ligge på sengen sammen med far eller mor og ligge og putte indtil de falder i søvn.

Tilgengæld er en slynge helt uundværlig! Den er til at tage md alle vegne og selv et stort barn kan falde i søvn i den og få sin middagslur (i sidste uge var jeg på shoppetur med min datter på 2 snart 3 år og hun sov fint i slyngen!)

Anmeld

9. februar 2011

Majbriteriksen

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Vi overvejer at tage Frederikkes barnevogn med når vi skal på ferie til Kreta om 4 mdr... Mest fordi at hun skal sove til middag, og det duer bare ikke i en paraplyklapvogn

Har overvejet at leje en boks på airshells.com, men vil lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer med sådan en?

Ligger barnevognen godt beskyttet deri? Er bare lidt nervøs for at den bliver "kastet" rundt med i lufthavnen, for det tror jeg sgu ikke stellet kan holde til.

Vi lejede en airshell, og alligevel var stellet mega skævt og det ene hjul exet ved ankomst. På turen hjem var det det samme, stellet havde fået nogle gevaldige slag og der var ødelagt et hjul mere. Vi syntes også at det var upraktisk at man skal slæbe en store kasse med på ferien og den fylder godt på et hotelværelse. og det at man skal hente den et bestemt sted i lufthavnen og aflevere igen, måske i den anden ende end man skal flyve fra? Vi var bestemt ikke imponerede over den 

Anmeld

9. februar 2011

sarahb

vi har haft vores emmaljunga med som alm stor baggage og der skete intet
eller har vi haft klapvogn med hvor der heller ikk er sket en dyt..

Anmeld

9. februar 2011

MariaJ

Hvis I har råd til investeringen eller kan deles om den med nogen er der kommet et forholdsvis nyt produkt, der hedder "Prampack". Vi har en, og er SÅ glade for den, og har aldrig oplevet at barnevognen har taget skade af at flyve. Vi rejser meget med fly, så for os har det kunnet betale sig at købe den, men måske var det noget man kunne være flere om at deles om i en vennekreds/familien, hvis mange har små børn, og rejser engang imellem, men ikke sammen. Den koster nok omkring 1500 kr, så en lidt dyr engangsinvestering, hvis man ikke rejser så tit.

Anmeld

9. februar 2011

Pige2009

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hvad med en almindelig klapvogn. Det har jeg rejst med flere gange og er fin at komme rundt med og den kan hun også fint sove i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.