Fordomme om baby.dk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Dinna88

Den fordom jeg møder ern  at det her KUN!!! er en babyside. Der er ingen "ordet er frit", man kan kun sælge børneting herinde, og det er kun baby, baby, baby!

Og det kommer der mange sjove ting ud af, når jeg som 18-årig sidder i min 3.g klasse med en flok umodne bavianer. De kan slet ikke sætte sig ind i at jeg for det første elsker at suge viden til mig om børn, høre om jer osv. Og så kan de heller ikke forstå at der faktisk er andet end snak om børn og baby herinde! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Thalia

Jeg møder primært fordomme om hvad det er for en type mødre der er på de forskellige hjemmesider.

Altså fx:

Slyngebarn er sådan lidt hippie stedet, hvor folk er meget optagede af slynger, stofbleer, langtidsamning og IFavn metoder.

Baby.dk er sådan lidt gennemsnitsmødrene, altså dem der meget følger med flokken og måske lytter mere til anbefalinger fra mødre og veninder, end til videnskabelige anbefalinger

Jubii er overskudsmødrene der går vildt op i mærketøj, SST anbefalinger, økologisk mad og sukkerpolitik.

Generelt tror jeg ikke at fordommene holder stik, jeg tror alle tre forum er en fin blanding af det hele.

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Jeg tror nu ikke bare det er omkring baby.dk som sådan. Tror bare, at det er ment som om, at man skal passe på med at tro at den hjælp man modtager i en tråd f.eks altid er rigtig. Eks: man poster: hvornår skal jeg tage jern. Hvis så en skriver: Fra uge 20, kunne man jo så tro at dette var rigtigt. Så jeg tror mere det er ment sådan. Altså at man skal huske at nettet generelt er åbent og alle kan skrive noget, og man skal tage alt med et gram salt.

Så for at svare på dit spørgsmål er svaret nej jeg har ikke oplevet fordomme i mod det.

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Dinna88 skriver:

Den fordom jeg møder ern  at det her KUN!!! er en babyside. Der er ingen "ordet er frit", man kan kun sælge børneting herinde, og det er kun baby, baby, baby!

Og det kommer der mange sjove ting ud af, når jeg som 18-årig sidder i min 3.g klasse med en flok umodne bavianer. De kan slet ikke sætte sig ind i at jeg for det første elsker at suge viden til mig om børn, høre om jer osv. Og så kan de heller ikke forstå at der faktisk er andet end snak om børn og baby herinde! 

Men må nu indrømme, at havde jeg ikke børn (eller ikke forsøgte at få børn) så ville jeg nok heller ikke være på baby.dk eller en anden børneforum side. Så kan måske godt forstå dine klassekammerater lidt (hvis altså ikke du er gravid, prøver at blive gravide, behandling eller har barn) Ikke at der er noget forkert i det overhoved. Men tror ikke lige sådan en side ville være noget for mig hvis jeg ikke have børn.

Anmeld

9. februar 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

Men må nu indrømme, at havde jeg ikke børn (eller ikke forsøgte at få børn) så ville jeg nok heller ikke være på baby.dk eller en anden børneforum side. Så kan måske godt forstå dine klassekammerater lidt (hvis altså ikke du er gravid, prøver at blive gravide, behandling eller har barn) Ikke at der er noget forkert i det overhoved. Men tror ikke lige sådan en side ville være noget for mig hvis jeg ikke have børn.

Uh, jeg kender mange der er herinde uden at de er i nogle af de situationer de skrev Jeg kan sagtens se det logiske i det: jeg skal jo have børn engang.

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Dinna88 skriver:

Uh, jeg kender mange der er herinde uden at de er i nogle af de situationer de skrev Jeg kan sagtens se det logiske i det: jeg skal jo have børn engang.

Problemet er jo også at man bliver lidt "hug" på det, når man har været her inde i et stykke tid.

Anmeld

9. februar 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

Problemet er jo også at man bliver lidt "hug" på det, når man har været her inde i et stykke tid.

Ja, meget!!  Jeg kan slet ikke se det mærkelige i at jeg er herinde, bare fordi jeg ikke skal have børn lige nu, eller noget. Jeg bruger bare primært debatten, da jeg f.eks. ikke kan bruge "mødregrupper" til noget. Men det vil jeg da også mene er helt okay. Det der trak mig herind var min søster, der fandt siden i forbindelse med at hun fik sin datter. Og den lille pige er min lille guldklump, så jeg får da masser ud af siden! 

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Dinna88 skriver:

Ja, meget!!  Jeg kan slet ikke se det mærkelige i at jeg er herinde, bare fordi jeg ikke skal have børn lige nu, eller noget. Jeg bruger bare primært debatten, da jeg f.eks. ikke kan bruge "mødregrupper" til noget. Men det vil jeg da også mene er helt okay. Det der trak mig herind var min søster, der fandt siden i forbindelse med at hun fik sin datter. Og den lille pige er min lille guldklump, så jeg får da masser ud af siden! 

ja det er da helt sikkert ok. Det var også bare min personlige holdning (at jeg ikke tror at jeg ville være gået ind på en sådan side uden at være gravid) Men selv debatter om børn eller børnerelaterede behøver man jo ikke selv have børn for at kunne danne sig en mening (synes jeg i hvertfald) så det er jo dejligt at høre fra alle mennesker, både dem med og uden børn

Anmeld

9. februar 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

ja det er da helt sikkert ok. Det var også bare min personlige holdning (at jeg ikke tror at jeg ville være gået ind på en sådan side uden at være gravid) Men selv debatter om børn eller børnerelaterede behøver man jo ikke selv have børn for at kunne danne sig en mening (synes jeg i hvertfald) så det er jo dejligt at høre fra alle mennesker, både dem med og uden børn

Og hvis det er et emne jeg ikke ved noget om, så læser jeg med eller hopper let og elegant over Heldigvis er der jo netop "ordet er frit" og mange andre kategorier der ikke behøver at have noget med det at gøre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.